Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران، جزییات افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را نسبت به مستمری اسفند ماه اعلام کرد. وی همچنین گفت که امور اداری صدور احکام به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

قدس آنلاین: علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران) با اشاره به درحال اجرا بودن امور اداری صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: «کارکنان سازمان تامین اجتماعی به صورت شبانه‌روزی مشغول انجام کارهای اداری صدور احکام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی شب‌ها که به صورت سرزده به سازمان مراجعه کردیم، متوجه شدیم که آن‌ها سحری خود را در سازمان می‌خوردند و به خانه نرفته‌اند. امیدوارم احکام نهایی ظرف روزهای آینده صادر شوند.»   

وی با اشاره به اقدام سازمان تامین اجتماعی برای رفع تبعیض میان بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: «حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰، بسته به داشتن اولاد و همسر بین ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. در نتیجه مستمری آن‌ها از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در اسفند ۹۹ به این ارقام می‌رسد تا تفاوت میان بازنشستگان حداقلی‌بگیر تامین اجتماعی و کشوری برداشته شود.»  

وی با بیان اینکه در احکام جدید برخی مستمری‌بگیران نسبت به اسفند ماه تا ۱۰۰ درصد افزایش مستمری دارند، گفت: «آن گروه از بازنشستگان مشمول افزایش ۱۰۰ درصدی می‌شوند که در سال برقراری مستمری سقف‌بگیر بودند؛ اما در سال ۱۴۰۰ مستمری آن‌ها به ۳ تا ۴ برابر حداقل مستمری رسیده است. به این گروه از بازنشستگان ۱۰۰ درصد اسفند را به عنوان همسان‌سازی و افزایش مستمری پرداخت می‌کنند.» 

دهقان‌کیا با اشاره به میزان افزایش مستمری بازنشستگان جدید در احکام ۱۴۰۰، گفت: «اگر افزایش مستمری برای این گروه از بازنشستگان منجر به افزایش تا ۵۰ درصد مستمری اسفند ماه ۹۹ نشد، مبلغی را به عنوان متناسب‌سازی به آن‌ها پرداخت می‌کنند تا به این میزان برسند. برای نمونه باید توجه داشت که بازنشستگان سال ۹۹ تفاوت ضریبی نسبت به سال جاری (سال اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم) ندارند؛ لذا سازمان برای اینگونه بازنشستگان افزایش تا ۵۰ درصد اسفند را در نظر گرفت؛ البته با اعمال مبلغ متناسب‌سازی است.» 

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در احکام اولیه که از روی سیستم برداشته شدند، مستمری پیش از اعمال متناسب‌سازی مرحله‌ی دوم را ملاک قرار داده بود، گفت: «در افزایش مستمری سال جاری، مستمری اسفند ماه سال گذشته ملاک متناسب‌سازی قرار می‌گیرد. در نتیجه مستمری اسفند ماه مبنای اعمال ۲۶ درصد به اضافه‌ی ۲۴۸ هزار تومان افزایش سنواتی به اضافه‌ی مزایا قرار می‌گیرد.»

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افزایش حقوق بازنشستگان بازنشستگان تامین اجتماعی بازنشستگان تامین اجتماعی گروه از بازنشستگان مستمری اسفند ماه افزایش مستمری متناسب سازی ۱۰۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار گروه قربانی افزایش تورم تولیدکننده در اسفند

بررسی آخرین گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد، تورم ماهانه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲ افزایش یافته است. از میان ۸ گروه تشکیل دهنده این مجموعه، تورم ۴ دسته بیشتر شده و ۳ گروه نیز از دام افزایش تورم ماهانه پیشران جان سالم به در برده اند. «حمل و نقل و انبارداری» بیشترین افزایش و «صنعت» بالاترین کاهش را تجربه کرده است.

به گزارش اکوایران، تورم تولیدکننده یکی از شاخص‌های اقتصاد کلان است که نشان می‌دهد قیمت یک سبد متنوع از کالا و خدمات متنوع در مبدا تولید و پیش از رسیدن به دست مصرف کننده چگونه تغییر کرده است. این شاخص می‌تواند منجر به تغییر قیمت بازاری کالا‌های عرضه شده توسط واسطه گران شود. از این رو از آن به عنوان «تورم پیشران» نیز یاد شده است.

شواهد حاکی از آن است که در اسفند ۱۴۰۲ تورم ماهانه تولیدکننده کل کشور بالا رفته است. این نرخ حاصل میانگین تورم ۸ گروه تشکیل دهنده آن است. بررسی‌ها حاکی از آن است که فشار تورم ماهانه بهمن بر دوش تولیدکنندگان ۴ گروه بیشتر شده است. در مقابل این فشار در میان تولیدکنندگان ۳ گروه کمتر شده و در یک گروه نیز بدون تغییر مانده است. «حمل و نقل و انبارداری» بیشترین افزایش در فشار تورمی پیشران و «صنعت» بالاترین کاهش این نرخ را در اسفند ۱۴۰۲ به ثبت رسانده اند.

مقایسه تورم ماهانه پیشران گروه‌های مختلف حکایت از آن دارد که «فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» با ثبت تورم ۳.۴ درصدی بیشترین میزان این نرخ را کسب کرده است.

در مقابل تورم ماهانه پیشران در یک گروه به زیر ۱ درصد رسیده است. به بیان دقیق‌تر کالا و خدمات «آموزشی» در اسفند سال گذشته کمترین میزان افزایش قیمت را در مبدا تولید و پیش از رسیدن به دست مصرف کننده نهائی نسبت به بهمن ۱۴۰۲ تجربه کرده اند. در ادامه تورم ماهانه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲ بررسی شده است.

افزایش تورم تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲

تورم تولیدکننده، یکی از شاخص‌های اقتصاد کلان است که نشان می‌دهد قیمت یک سبد متنوع از انواع کالا‌ها در مبدا تولید و پیش از رسیدن به دست مصرف کننده نهائی چگونه تغییر کرده است. از این شاخص به عنوان «تورم پیشران» نیز یاد شده است. چرا که اگر قیمت کالا توسط تولیدکننده افزایش یابد، قیمت بازاری آن نیز توسط واسطه گر بیشتر شده و بنابراین کالا با قیمت بالاتری به دست مصرف کننده نهائی خواهد رسید. از این رو می‌توان گفت افزایش تورم تولیدکننده ممکن است به افزایش تورم مصرف کننده منجر شود.

جدیدترین گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد که در اسفند ۱۴۰۲ تورم ماهانه تولیدکننده کل کشور به ۱.۶ درصد رسیده است. این رقم در مقایسه با بهمن ماه بیشتر شده و افزایش ۰.۴ واحد درصدی را به ثبت رسانده است. آنچه تا کنون مطرح شده مربوط به تورم ماهانه تولید کننده کل کشور است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی گروه‌های اصلی را می‌توان در ۸ دسته طبقه‌بندی کرد. این گروه‌ها شامل؛ «کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری»، «ساخت»، «حمل و نقل و انبارداری»، «هتل و رستوران»، «اطلاعات و ارتباطات»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» است. در ادامه به بررسی تورم ماهانه پیشران هر گروه در ماه پایانی سال ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

سنگین‌ترین فشار تورمی بر دوش تولیدکننده «خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی»

نگاهی به داده‌های بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که تورم ماهانه پیشران در اسفند ۱۴۰۲ در بازه ۳.۴ تا ۰.۱ درصدی نوسان داشته است.

شواهد حاکی از آن است که تولیدکنندگان «فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» با ثبت تورم ماهانه ۳.۴ درصدی، بیشترین فشارتورمی پیشران اسفند ۱۴۰۲ را به دوش کشیده است. این رقم نشان می‌دهد که در اسفند ۱۴۰۲، هزینه تولید کالا‌ها و خدمات مرتبط با «فعالیت‌های عمومی، اجتماعی و شخصی» ۳.۴ درصد بیشتر از سطح عمومی هزینه تولید این اقلام در بهمن ماه بوده است.

«اطلاعات و ارتباطات»‌با ثبت تورم ۲.۶ درصدی و «حمل و نقل و انبارداری» نیز با ثبت تورم ماهانه پیشران ۲.۱ درصدی بر جایگاه دوم و سوم از حیث بیشترین تورم ماهانه تولیدکننده نسبت به گروه‌های دیگر این اقلام قرار گرفته اند. تورم ماهانه پیشران در سایر گروه‌ها کمتر از ۲ درصد بوده است.

«آموزش» گران نشد

نگاهی به داده‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد در اسفند ۱۴۰۲ تورم ماهانه تولیدکننده تنها در یک گروه کمتر از ۱ درصد بوده است. به بیان دقیق‌تر تورم ماهانه پیشران «آموزش» در این زمان ۰.۱ درصد برآورد شده است. این نرخ کمترین تورم ماهانه تولیدکننده ثبت شده در اسفند ۱۴۰۲ محسوب شده و در مقایسه با همین رقم در بهمن ماه کاهش ۰.۱ واحد درصدی داشته است. اما آیا تورم ماهانه تولیدکننده در سایر گروه‌ها نیز رویه نزولی داشته است؟

۴ گروه به دام تورم تولیدکننده اسفند افتادند

بررسی‌ها نشان می‌دهد افزون بر گروه «آموزش» تورم ماهانه پیشران در ۲ گروه دیگر هم کمتر شده است. این دو گروه شامل «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «صنعت» است. بررسی‌ها همچنین حکایت از ثبات تورم ماهانه تولیدکننده در گروه «هتل و رستوران» دارد.

در مقابل تورم ماهانه تولیدکننده در ۴ گروه دیگر بالا رفته است. «حمل و نقل و انبارداری» با ثبت افزایش ۳.۳ واحد درصدی نسبت به بهمن امسال بیشترین میزان تغییر در این نرخ را تجربه کرده است. تغییرات در سایر گروه‌ها کمتر از ۲.۱ درصد گزارش شده است.

با توجه به اینکه افزایش تورم تولیدکننده می‌تواند سیگنالی در راستای بالارفتن تورم مصرف کننده باشد، انتظار افزایش هزینه تهیه کالا‌ها و خدمات مرتبط با ۸ گروه نامبرده، توسط مصرف کننده در ماه‌های آتی دور از انتظار نمی‌باشد.

دیگر خبرها

  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • چهار گروه قربانی افزایش تورم تولیدکننده در اسفند
  • تغییر رقم افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد/ سورپرایز ویژه سازمان بازرسی برای بازنشستگان