Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی از آغاز کشت پنبه در استان‌های پنبه کاری کشور خبر داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «ابراهیم هزارجریبی» گفت: در سال جاری کشت پنبه در سطح ۱۱۵ هزار هکتار برای تولید ۳۲۷ هزارتن وش پنبه برنامه ریزی شده است.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که در این برنامه شاهد رشد ۱۶ درصدی در سطح کشت خواهیم بود، پیش بینی کرد: تولید نیز با افزایش سطح کشت و بهبود عملکرد در واحد سطح به رشد ۲۱ درصدی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که استان‌های گلستان، خراسان رضوی، فارس، اردبیل، خراسان شمالی و خراسان جنوبی از استان‌های عمده کشت پنبه در کشور هستند، اظهار کرد: پروژه‌های بهبود تغذیه زراعت پنبه، توسعه مکانیزاسیون، افزایش بهره وری آب، گیاه پزشکی و سایر پروژه‌های فنی برای رسیدن به برنامه تولید، طراحی شده است.

هزارجریبی خاطرنشان کرد: بهبود کیفیت پنبه تولیدی نیز از برنامه‌های کشت و تولید سال جاری است.   بیشتر بخوانید: وزیر جهاد کشاورزی: مبنای قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از کشاورزان، ۵ هزار تومان است   انتهای پیام/ برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی پنبه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پنبه وزارت جهاد کشاورزی کشت پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه پنج شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مواد غذایی کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است، ابراز داشت: برای تأمین ۲۰ درصد مابقی نیازمند به واردات برخی محصولات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد، افزود: در دولت سیزدهم به دنبال تأمین مواد غذایی در داخل کشور هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه در کنار تولید باید برای ارزآوری محصولات کشاورزی به فکر صادرات نیز بود، ابراز داشت: تأمین امنیت غذایی یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است لذا رویکرد وزرات جهاد کشاورزی گسترش کشاورزی اقتصادی با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید شد، تصریح کرد: این میزان طی چهار دهه رشد قابل توجه داشته است اما می‌بایست برای مازاد تولید برنامه صادرات محور طرح‌ریزی کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این طرح‌ریزی کشاورزی اقتصادی می‌توانند نقش مهم داشته باشند تا با تکیه بر همین توان بتوان به تأمین کامل امنیت غذایی در کشور دست یافت.

کد خبر 6082198

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی