Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@09:21:27 GMT

جنگ عرب ها فعلا به نفع نابغه اسپانیایی تمام شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۴۷۰۲

جنگ عرب ها فعلا به نفع نابغه اسپانیایی تمام شد

پپ گواردیولا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، نیمه مربیان را از پوچتینو برد و با یک کامبک باشکوه درخانه‌ی حریف، حالا یک پایش در فینال استانبول است

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته چهارشنبه هشت اردیبهشت، دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به اتمام رسید و منچستر سیتی با یک کامبک باشکوه در خانه حریف، به صعود امیدوار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو تیم که تا به حال قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه نکرده اند با رؤیای فینالیست شدن و راه یابی به استانبول پا به میدان نبرد گذاشتند. البته نماینده فرانسه دو سال پیش سابقه فینالیست شدن داشته است. پاریسی‌ها دو فصل پیش تا پای لمس جام رفتند اما بایرن مونیخ آماده هانسی فلیک سد راه آنها شد. متمول‌های فرانسوی این فصل در ۱/۸ انتقام گرفتند و حالا اینجا حاضر هستند تا شاید بتوانند مأموریت نیمه تمام را به سرانجام برسانند.

در آن سمت منچستر سیتی هم همانند رقیبش، مالکان و دلارهای عربی را پشتیبان خود می‌دید. بازی که آغاز شد تیم پرمهره‌ی پوچتینو نبض کار را در دست گرفت. خط هافبک انگیسی ها از کار افتاده بود و فرانسوی‌ها با نیمار، امباپه و دیماریا دفاع سیتیزن ها را حسابی اذیت کردند. دقیقه ۱۵ روی ارسال دیماریا در موقعیت ضربه کرنر، مارکینیوش برزیلی با ضربه سر تماشایی چراغ اول را برای تیمش روشن کرد. پپ بدون مهاجم نوک بازی می‌کرد و انگار سردرگم و بی برنامه به نظر می‌رسید.

پنج گل آخر مارکینیوش در لیگ قهرمانان، به ترتیب مقابل آتالانتا (یک‌چهارم ۲۰-۲۰۱۹)، لایپزیش (نیمه‌نهایی ۲۰-۲۰۱۹)، منچستریونایتد (گروهی ۲۱-۲۰۲۰)، بایرن‌مونیخ (یک‌چهارم ۲۱-۲۰۲۰)، منچسترسیتی (نیمه‌نهایی ۲۱-۲۰۲۰) بوده و می‌توان نتیجه گرفت تلاش پاریسن‌ژرمن برای رساندن او به مسابقه دیشب بی‌دلیل نبود، چرا که کاپیتان پی‌اس‌جی مرد بازی‌های بزرگ است.

تیم پاریس بر بازی احاطه کامل داشت اما نیمه اول با همان یک گل تمام شد. در نیمه دوم پپ و تیمش روی دروازه حریف خیمه زدند، دقیقه ۶۴ کوین دیبروینه هافبک بلژیکی آنها توپی را به درون محوطه جریمه حریف ارسال کرد اما علی رقم شلوغی در آن نقطه، هیچکس اثری روی توپ نگذاشت تا دروازه ناواس به عجیب‌ترین شکل ممکن باز و حساب کار یک بر یک مساوی شود، اتفاقی که تعجب ناواس را در پی داشت.

این اولین گل تاریخ منچسترسیتی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود. کوین دیبروینه به چهارمین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که پس از مسی و رشفورد (۳ بازی پیاپی)، نیمار (۴ بازی پیاپی)، در ۳ بازی پیاپی برابر پاری‌سن‌ژرمن موفق به گلزنی شده است. ستاره بلژیکی همچنین چهارمین بازیکن منچسترسیتی تحت هدایت گواردیولا است که پس از آگوئر و(۱۲۱)، استرلینگ (۱۰۲) و ژسوس (۸۱)، به رکورد ۵۰ گل زده می‌رسد.

در ادامه آبی آسمانی‌ها سوار بازی شدند و حریف را به عقب راندند. دقیقه ۷۱ یک ضربه ایستگاهی برای سیتی گرفته شد و مارز الجزایری پشت توپ ایستاد، اشتباه ناواس در بستن دیوار دفاعی و ضربه هوشمندانه ریاض مارز، گل دوم را برای تیم پپ به همراه داشت تا آب سردی بر پیکر پوچتینو ریخته باشد.

با این گل، محرز هم به اولین بازیکن الجزایری تبدیل شد که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا گل می‌زند. بدشانسی پاریسی‌ها تمامی نداشت و دقیقه ۷۸ ادریسا گانا به دلیل خطای خشن روی پای گوندوگان کارت قرمز قرمز گرفت و از زمین اخراج شد تا این ترتیب دیدار برگشت این دو تیم را هم از دست بدهد.

در ادامه این دیدار اتفاق خاصی رخ نداد و گل دیگری به ثمر نرسید تا نابغه مربیگری فوتبال جهان با یک کامبک باشکوه به تیم رقیب مشت اول را بزند و نشان دهد کُت تن کیست. پپ حالا یک پایش در فینال استانبول است. او رؤیای قهرمانی اروپا را بعد از چند سال در سر می‌پروراند.

کد خبر 490053

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا یوفا فیفا منچستر سیتی تیم فوتبال پاری سن ژرمن انگلیس پاریس لیگ برتر انگلیس لوشامپیونه پپ گواردیولا مائوریسیو پوچتینو سرمربی فوتبال فوتبال جهان بازیکن فوتبال گل دلار نفت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاپیتان پیکان به شکست در نیمه‌نهایی والیبال

علیرضا بهبودی در مورد شکست مقابل فولاد گفت: فکر می‌کنم مغلوب تجربه بازیکنان تیم سیرجان شدیم.

به گزارش ایسنا، تیم فولاد سیرجان  ایران سه‌شنبه شب، هفتم فروردین در نیمه نهایی لیگ برتر والیبال موفق شد با حساب سه بر دو پیکان تهران را شکست بدهد و به فینال لیگ برتر والیبال صعود کند.

این تیم در اولین دیدار فینال هم پیکان را شکست داد و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت نیمه‌نهایی به فینال صعود کرد.

علیرضا بهبودی، کاپیتان تیم پیکان پس از شکست مقابل فولاد گفت: بازی خیلی خوب، جذاب  و تماشاگر پسندی بود. اواخر ست سوم تمرکزمان را از دست دادیم و مسابقه‌ای را که باید امروز سه بر صفر برنده می‌شدیم، متاسفانه باختیم. در کل بازی خوبی بود به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. فکر می‌کنم مغلوب تجربه بازیکنان تیم سیرجان شدیم.

او در واکنش به گفته پیمان اکبری، سرمربی پیکان که بازیکنان پیکان از اسم بازیکنان سیرجان ترسیده‌اند گفت: ترس یک مساله درونی است و باید از تک تک بازیکنان سوال کرد اما سیرجان بازیکنان باکیفیتی دارد که اکثرشان بازیکنان ملی‌پوش ما هستند و مقابل این تیم باید با ۱۰۰ درصد تمرکز حاضر شد. ست اول و ست سوم  این کار را کردیم اما اواخر ست سوم تمرکزمان را از دست دادیم و بازی را واگذار کردیم.

بهبودی در پاسخ به این سوال که بین تیم‌های باقی مانده کدام تیم شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارند بیان کرد: تیم فولاد شانس بیشتری دارد. بین شهداب وهرداری ارومیه  هر تیمی به فینال بیاید، فینالی جذاب خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازی های دوستانه بلای جان سیتیزن ها
  • ارومیه با پیروزی کار را به بازی سوم کشاند
  • پلی به گذشته - برتری 2-0 آرسنال مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا (2006/3/28) / فیلم
  • خوشحالی های خاص و ماندگار کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • لیگ برتر والیبال| ارومیه کار را به بازی سوم کشاند/ حریف فولاد دهم فروردین مشخص می‌شود
  • شهداب مغلوب درناها شد/ فینالیست در بازی سوم مشخص می‌شود
  • دریبل های تماشایی در لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • واکنش کاپیتان پیکان به شکست در نیمه‌نهایی والیبال
  • لیگ برتر والیبال| صعود فولاد به فینال با کامبک مقابل پیکان
  • گل رونالدو نازاریو به موناکو روی همکاری رائول گونزالس و زیدان (لیگ قهرمانان اروپا - 2004/3/25) / فیلم