Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:50:35 GMT

لزوم اخذ مجوزهای قانونی برای هرگونه حمل و نقل چوب

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۸۴۷۹

لزوم اخذ مجوزهای قانونی برای هرگونه حمل و نقل چوب

ایسنا/همدان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: به منظور ایجاد رویه واحد و مدیریت صحیح در حفاظت و بهره برداری اصولی از درختان علاوه بر ممنوعیت قطع درختان بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بهره برداری از گونه های سریع الرشد و گونه های مشترک موجود در اراضی مستثنیات و گونه های صرفاً باغی در اراضی مستثنیات اشخاص مستلزم اخذ مجوزهای لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه تأکید کرد: قطع درختان باغی مستلزم دریافت مجوز قطع از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بوده و حمل و نقل آن فقط با اخذ مجوز لازم از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر امکان پذیر است و کلیه محموله های فاقد مجوز حمل، با رعایت موازین قانونی توقیف و به مراجع قضایی ذیصلاح ارجاع داده می شود.

دادستان ملایر نیز طی دستوری مکتوب در راستای تقاضای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر، به فرماندهی انتظامی ملایر تأکید کرد: با توجه به روند رو به رشد قاچاق چوب که بعضاً با ارتکاب جرائمی همچون جعل مجوز حمل، استفاده از سند مجعول و ... توأم است و اینکه شهر ملایر یکی از گذرگاه های مهم انتقال چوب به شمار می رود، مقتضی است به کلیه کوپ ها در حوزه قضایی ملایر به ویژه گذرگاه های حرم آباد و بخش زند اعلام و تأکید شود در صورت مشاهده محموله های چوب در هر ساعتی از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل، نسبت به متوقف کردن محموله اقدام کنند و مراتب بلافاصله به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی شهرستان ملایر اعلام شود.

مسلم سلگی تصریح کرد: همچنین باید به قید فوریت نسبت به اعزام نماینده خود به محل توقیف محموله برای بررسی از حیث تشخیص نوع چوب و ارزیابی وضعیت اعتبار یا عدم اعتبار مجوزهای احتمالی و اعلام نظر مکتوب اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: در صورت معتبر بودن مجوز، نسبت به تنظیم صورتجلسه و اجازه عبور اقدام شود در غیر این صورت نسبت به انتقال وسیله نقلیه با بار به پارکینگ اقدام شود و چنانچه چوب ها، جنگلی و قاچاق و در حوزه صلاحیت رسیدگی تعزیرات حکومتی تشخیص داده شد، مراتب از طریق همان اداره و یا قضات کشیک این دادسرا کسب تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از طریق فرماندهی انتظامی ملایر به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اعلام شود تا با ابلاغ به کلیه شرکت های باربری و اماکن مشابه که نسبت به صدور بارنامه و مجوز حمل چوب مبادرت می ورزند، ابلاغ و تفهیم شود که قبل از صدور هر نوع بارنامه و مجوزی برای حمل هر نوع چوب، موظف هستند ابتدا مجوز صادر شده توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر را رؤیت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب ملایر در پایان یادآورشد: وظیفه أخذ مجوز بر عهده مالک و یا نماینده وی بوده و با شرکت های متخلف وفق مقررات و بدون اغماض برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها منابع طبيعي چوب دادستان عمومي و انقلاب قاچاق چوب قطع درختان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

تعداد مجوزهای کاغذی که به شناسه یکتا تبدیل شده تا روز ۲۸ فروردین به ۳۶۸ هزار و ۸۰۷ مجوز رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بررسی های آماری نشان می دهد؛ در میان استان ها رتبه های برتر تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا متعلق به لرستان، گیلان، همدان و چهارمحال و بختیاری است که به ترتیب 30.4 درصد، 23 درصد، 17.4 درصد و 17 درصد از پروانه های صنفی معتبر را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند.
اما در میان استان ها کمترین میزان تبدیل پروانه های صنفی کاغذی به شناسه یکتا در بوشهر، ایلام و گیلان انجام شده است.در این استان ها میزان تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا به ترتیب 6.3 درصد، 5.5 درصد و 4.8 درصد است.
از 25 اردیبهشت سال 1403 مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی دهند.اگر فعال اقتصادی هستید ولی شناسه یکتا ندارید یعنی اسم تان در qr.mojavez.ir نیست از mojavez.ir غیرحضوری و راحت شناسه یکتا بگیرید.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنها تا ۲۶ اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • کاغذبازی مجوزها در خط پایان