Web Analytics Made Easy - Statcounter

با امضای قرارداد همکاری مطالعاتی و پژوهشی بین هلدینگ سلام و دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) طرح جامع بین‌المللی «سلام دنیا» که با رویکرد ایجاد بازار تهاتر بین الملل و رهیافت خنثی کردن تحریم‌های آمریکا از سوی هلدینگ سلام، ارائه شده، وارد فاز مطالعاتی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، پیرو مذاکرات و رایزنی‌های صورت گرفته بین محمد خانی، مدیرعامل هلدینگ سلام و مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)، قرارداد خدمات مطالعاتی این طرح در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و دستیابی به خوداتکایی و بی‌اثر کردن تحریم‌های بین‌المللی، بین طرفین منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، این طرح توسط محمد خانی، بنیان‌گذار هلدینگ سلام، درزمینه تأمین منابع مالی پروژه‌ها و در راستای فرمان مقام معظم رهبری، با هدف کاهش اثر تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری آمریکا ارائه شده، که پس از طی مرحله مطالعاتی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

محمد خانی، که تجربه فعالیت با عنوان مشاور عالی مدیرعامل اتحادیه کشوری مسکن مهر را نیز در کارنامه خود دارد، درباره جزئیات طرح مذبور گفت: «این طرح که به‌صورت جامع، تمام ابعاد تحریم؛ اعم از مبادلات بازرگانی، حمل‌ونقل بین‌الملل، جریانات مالی بین‌الملل، سرمایه‌گذاری و فاینانس و خدمات مختلفی اعم از فنی و گردشگری را پوشش خواهد داد، در قالب هفت مرکز پیش بینی شده است.»

محمد خانی در ادامه افزود: «مرکز تبادلات بازرگانی و سرمایه گذاری، مرکز لجستیک، مرکز امور خیریه، مرکز خدمات توریستی، مرکز صدور خدمات، مرکز کارگزاری امور واسطه‌گری و بیمه، و مرکز جذب و هدایت سرمایه‌های خرد و کلان، هفت مرکز این مجموعه هستند که با هدف ایجاد بازار مشترک بین‌المللی تهاتر و همگام با بیانیه گام دوم انقلاب تعریف ‌شده و در راستای دستیابی به اهداف اسناد برنامه‌ریزی ملی کشور؛ ازجمله سند چشم‌انداز به‌صورت جامع در پی دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، ارائه شده است.»

وی تصریح کرد: « از جمله اهداف طرح جامع بین‌المللی سلام دنیا، در حوزه کاهش اثر تحریم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: «صنعت دارو» که روزانه صدها نفر به خاطر تحریم‌ها و عدم وجود دارو از دنیا می‌روند، «صنعت مرغداری»که به خاطر کمبود مواد اولیه و نهاده‌های دامی دچار مشکلات فراوانی است و گرانی مرغ، یکی از تاثیرات آن بوده است، «صنعت هوایی و مسافربری» که به خاطر تحریم‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای است و «صنعت کشاورزی» که مشکلاتی برای کشاورزان عزیز در زمینه تامین خوراک دام، بذر و غیره ایجاد شده است.»

به گفته وی: «تقویت اقتصاد ملی و گشایش در عرصه اقتصاد بین‌الملل، توسعه مسیرهای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور در قالب تجارت الکترونیک از دیگر رویکردهایی است که با عملیاتی شدن این طرح بزرگ، تحقق خواهد یافت.»

گفتنی است دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) که در این طرح با هلدینگ سلام همکاری مطالعاتی می کند، از سال 1378 تأسیس‌شده و یکی از برترین دانشگاه‌های کشور است و طبق رتبه‌بندی اخیر مرکز منطقه‌ای علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه ۴۳ را در میان دانشگاه‌های جامع کشور و رتبه اول را در میان دانشگاه‌های غیر دولتی ایران در اختیار دارد. این دانشگاه که با اتکا به ظرفیت های آستان قدس رضوی افتتاح شده و فعالیت می کند، در زمینه اشتغال و تولید علم نیز عملکرد قابل ملاحظه ای داشته است.

شایان ذکر است که قرارداد فوق در اسفند 1399 بسته شده و براساس آن «طرح جامع بین‌المللی «سلام دنیا»، تا اواخر اردیبهشت ماه 1400 تحویل هلدینگ سلام خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/003HJt

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانشگاه بین المللی امام رضا سلام دنیا محمد خانی تحریم ها طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد. دکتر رضا آذریان افزود: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است. وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و موسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است. آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است. مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی عنوان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است. شایان ذکر است مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۷ با عنایت تولیت معظم وقت آستان قدس رضوی و با تجمیع دو مرکز مشاوره حرم مطهر و آستان مهر رضوی افتتاح گردید. این مرکز با هدف توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخگویی به نیاز‌های مشاوره‌ای زائران و مجاوران، مبتنی بر مدل‌های مشاوره و آموزه‌های دینی به ارائه خدمات می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • توسعه بازار بین‌الملل دیپلماسی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت
  • راه اندازی مرکز نفس در آبادان و خرمشهر
  • اجاره سریع تجهیزترین سالن‌های همایش بصورت آنلاین در سلام حرفه‌ای
  • یک مُبلّغ بین‌المللی باید چه ویژگی‌هایی داشته‌ باشد؟
  • بخش پرتودرمانی مرکز جامع سرطان البرز افتتاح می‌شود