Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام«محمدهادی نظیری» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا متناسب با شرایط کشور، نظام اسلامی و اقتضائات خاصی که در فضای کشور، سطح بین‌الملل و جهان اسلام وجود دارد، رویکرد سازمان باید ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه این ارتقا به معنای پشت پا زدن به دوره گذشته و تغییر در رویکردهای کلان سازمان نیست افزود: مردمی‌سازی به معنای ایفای نقش جدی و مؤثر جریان‌های مردمی در فضای فرهنگی کشور که همان الگو و روش امام خمینی(ره) در پیشبرد اهداف انقلاب و حرکت‌های اثرگذار همچون مدیریت فضای دفاع مقدس و یا شکل‌گیری برخی نهادها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه فضای سازمان تبلیغات اسلامی تا اندازه‌ای از این رویکرد مهم فاصله گرفته است، ادامه داد: در این راستا باید برگشتی به راهبرد مردمی‌سازی تبلیغ و برجسته کردن نقش مردم در فضای فرهنگ‌سازی کشور داشته باشیم.

حجت الاسلام نظیری «آتش به اختیار» در فضای فرهنگی جامعه را یکی از مصادیق همین راهبرد عنوان و بیان کرد: شیوع ویروس کرونا بستر مناسبی را برای نقش‌آفرینی مردم و ایجاد ستادهای مردمی در بخش‌های مختلف برای کمک به اقشار نیازمند و آسیب‌دیده به کرونا ایجاد کرد.

وی گفت: ما به دنبال تقویت نقش تشکل‌های میانی و واسط بین مردم و سازمان هستیم تا نقش سازمانی را به عنوان هدایت‌گر و پشتیبان، بیشتر به سمت مردم هدایت کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان مردمی‌سازی تبلیغ را طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تنها راهکار خروج عملی کشور از فضای ولنگاری فرهنگی دانست و داشتن بصیرت و استقامت و صبر را در مواجهه با این هجوم دشمن ضروری دانست.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به گام پنجم انقلاب مبنی بر تحقق تمدن نوین اسلامی برای ایجاد بستر ظهور حضرت ولیعصر(عج)، افزود: در این سازمان به دنبال ایجاد ساختار زنجیره تواصی به حق و تواصی به صبر در جامعه بودیم و به همین منظور «قرارگاه تبلیغ نوین» از ماه محرم سال گذشته در سطح استان راه‌اندازی شد.

وی ماموریت قرارگاه تبلیغ نوین را خارج کردن بستر تبلیغ و تبیین معارف جریان‌ساز از مساجد و حسینیه‌ها به فضای مردم عنوان کرد که شیوع ویروس کرونا تلاش ما برای ایجاد فرصت‌های نو در ارتباط با مردم را بیشتر کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: همچنین این سازمان در راستای تحقق راهبردی مردمی‌سازی تبلیغ در دوران شیوع ویروس کرونا، پویش «محله همدان» را با هدف ارتقای فضای ارتباطی مردم در راستای شناسایی مشکلات مردم محله و تلاش برای حل آنها در محلات را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام نظیری افزود: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، امیدآفرینی در فضای کشور و ایجاد شادی و نشاط راهبردی اساسی برای رسیدن به اهداف انقلاب است و سازمان تبلیغات اسلامی با روایت اتفاقات زیبا در جامعه و معرفی افراد اثرگذار در قالب پویش «مردم ماه» به دنبال ایجاد یک شبکه منسجم ملی از این افراد در جامعه است.

وی همچنین با اشاره به نقش بانوان در تداوم انقلاب و ایجاد جریان‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، گفت: در این رابطه بستر ایجاد جریان‌های نخبگانی در حوزه بانوان شکل گرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه به برگزاری مجموعه مسابقات فصل بندگی با مضمون توجه به ریشه‌های معارف قرآنی، ایجاد بستر مناسبی برای اعزام نخبگان و اساتید قرآنی به مناطق محروم و روستاها در قالب گروه‌های جهادی به منظور شناسایی ظرفیت‌های قرآنی و ایجاد یک شبکه خادم‌یاران قرآن و پوشش خلاء‌های این حوزه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

حجت الاسلام نظیری در عین حال یکی از چالش‌های جدی سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی را نبود نگاه دقیق به فرهنگ دانست و بیان کرد: این در حالیست که اعتبارات فرهنگی نسبت به اعتبارات تخصیص یافته به پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، ناچیز است.

وی تاکید کرد: اعتبار تخصیص یافته به فصل پنج این سازمان در سال گذشته از محل اعتبارات استانی به یک میلیارد تومان هم نرسید و ۸۰ درصد اعتبارات فصل پنج سازمان برای اعزام، استقرار و پشتیبانی از روحانیون در فضاهای شهری و روستایی هزینه شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امسال اعتبار ملی ما یک و نیم برابر افزایش یافته و از این نظر همدان یکی از استان‌های برتر است، ابراز امیدواری کرد: سال ۱۴۰۰ به افزایش اعتبار مورد نظر برسیم.

حجت الاسلام نظیری ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبارات و کمبود توجه به حوزه فرهنگ، پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، از یک‌هزار روستا در استان همدان، تنها در ۳۰۰ روستا استقرار دایمی مبلغان را داریم.

وی گفت: در حال حاضر ۱۴۰ مبلغ ثابت، بیش از ۲ هزار مبلغ اعزامی مقطعی، ۲ هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی و ۱۸۰ باب خانه عالم در استان همدان داریم که شهرستان ملایر با ساخت ۱۰ باب خانه عالم از محل اعتبارات بنیاد برکت در سال گذشته، جزء شهرهای پیشرو در استان است.

برچسب‌ها همدان اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان ملایر گام دوم انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان ملایر همدان ملایر گام دوم انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی اخبار کنکور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان حجت الاسلام نظیری مردمی سازی تبلیغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی در دیدار با جامعه قرآنی استان با بیان اینکه در حوزه تبلیغ تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، گفت: هنوز فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در دیدار با جامعه قرآنی خراسان جنوبی اظهار داشت: هم‌اکنون که کارها به صورت تخصصی انجام می‌شود، انعکاس یک حادثه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی گفت: بسیاری از اقدامات فرهنگی در دراز مدت بر اذهان مردم تأثیر می‌گذارد و امروز جوامع بیشتر از یک واقعیت با انعکاس تبلیغات درست یا نادرست آن مسائل مواجه است و باید در مسائل تبلیغاتی بتوانیم واقعیت‌ها را به صورت یک باور منعکس کنیم. 

دروغ‌های لیبرال دموکراسی برای مردم افشا شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تبلیغات دشمن قوی است اما باید دروغ‌های لیبرال دموکراسی را برای فرزندان و جوانان جامعه برملا کنیم ادامه داد: در این زمینه باید برنامه‌ و طرح داشته باشیم. 

وی یادآور شد: دنیا امروز دوقطبی شده و لیبرال دموکراسی به هیچ قانونی پایبند نیست، ولی در تبلیغات و رسانه حرف از دموکراسی و حقوق بشر می‌زند و اگر تفکر صهیونیست بر سایر کشورهای جهان سلطه پیدا می‌کرد بقیه نقاط عالم همچون غزه می‌شود. 

قدرت رسانه‌ای، فرهنگی و سبک زندگی گفتمان مقاومت باید به جهان نشان داده شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که گفتمان اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به ظرافت درباره عملیات وعده صادق فرمودند که موضوع اصلی در این عملیات اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است. 

حجت‌الاسلام حجت سالاری‌مکی با اشاره به اینکه در حال حاضر قدرت نوپدید گفتمان مقاومت رونمایی شده و در ویترین جهانی قرار دارد، یادآور شد: باید قدرت رسانه‌ای، فرهنگی و سبک زندگی گفتمان مقاومت نیز نشان داده شود.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی در مجموعه تبلیغات اسلامی حاکم است،گفت: خراسان جنوبی در بحث طرح «زندگی با آیه‌ها» بسیار خوش درخشید و جزو استان‌های برتر بود.

انتهای پیام/253

دیگر خبرها

  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • سپاه، نهادی مردمی و مرتبط با مردم است
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • مردمی‌سازی واقعی تولید کلید حل مشکلات اقتصادی
  • تلاش برای ارتقای توانمندی بانوان در حوزه جهاد تبیین