Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@01:12:30 GMT

دستگیری سارق ۷ دستگاه خودروی پراید در آبادان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۲۵۸۷

دستگیری سارق ۷ دستگاه خودروی پراید در آبادان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،سرهنگ حسین زلقی فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو پراید در سطح شهرستان، کارکنان این مجموعه شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: نحوه دریافت اخبار و اطلاعات میدانی از شیوه سرقت خودرو توسط فرد سارق، ذهن کارآگاهان پلیس مبارزه با سرقت آگاهی را سمت سارقی برده که مهرماه سال ۹۸ به جرم سرقت ۱۷ دستگاه خودرو روانه زندان شده بود، ماموران جهت بررسی آخرین وضعیت سارق دستگیر شده به زندان مراجعه و متوجه شدند، سارق حدود یک ماه است که در مرخصی به سر می‌برد، بلافاصله با هماهنگی قضایی محل اختفای جدید وی را در یکی از نقاط آبادان شناسایی و ایشان را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی انتقال دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ زلقی افزود: سارق دستگیر شده ابتدا منکر هرگونه سرقت شده، که با ارائه مستندات قوی پلیس که از صحنه سرقت وی در آبادان و دیگرسرقت‌های ایشان در خرمشهر جمع آوری شده بود، مواجه و به ناچار در بازجویی فنی با پلیس به سرقت ۷ دستگاه خودرو پراید شامل: (۶ دستگاه در شهرستان خرمشهر و یکدستگاه در آبادان) و فروش آن‌ها به فردی دیگر درطول یکماه مرخصی خود معترف گردید که بلافاصله مخفیگاه فرد مالخر شناسایی و تعداد ۳ دستگاه خودرو پراید سرقتی از محل اختفای وی کشف و ضبط گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در با بیان اینکه علیه متهمان دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل وتلاش جهت کشف سایر خودرو‌ها ادامه دارد گفت: این فرماندهی در جهت حفظ حقوق شهروندان و پاسداشت از زحمات کارکنان خود، مکاتبه‌ای علیه اشخاصی که زمینه مرخصی این زندانی را فراهم کردند و به نوعی باعث ایجاد ناامنی در سطح شهرستان آبادان و خرمشهر شدند تنظیم و جهت بررسی و برخورد قانونی تقدیم بازپرس ویژه دادسرا شد که امیدواریم برخورد لازم در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگیری سارق سرقت خودرو دستگاه خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق زورگیر در تبریز

سرهنگ سلطانی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان تبریزی مبنی بر اینکه سه نفر ناشناس که خود را ماموران انتظامی و بسیج معرفی نموده و با استفاده از سلاح سرد وی را تهدید و اقدام به اخاذی و سرقت کردند موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از وصول پرونده و جمع آوری دلایل و مدارک فنی از صحنه جرم و مسیر‌های منتهی به محل وقوع جرم نوع و شماره انتظامی خودرو استخراج و در تحقیقات نامحسوس مشخص شد مالک اصلی خودرو را به شخصی با هویت معلوم واگذار کرده است که دارای سابقه متعدد کیفری است.

وی ادامه داد: کارآگاهان با بررسی مبالغ رد و بدل شده دریافتند متهم شناسایی شده همان شخصی است که مبالغ سرقت شده به حساب وی منتقل شده است که پس از اخذ مجوز از مراجع قضایی با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی محل اختفای متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ  سلطانی اظهار کرد: متهم ابتدا منکر هرگونه ارتکاب سرقت بود که پس از مواجهه با قرائن موجود در پرونده در نهایت لب به اعتراف گشود و دیگر همدستانش را معرفی کرد و متعرف شد که در سطح شهر شب هنگام به عنوان مامور پلیس آگاهی، سپاه و بسیج اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان کرده و در صورت مقاومت اشخاص آنها را با سلاح سرد تهدید و اقدام به زورگیری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پرونده به مراجع قضایی ارسال و متهم با قرار قضایی متناسب روانه زندان شد گفت: با توجه به شناسایی و دستگیری متهم اصلی تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر همدستان وی و مشخص شدن علت و انگیزه ارتکاب این جرم خشن ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه
  • از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس
  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند
  • دستگیری ۲۳ سارق و مالخر در چناران
  • دستگیری سارق و مالخر محتویات خودرو در ری
  • کشف ۴ فقره سرقت احشام در قاین
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز