Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام جو شامگاه گذشته در سفر به شهرستان پارس آباد با اشاره به آمار موارد مثبت کرونا در این شهرستان اظهار کرد: نظارت بر قرنطینه گروه‌های در معرض خطر و موارد مشکوک و رصد حضوری و تلفنی آنها در کنترل شیوع کرونا بسیار حائز اهمیت است که در این امر پایگاه‌های بسیج خوب عمل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیر آمارهای بستری و فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نزولی شده افزود: اصناف و بازاریان اولین گروه‌هایی هستند که از شیوع کرونا خسارت می‌بینند و در این پیک همکاری خوبی را با قرارگاه داشتند.

استاندار اردبیل بیان کرد: امیدواریم هفته آتی وضعیت شهرستان‌های پارس آباد و مشگین شهر نیز تغییر مثبت یافته و شاهد کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی اصناف و گروه‌های شغلی دیگر باشیم.

وی با بیان اینکه ماسک و رعایت فاصله اجتماعی عامل مهم در کنترل کرونا است، تصریح کرد: علت پیک اخیر، عدم رعایت فاصله و عادی انگاری در رعایت پروتکل‌ها بود.

تعیین تکلیف اراضی عشایر کشت و صنعت مغان تا پایان دولت دوازدهم

بهنام جو به تعیین تکلیف اراضی عشایر با مصوبه هیات دولت تاکید کرد و اذعان داشت: مسیر پیگیری تا تصویب این مطالبه بسیار سخت و فنی بود اما با دلگرمی که  عشایر غیور به ما دادند پیگیری‌ها به قوت انجام شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: امیدواریم در ماه آتی واگذاری زمین‌های مسکونی و اسناد املاک روستاهای محدوده نشین شروع و تا پایان دولت تمامی مصوبه هیات دولت در خصوص واگذاری اراضی به واجدین شرایط عملیاتی شود.

طرح منطقه آزاد در مرحله نهایی قرار دارد

استاندار اردبیل از قرارگیری طرح منطقه آزاد در مرحله نهایی خبر داد و گفت: منطقه آزاد ظرفیت بزرگی را برای ارتباطات بین المللی در استان و توسعه و رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها ایجاد خواهد کرد.

بهنام جو به اخذ مصوبه پایانه لجستیکی و بارانداز ریلی و شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت: طرح و نقشه‌ها و مطالعات برای اخذ نظر کشور جمهوری آذربایجان در کمیسیون‌ها ارائه شده و در حال پیگیری است.

وی به افزایش صادرات از گمرک بیله سوار در دوران کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: حجم مبادلات مرزی و حمل و نقل استان به نزدیک ۲۵۰ میلیون دلار رسیده که افزایش آن نسبت به سال گذشته بیش از ۷۰ درصد است.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان اردبیل جو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، پروتئین یکی از نیازهای بدن انسان بوده که بخشی از آن به وسیله انواع گوشت سفید و قرمز تأمین می‌شود. در چند سال اخیر به ویژه از اردیبهشت سال گذشته نابه‌سامانی بازار گوشت قرمز نمود پیدا کرد. اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بود که در جراحی اقتصادی دولت سیزدهم تخصیص ارز ترجیحی برای تأمین نهاده‌های دامی حذف شد. البته کارشناسان این بازار تاکید دارند سیاست‌های غلط دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۸ زمینه وضعیت بازار امروز را به وجود آورد.

سال گذشته قرار بود برای تأمین نیاز بازار کشور دام پایه پروار وارد کشور شود که بنا بر سیاست‌های تعریف شده در نهادهای متولی این امر عملیاتی نشد و در عوض دام آماده ذبح و گوشت قرمز وارد کشور شد. در ادامه گزارشی آماری از وضعیت تولید دام سنگین می‌آید.

تولید دام پایه پروار در زمستان ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۴ هزار رأس گاو و گوساله در دامداری‌های کشور بود؛ ضمن اینکه تعداد ۳۸۸ هزار رأس گوساله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام متولد شد.

جزئیات بیشتر درباره وضعیت دام سنگین کشور را در اینجا بخوانید.

کد خبر 6082310 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم پارس آباد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر