Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@12:02:19 GMT

لزوم ورود مدیریت شهری به بحث فرهنگسازی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۳۸۸۸

رییس سابق شورای شهر تهران در مورد فرهنگسازی با رویکرد مدیریت شهری تاکید کرد.

مهدی چمران در گفت‌وگو با میزان در مورد توجه مدیریت شهری به فرهنگسازی در میان شهروندان اظهار کرد: موضوع فرهنگی و توجه به مبانی فرهنگ باید در مدیریت شهری مورد توجه قرار بگیرد، البته قوانین مدیریت شهری را در زمینه بحث ترویح فرهنگ و یا فرهنگ سازی مکلف نکرده است اما بهتر است مدیران شهری در زمینه فرهنگسازی ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرهنگ شهر یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و مدیریت شهری باید با وزارت ارشاد و دیگر دستگاه‌ها همکاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:آخرین اخبار شهری را اینجا بخوانید

رییس سابق شورای شهر تهران بیان کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که شهری که فرهنگ نداشته باشد مدیریت شهری هرچقدر هم در زمینه اصلاح فیزیکی ورود کند شهر درستی نیست و باید فرهنگسازی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چمران تهران شهری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چمران تهران شهری مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: در مدیریت شهری گذشته توجهی به گرامیداشت آیین‌های مذهبی نداشتند به طوریکه حتی در آن دوره ریالی بودجه برای گرامیداشت دهه کرامت پیش‌بینی نشده بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین توکلی‌زاده در حاشیه دویست و سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هر دوره‌ای از مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی راهبرد ویژه‌ای در دستور قرار گرفته اما در همه دوره‌ها زحماتی کشیده شده است. کار در این حوزه سخت است لذا ما تلاش کردیم اقدامات صحیح را ادامه دهیم و تکرار کنیم.

وی افزود: برخی رویکردها نیز غلط بوده که در نتیجه آن شاهد بودیم در ادوار گذشته براساس رویه‌ای پیش رفتند که سبک زندگی مردم دچار مشکل شده، ترویج شیوه‌های غربی در سبک زندگی را شاهد بودیم در حالی که خود صاحب سبک هستیم. برای مسائل اجتماعی می‌توانیم به مبانی و فرهنگ دیرینه خود مراجعه کنیم.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: ترویج زیست شبانه را در دوره قبل شاهد بودیم. در حقیقت به بهانه ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری سبک زندگی را دچار مشکل کردند و زمان استراحت مردم آنها را به فضای بی دفاع شهر کشانده که بسیاری از آسیب‌ها را به همراه آورد. می‌توانیم با طراحی درست بنایی را بگذاریم که آسیب نداشته باشد.

وی تاکید کرد: خانواده را محور طراحی‌های فرهنگی خود قرار دادیم و در این حوزه خانواده خود از خود صیانت می‌کند و می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی کند که کل خانواده بهره‌مند شوند. ما نوروز را به صورت کاملا طراحی‌های لازم را انجام دادیم و در حقیقت نوروز ملل را به عنوان آنچه که خارج از جغرافیای کشورمان است در نظر گرفتیم و اراضی عباس‌آباد روی نوروز ملل متمرکز شد.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه آیین‌های متفاوتی در اقوام مختلف برای نوروز وجود دارد، افزود: همه آیین‌های اقوام برای نوروز ستودنی است. نوروز ملل و نوروز اقوام را در دستور کار قرار دادیم و با تلفیق بهار قرآن موضوع نوروز را دنبال کردیم.

وی تاکید کرد: ترویج چهارشنبه سوری در دستور کار ما نیست اما آموزش شهروندان برای ایمنی و مراقبت از کودکان در دستور کار قرار گرفته بود. بی‌تردید ما نیازی نداریم دست گدایی فرهنگی به سمت کسی دراز کنیم. آنقدر جشن‌های بزرگ در ایران و اسلام وجود دارد. در ایام نوروز 64 کاروان نوروزی در شهرداری تهران به راه افتاد و اقداماتی همچون شاهنامه‌خوانی را دنبال کردیم. در هیچ مناسبتی غفلت نکردیم به ویژه مناسبت‌های ملی و فرهنگی.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با انتقاد از بی‌توجهی مدیریت دوره شهری به برگزاری آیین‌های مذهبی اظهار کرد: همه این موارد را در خاطرشان هست و حتی زمانی که ما در این دوره معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری را تحویل گرفتیم حتی یک ریال بودجه نیز برای گرامیداشت دهه کرامت در دوره‌ گذشته در نظر گرفته نشده بود.

توکلی‌زاده تصریح کرد: البته آنها بیشتر توجه خود را به برگزاری نمایشگاه‌های حیوانات خانگی داشتند و در این ارتباط شهروندان تهرانی خاطرشان هست که در سطح شهر بیلبوردهای تبلیغاتی این نمایشگاه‌ها نصب شده بود و هزینه‌های زیادی در این بخش صورت گرفته بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد