Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتباراتی که هر سال شهرداری اصفهان برای نگهداری شهر و خدمات و برنامه‌های عمرانی و فرهنگی هزینه می‌کند با بودجه سایر دستگاه‌ها در استان برابری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در یک برنامه زنده تلویزیونی، با بیان اینکه نهاد شورا از سابقه‌ای طولانی، از زمان پس از مشروطیت برخوردار است، اظهار کرد: انجمن‌های ایالتی و ولایتی نمونه‌ای از قدمت شوراها است و تغییری که در اساس نامه و نظام نامه این انجمن‌ها ایجاد شد مبنای اعتراض امام (ره) و پایه ریز انقلاب اسلامی شد که این نشان از اهمیت شوراها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در سال ۵۸ با تأکید به شورای انقلاب مبنی بر مشارکت مردم در امور خود، دستور تشکیل شوراها را دادند، افزود: نقش شوراها در اصول قانون اساسی تاکید شده، تحقق آن راه ایجاد رفاه و آسایش مردم بوده و از آنجایی که کشور ما دارای فرهنگ و شرایط اقلیمی متفاوت و نیازمند برنامه‌ریزی های منطقه‌ای است، این نهاد دارای ارزش فراوانی است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شاهد رقابت سازنده میان شوراهای کلانشهرهای کشور هستیم که موجب خواهد شد کیفیت زندگی مردم ارتقا پیدا کند.

معین اضافه کرد: اعتباراتی که هر سال شهرداری اصفهان برای نگهداری شهر و خدمات و برنامه‌های عمرانی و فرهنگی هزینه می‌کند با بودجه سایر دستگاه‌ها در استان برابری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این رقم در سال جاری بالای ۹ هزار میلیارد تومان است و اعتبارات مدیریت شهری اصفهان از ابتدای دوره شورای پنجم تاکنون دو برابر شده که این دو برابر شدن با مشارکت مردم رخ داده است.

معین تصریح کرد: اعتبارات شهرداری به زحمت استحصال می‌شود بنابراین سعی شده در جای خود و با برنامه‌ریزی مناسب و در جهت منافع پرداخت کنندگان استفاده شده و در آن حقوق شهروندی مردم ادا شود.

باید قدردان زحمات کارگران شهرداری باشیم

وی اظهار کرد: حقوق شهروندی مردم در یک شهر سالم، فضای سبز مناسب، محیط زیست خوب، حمل و نقل و آسفالت مناسب است که باید برای رعایت کامل آن دقت فراوانی شود که شورای شهر با نظارت مستمر در این زمینه موفق عمل کرده است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: رضایت از نظافت، حمل پسماند و زباله و فضای سبز در اصفهان بالا است و این رضایت نشان از کار صحیح کارگران شهرداری دارد بنابراین در آن دسته از خدماتی که به مردم در سطح کلانشهر اصفهان ارائه می‌شود باید همگی قدردان تلاش مستمر کارگران باشیم و لازم است اصلاح دستمزد و پوشش بیمه‌ای و نیازمندی‌های رفاهی آنان نیز توسط شهرداری به نحو مطلوبی ارائه شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مورد ادعای شوراها شفافیت است، گفت: پخش زنده جلسات علنی شورا، راه‌اندازی سامانه مصوبات، کاهش حضور نیروی انسانی در تصمیمات محاسباتی قیمتی از جمله بدهی‌ها و پرداختی‌های شهروندان از سه سال پیش و اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص تخفیفی که گذاشته می‌شود، اقداماتی است که شورای پنجم با انجام آن در راستای شفافیت حرکت کرده است.

ارتباط قوی اعضای شورا با مردم

معین به کمیته‌های نظارتی شورای شهر اشاره کرد و گفت: کمیته‌های نظارتی توسط شورای شهر در مناطق شهری برگزار می‌شود که افراد می‌توانند در روز مشخص شده به شهرداری منطقه مراجعه کرده و با کمک اعضای شورا مشکلات خود را حل کنند.

وی افزود: ارتباطات مردمی زیادی که اعضای شورای شهر دارند باعث شده اطلاعات اعضا همیشه به روز بوده و از آنچه در شهر می‌گذرد آگاهی داشته باشند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تاکید مدیریت شهری برای حضور همه اقشار در جلسات شورای معتمدین، تاکید کرد: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ به عنوان بودجه مشارکتی با مشورت از همین معتمدین تخصیص داده خواهد شد.

اعمال پیشنهادات نخبگان و نظرسنجی‌های مردمی در تدوین بودجه

وی با اشاره به چگونگی حضور مردم در تدوین بودجه گفت: بر اساس مطالعات و نظرسنجی‌های معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان اولویت‌های شهری هر منطقه مشخص می‌شود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از وظایف مشخص شوراها تصویب برنامه و بودجه سالیانه شهرداری است، ادامه داد: از ابتدای شروع به کار شوراها برنامه‌های پنج ساله برای شهر اصفهان تدوین شده است. هیچ اقدام خدماتی، عمرانی و فرهنگی در شهرداری انجام نمی‌شود مگر اینکه در بودجه سالانه شهر مصوب شده باشد.

معین گفت: بودجه سالانه که شهرداری تدوین کرده و برای شورای اسلامی شهر ارسال می‌کند بر اساس جلسات کارشناسی، پیشنهادات نخبگان و اندیشمندان و نظرسنجی‌های مردمی است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از زمانی که تحریم‌ها اعمال شده است ورود واگن‌های قطار شهری به کشور بسیار دشوار است هر چند که واگن‌های از پیش خریده شده را توانسته‌ایم در ماه‌های اخیر تحویل بگیریم.

کد خبر 489953

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لایحه بودجه شهرداری شورای شهر اصفهان بودجه مشارکتی مشارکت مردمی پروژه هاي عمراني فتح الله معين شفافیت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم

محمدرضا هاجری در یکصد و پنجاهمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: عملیات سربلند وعده صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس، نشان داد دوران اشغالگری، زورگویی و تجاوزگری به سر آمده است و افکار عمومی جهان با فلسطین است. اگرچه حامیان رژیم کودک و زن کش صهیونیستی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و امثالهم، این رژیم درحال احتضار را در نفس کشیدن، زنده نگه داشته، اما خودشان می‌دانند که مرده متحرک شده، نفس‌های آخر را می‌کشد، روزی قطع خواهد شد. همچنین وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط امریکا نشان داد طرح رسوای دو دولتی ادعایی، سرابی بیش نبوده است.

او افزود: مراسم بزرگداشت سعدی در اول اردیبهشت، متأسفانه سال به سال تنزل پیدا کرده است و آنگونه که شایسته نگین فرهنگ، زبان و ادب فارسی است، برگزار نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه مقام معظم رهبری در سفر به شیراز فرمودند: سعدی و حافظ، دو گوهر درخشان بر پیشانی زبان فارسی و ادبیات فارسی هستند. این چیزی نیست که کسی بخواهد آن را معرفی کند. روزگاری رؤسای جمهور، وزیران فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی در مراسم سالروز سعدی شرکت می‌کردند، اما کار را به جایی رسانده اند که حتی وزیران به مراسم نمی‌آیند، پیام می‌فرستند. این بی احترامی تحقیر آمیز را نمی‌توان توجیه کرد.

هاجری ادامه داد: لازم است مجمع نمایندگان فارس، با طرح سوال و تذکر به دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری ازجایگاه شیراز و مفاخر فارس دفاع کنند؛ لذا با شعار نمی‌توان روستایی را اداره کرد و استان فارسی که در نوروز امسال مقام اول حضور گردشگران را داشته است دو وزیر فخیمه چرا حداقل برای سپاسگزاری به شیراز نیامدند و شیراز در قلّه فرهنگی را به پای سلایق ناصواب قربانی کردند.

او اضافه کرد: متأسفانه صدا و سیمای مرکز فارس همچون سال‌های گذشته، مراسم آرامگاه سعدی را به صورت زنده پوشش خبری کامل نداد، که جای تأسف بسیار دارد. این قصه پر غصه همچنان ادامه دارد. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: نزدیک به دو دهه در خیابان قصرالدشت، نزدیک عفیف آباد، محل ساخت برج‌های دوقلو تجاری، سد معبر ایجاد شده است و پیاده راه‌ها اشغال، معابر عمومی و کوچه‌ها به محل ساخت الحاق شده اند. این در حالی است که حق شهر به یغما رفته و با مفاسد اقتصادی همراه و همزاد بوده و گویا پروژه مصادره شده است؛ لذا تقاضا دارم دستگاه‌های عزیز قضائی، بازرسی محترم، حقوقی شهرداری و کمیته شفافیت شورا در این پروژه و مکان ناصواب و نا مناسب ورود پیدا نموده، به ادامه اشغالگری‌ها پایان دهند.

هاجری ادامه داد: شورا و شهرداری شیراز با کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی و وام مناسب، مشکل تاکسی‌های فرسوده را در شیراز برطرف کرد و به منظور پاک و سلامت نگه داشتن فضای شهری، واگذاری دوچرخه‌های برقی به مردم را با تسهیلات ویژه از جمله وام‌های بی بهره عملیاتی کنند.

او با بیان اینکه بانک شهر می‌تواند در این کار، پیش قدم شود، افزود: شورا و شهرداری سود بانکی را به عهده بگیرد تا شاهد رونق و گسترش دوچرخه‌های برقی باشیم. از سوی دیگر شرکت دوچرخه‌های بی دود، می‌تواند دوچرخه‌های خود را به مردم واگذار نماید تا مردم صاحب شده، استفاده از دوچرخه‌های برقی، عمومی و خصوصی‌تر دنبال شود. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: بدون شک شورا و شهرداری جلودار جهش عمران و آبادی شهر بوده، هست و خواهد بود. اما میل به پروژه‌های بزرگ شهری عاملی شده است تا بعضی پروژه‌های عمرانی محلات مستضعف شهر گم شده و مهجور بمانند.

هاجری تاکید کرد: نباید اجازه داد پروژه‌های راهگشای خُرد به پای پروژه‌های کلان قربانی شوند. چرا که امید آفرینی در شهر اقتضا می‌کند پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم. همچنین قرارگاه محرومیت زدایی بهتر است آورده‌ی دیگر دستگاه‌ها غیر از شورا و شهرداری را ارائه نماید تا ترک فعل دیگر دستگاه‌ها در محرومیت زدایی مشخص شود و شهرداری، ام المخارج شهر تلقی نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم