Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@19:38:23 GMT

املاک خاص را چگونه در سامانه ثبت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۰۹۹۱

املاک خاص را چگونه در سامانه ثبت کنیم؟

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه درج اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان در چند دقیقه امکان‌پذیر است گفت: از سه طریق شامل تماس تلفنی، پیامک و پاسخگویی آنلاین، سوالات و ابهامات هموطنان پاسخ داده می‌شود؛ موارد خاص نیز در کمیته مربوطه بررسی و بعد از چند ساعت جواب داده خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین محمود محمودزاده  اظهار کرد: در سامانه املاک و اسکان به صورت ۲۴ ساعته از سه مجرا شامل مرکز تماس تلفنی به شماره ۰۲۱۵۹۱۹۸ همچنین شماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ و پاسخگوی آنلاین، جوابگوی سوالات مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کسانی که مواردشان خاص باشد سوال آنها دریافت و در کمیته مربوطه بررسی می‌شود. بعد از چند ساعت به نتیجه از طریق تلفن به آنها اعلام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا دو روز دیگر ثبت نام بر اساس آخرین رقم کد ملی خواهد بود تصریح کرد: روزهای هشتم و نهم اردیبهشت ماه کسانی که آخرین رقم شماره ملی آنها صفر باشد مجاز به ثبت نام هستند. از روز دهم اریبهشت تا ۱۹ خردادماه تمامی کدهای ملی می توانند اطلاعات خود را درج کنند.

به گفته محمودزاده، در چند روز گذشته سرعت و تعداد ثبت نامها بسیار افزایش یافته و به زودی آماری را در این زمینه ارایه می‌کنیم. امکان ویرایش هم فراهم شده و مشکل خاصی نیست. حدود ۱۰ فیلم آموزشی هم تهیه شده که مراحل مختلف درج اطلاعات را توضیح می‌دهد.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است زمان دو ماهه ثبت نام تمدید شود گفت: در ماده ۵۲ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم دو ماه زمان برای درج اطلاعات پیش بینی شده و تمدید لحاظ نشده است. اما ممکن است اگر لازم باشد با مراکز ذی ربط هماهنگی و زمان بیشتری داده شود. البته ثبت نام، کار زمانبر و سختی نیست و هموطنان در چند دقیقه می‌توانند انجام دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه مراحل بعدی فرآیند اجرای ماده ۵۲ قانون مالیاتهای مستقیم وابسته به مرحله قبل است هر تعللی در هر بخش می‌تواند منجر به کند شدن فرآیند شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، مالکان و ساکنان تمامی املاک اعم از سنددار و فاقد سند را مکلف به ثبت اطلاعات سکونتی دانست و گفت: در واحدهای سنددار کد شناسه سند باید درج شود. برای واحدهای قولنامه‌ای، مسکن مهر، تعاونی‌ساز یا خانه‌هایی که در رهن بانک است نیز فضا و امکان درج پیش‌بینی شده است.

به گفته محمودزاده، در روزهای اخیر اقداماتی در جهت سهولت ثبت نام هموطنان در سامانه املاک و اسکان صورت گرفت. با توجه به اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها و فیلمهای متعدد آموزشی به ابهامات و سوالات پاسخ داده می‌شود.

بنابراین گزارش، ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوارها در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir از روز پنجشنبه (۱۹ فروردین) آغاز شده است. کلیه سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را ظرف مدت دو ماه از تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در سامانه املاک و اسکان درج کنند.

در مرحله اول زمان بندی مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان بر اساس آخرین رقم کد ملی سرپرست خانوار است اما از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد تمامی کدهای ملی قابلیت ثبت نام دارد. از روز ۱۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت افرادی که آخرین رقم کد ملی آنها به ترتیب ۹، ۸، ۷، ۶، ۵، ۴، ۳، ۲، ۱ و صفر است به ترتیب هرکدام دو روز فرصت نام‌نویسی دارند. سپس همانطور که گفته شد از روز ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خردادماه تمامی افراد می‌توانند اطلاعات ملکی خود را ثبت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سامانه املاک کشور معاملات املاک سامانه املاک و اسکان آخرین رقم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد

به‌گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگ‌مهر ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبر انقلاب برای پایان حدنگاری اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوقی، اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با تلاش‌های جهادی همکاران، دستاوردهای بسیار خوبی داشت.

وی افزود: در بخش اراضی کشاورزی ۱۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شد که موجب جلوگیری از تداخلات و تعارضات می‌شود و کشاورزان هم می‌توانند با این سند مالکیت از تسهیلات دولتی و بانکی بهره ببرند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع سنددار شد.

بزرگ‌مهر گفت: در بخش نهضت ملی مسکن برای تمامی اراضی که اداره‌کل راه و شهرسازی و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ثبت و اسناد استان معرفی شدند، سند مالکیت صادر شد که این کار پیش از آغاز عملیات ساخت مسکن و در نوع خود در کشور کم‌نظیر بود.

وی ادامه داد: سال گذشته برای ۹۰ درصد از اراضی شهرک‌های صنعتی سند مالکیت صادر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر یادآور شد: اتمام حدنگاری اراضی کشاورزی و سنددار کردن شهرک‌های صنعتی استان در اولویت برنامه‌های سال جاری است.

کد خبر 6064288

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد
  • راه اندازی سامانه پایش حاکمیت شرکتی در توانیر
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم