Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نماینده مردم تهران تاکید کرد آقای آشنا ، دفتر رئیس جمهور و وزارت امور خارجه باید در مورد دسترسی شبکه تلویزیونی متعلق به محمد بن سلمان به فایل اظهارات ظریف که گفته شده محرمانه بوده پاسخگو باشند.

علی خضریان در گفتگو با خبرنگار قدس اظهار داشت: باید روشن شود فایلی که تنها در اختیار مجموعه آقای آشنا مشاور آقای روحانی، دفتر رئیس جمهور و وزارت اممور خارجه بوده چگونه و از کجا به بیرون و یک شبکه سعودی درز کرده و چنین هزینه‌ای را برای کشور ببار آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نباید با تعارف و اغماض با این ماجرا برخورد کرد، افزود: ضرورت یک بررسی و پالایش جدی برای اینکه معلوم شود چه کسانی و چگونه و تا کجا در دستگاه های اجرایی ما نفوذ کرده اند کاملا احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع هم جناب آقای ظریف در عین داشتن مسئولیت ارشد دولتی اینطور با کج فهمی از سیاستها و مواضع و برداشتهای غلط از منافع ملی چنین اظهارات ضد امنیتی را مطرح می کند قابل چشم پوشی نیست.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دیدگاه‌هایی که از طرف آقای ظریف در این فایل صوتی و گفتگویی که بخشهایی از آن منتشر شده با عملکرد هشت ساله‌ای ایشان که کشور را دچار چنین مشکلاتی کرده، همخوانی دارد، اضافه کرد: جای تأسف دارد که کسی که هشت سال در رأس دستگاه دیپلماسی کشور قرار داشته و قبل از آن هم در بیشتر دوران کاری‌اش از افراد تأثیرگذار در دیپلماسی کشور بوده، تحلیل‌ها مطالبی را بیان کرده که از یک سو می‌تواند ارتباطات و روابط کشور را با متحدانش مثل روسیه و حتی چین دچار چالش و حتی بحران بکند و ازسوی دیگر در داخل کشور یک نزاع بزرگ و مناقشه ذهنی را برای مردم ،حول موضوعی که محل اجماع و وحدت مردم بوده بوجود آورد و چنین قضاوتی را نسبت به فداکاریها و اقدامات بزرگ و موثر شهید حاج قاسم سلیمانی ارائه بدهد.

تحلیل‌های ظریف بیانگر ذهن به هم ریخته اوست

خضریان تحلیل‌ها و اظهارات ظریف در این فایل صوتی منتشر شده را بیانگر ذهن به هم ریخته او عنوان کرد و گفت: اظهارات آقای ظریف درباره رقایت دیپلماسی و میدان و تناقض آنها با هم در مورد مسائل مختلف و روایتها و برداشت های ایشان در مورد حوادث و پرونده‌های مختلف، مردم را نسبت به تأثیر نهادهای انتخابی در سرنوشت‌شان دچار یأس می‌کند این هدفی که در پازل دشمن در این ماجرا طراحی شده و به منافع نظام ضربه سنگینی میزند و مردم را دچار تشویش می‌کند و برای امنیت ملی ما خیلی خطرناک است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه انتشار این اظهارات وزیر خارجه بهترین فضا را برای غربگرایان و جریانهایی که منافع رژیم سعودی را در داخل کشور دنبال می‌کنند فراهم آورد و تا مدتها خوراک این جریانها خواهد بود، اظهار داشت: جریان یا شبکه‌ای که این فایل محرمانه را به بیرون برد و شبکه وابسته به حکومت سعودی که آنرا پخش کرد می‌دانستند که با این کار ظریف را در یک جهنم سیاسی قرار خواهند داد با این وجود آنرا انجام داد و آقای ظریف با این عقب ماندگی تحلیلی که از خودش نشان داد ،چه در حرف‌هایی که در این فایل گفته و چه عملکردی که در مورد این کشورها داشته هم خودش را نابود کرد و هم امید مردم و کسانی که چشم به دیپلماسی وزارت امور خارجه داشتند.

نماینده مردم تهران افزود: بر خلاف آنکه در این گفتگو تلاش شده یک فضای تک صدایی در کشور ترسیم شود، اظهارات آقای ظریف بیانگر عمق مردم‌سالاری دینی و فضای باز چند صدایی در کشور است که ما را با چنین شرایطی مواجه می‌کند.

میدان ظرفیت چانه زنی را برای دیپلماتها فراهم آورد

وی تصریح کرد: این به دلیل فضای باز سیاسی و سعه صدر نظام است که فردی با این حد فاصله در برداشت از دیدگاه‌ها و راهبردهای نظام توانسته در چنین جایگاهی قرار گیرد.

خضریان خاطرنشان کرد: عجیب است که وزیر امور خارجه این درک را  ندارد که اتفاقا این میدان بوده که ظرفیت چانه زنی را برای او فراهم کرده وا گر دیپلماسی لبخند و پیاده رو ایشان پشتوانه قوی را که میدان عمل با خلق قدرت برایش فراهم کرده بود را در اختیار نداشت وجود نداشت حتما کشورهای بزرگ حاضر به مذاکره با ایشان و ایران نبودند.

وی درباره برخورد مجلس با این اتفاق هم با تاکید بر پیچیدگی شرایط بوجود آمده اظهار داشت از یک طرف در آستانه انتخابات هستیم و از یک طرف دولت در شرایطی است که برخی ها بدشان نیاید دوره اش را به انتها برساند و در این شرایط بحرانی دولت بخواهد برای خودش قهرمان سازی کند.از سوی دیگر تعداد افرادی که در کابینه قابل تغییر باشند در شرایط مرزی است و دست مجلس هم برای استیضاح بسته است. لذا باید در مورد برخورد با این موضوع با دقت بیشتری عمل رد.

ظریف پایان عمر سیاسی‌ خود را رقم زد

خضریان افزود: آقای ظریف چه تا انتهای این دولت همراهی بکند یا نه؟ با این کار پایان عمر سیاسی‌اش را رقم زد. شاید هم جریانی این کار را به نفع همین تفکر ولی با سوزاندن ظریف برای انتخابات 1400 انجام داده باشند.

جمهوری اسلامی خیلی تلاش کرده افرادی مثل ظریف و کسانی که در این جایگاه‌ها قرار می گیرند با تمام اختلاف دیدگاه ها  و نظرات حفظ کند. تلاش جمهوری اسلامی و اندیشه امامین انقلاب بر حفظ اینها است ولی گاه آنها خودشان راه را برای خود مسدود می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی فایل صوتی ظریف نوار سخنان ظریف شبکه ایران اینترنشنال حسام الدین آشنا مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری دفتر رئیس جمهور وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عباس مجیدی نژاد با بیان اینکه حمل و نقل یکی از بزرگترین تراکنش‌های مالی را در کشور دارد، گفت: اگر خودرو‌های سنگین معاینه فنی نداشته باشند، نمی‌توانند به کارشان ادامه دهند و درواقع برای این خودرو‌ها بارنامه حمل کالا صادر نمی‌شود و حتی نمی‌توانند مسافر هم جابجا کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سایت نامکو و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در صدور کارت هوشمند مشکلی ندارند، افزود: صدور کارت هوشمند با صدور برگ معاینه فنی ارتباط مستقیمی دارد و قطع بودن سامانه سیمفا باعث شده است برگ معاینه فنی صادر نشود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو گفت: در بند سه آیین نامه مطرح شده است که مسئولیت سامانه سیمفا با وزارت کشور است و وزارت کشور و اتحادیه حمل و نقل همگانی که به اصطلاح پیمانکار این سیستم هستند، تاکنون پاسخگوی قطعی این سیستم نبودند.

مجیدی نژاد افزود: مراکز معاینه فنی سبک هم با مشکل کندی سیستم، قطعی سیستم و معضلات دیگر مواجه هستند، اما تاکنون اقدامی برای رفع این مشکل نشده است.

­

دیگر خبرها

  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد