Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن جهانیان روز چهارشنبه همزمان با روز ملی تکریم از خیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از چندین دهه همراهی خیرین در ایجاد و توسعه فضای آموزشی مازندران افزود : با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی ، تنوع بخشی به مشارکت مردمی و جذب خیرین یکی از راهکارهای سازمان نوسازی مدارس برای همراهی همگانی در امر مدرسه سازی است که در طرح آجر به آجر نمود یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استقبال خیرین و مردم مازندران از پویش آجر به آجر بسیار خوب توصیف کرد و گفت : سه ماهه پایانی سال گذشته ۴۶ هزار و ۹۸ نفر مازندرانی در این طرح شرکت و ۲ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال کمک کردند.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با اظهار این که پویش آجر به آجر یک طرح نوپا برای مدرسه سازی است ، گفت : هنوز فعالیت مدرسه سازی کشور و مازندران بر دوش خیرین است و طی چندین دهه اخیر خیرین مازندران حضوری قوی و تاثیرگذار در این بخش داشتند.

او افزود : در ۲ دهه اخیر همزمان با آغاز جشنواره خیرین مدرسه ساز ، خیرین مازندرانی حدود پنج هزار میلیارد ریال برای نوسازی، مقاوم سازی و تجهیز مدارس استان تعهد کردند.

طرح آجر به آجر یکی از ۲۵ بسته تحولی وزارت آموزش  و پرورش در دولت تدبیر و امید برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین است. در طرح آجر به آجر هر کس با خرید حتی یک آجر می تواند در مدرسه سازی سهیم شود.

در این طرح می توان از ظرفیت مردمی و مشارکت خرد در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی استفاده کرد و این موضوع به عنوان یک فرهنگ اجتماعی بین همه اقشار جامعه ترویج می یابد. کمپین آجر به آجر با مشارکت جامعه خیرین مدرسه ساز و با هماهنگی سازمان نوسازی کشور به منظور ساخت یا تجهیز مدارس راه اندازی شده است.

افرادی خیر می‌توانند برای شرکت در طرح آ جر به آجر به سامانه http://ajorbajor.ir  مراجعه و با اهدای هزینه حداقل یک آجر به مبلغ یکهزار تومان به نام خود یا عزیزانشان در این کار خیر شرکت کنند.

طبق گزارش سازمان نوسازی مدارس تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم کشور در پویش آجر به آجر شرکت کردند و مازندران رتبه چهارم را در این زمینه داشته است.

طی هفت ساله دولت تدبیر و امید ۲ هزار کلاس درس در قالب  ۳۳۵ پروژه فضای آموزشی ، پرورشی و ورزشی در استان به بهره برداری رسید که سه هزار و ۷۰ میلیارد ریال برای ساخت این مدارس هزینه شد. این تعداد فضای آموزشی جدید باعث کاهش ۱۰ درصدی مدارس فرسوده مازندران شدند. 

برچسب‌ها سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مازندران مدرسه سازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مازندران مدرسه سازی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مازندران مدرسه سازی دانش آموزان اخبار کنکور سازمان نوسازی مدرسه سازی آجر به آجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مدرسه خیّرساز شاه‌حسینی فشافویه، مدرسه را مزرعه آینده برشمرد و اظهارکرد: مدرسه هر کشوری، مزرعه آینده است و نشاط امروز، نوید یک آینده پرنشاط است. مدرسه‌ها آیینه آینده هستند و اگر این بچه‌ها بانشاط، سالم، قوی، مؤمن، بااخلاق و کارآفرین بار بیایند، جامعه آینده ما سالم، قوی، ماهر، مؤمن، بااخلاق و بانشاط خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های دولت سیزدهم اشاره و اذعان کرد: کار مدرسه‌سازی، یک سنت حسنه متفاوت نسبت به کارهای دیگر است. افتخار دولت سیزدهم این است که امر مدرسه‌سازی را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار داد. نزدیک به ۳ سال است که از دولت سیزدهم گذشته و طی این مدت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در کشور ساخته شده و این سندی است که نشان می‌دهد دولت مردمی سیزدهم فقط به زمان حال توجه نکرده بلکه به آینده و ساختن آینده کشور نیز توجه کرده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه وجه متمایز این اقدام بزرگ در این بین، حضور مردم در قالب مجامع خیری است، افزود: مردم عزیز، خشت‌خشت این بناها را پایه‌گذاری کردند و از ما جلو افتادند. بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های بسیاری از مدارس سراسر کشور را خیرین پرداخت کردند و آن‌ها نشان دادند چقدر به آینده کشور اعتماد دارند. خیّر از مال و دست‌رنج خویش هدیه می‌کند و این کار، کار بسیار نیکویی در وصف خیرین است.

وی ادامه داد: در یکی از فرازهای قرآنی آمده که «لَا خَوۡفٌ عَلَیۡهِمۡ وَلَا هُمۡ یَحۡزَنُونَ» به معنی اینکه «آن‌ها خوفی ندارند و نگرانی در وجودشان نیست.» گاهی خبر داریم که خود را به مضیقه می‌اندازند تا آینده فرزندان کشور را بسازند. دست‌های این خیرین عزیز بوسیدنی است و افتخار ما این است که همکار آن‌ها در این اقدام بزرگ هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خیّری که این مدرسه را ساخته، یک خیّر نام‌آشنا و دارای خانواده اصیل به معنای خانواده اعلای یک ایرانی، متدین و وطن‌دوست است. خانواده استاد شاه‌حسینی که تا امروز ۳۹ مدرسه توسط ایشان ساخته شده در حالی که آن‌ها پرهیز می‌کنند از اینکه دیده شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند
  • فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در آذربایجان شرقی