Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:40:51 GMT

دو پروژه بزرگ تأمین آب در هرمزگان به بهره‌برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۴۹۳۶

دو پروژه بزرگ تأمین آب در هرمزگان به بهره‌برداری می رسد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: دو پروژه بزرگ تأمین آب در استان هرمزگان، شامل فاز نهایی آب شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس و سامانه انتقال و تصفیه خانه سد سرنی شهرستان میناب، پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه با دستور دکتر روحانی رئیس جمهور، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

فریدون همتی صبح امروز(۹ اردیبهشت ماه) در تشریح این پروژه‌ها، عنوان کرد: فاز نهایی آب شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس، با آبرسانی به جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در چهار شهر، ۹ شهرک و ۲۵ روستا آماده بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این فاز ۶۰ هزار مترمکعب از ظرفیت این آب شیرین‌کن افتتاح می‌شود و پیش از این نیز، دو فاز این آب شیرین‌کن در مجموع به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب به بهره‌برداری رسیده بود.

استاندار هرمزگان افزود: اجرای ۳۳ کیلومتر خط انتقال از آب شیرین کن تا مخازن داماهی بندرعباس، احداث مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی داماهی و احداث پست برق از جمله اقداماتی است که در این پروژه صورت گرفته است.

همتی تصریح کرد: همچنین پروژه سامانه انتقال و تصفیه خانه سد سرنی شهرستان میناب با هدف تأمین آب شرب مناسب برای این شهرستان، به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و ظرفیت تصفیه خانه میناب ۲ متر مکعب در ثانیه است و اشتغال ایجاد شده در زمان اجرا ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم خواهد بود.

طبق گفته استاندار هرمزگان این پروژه مهم ظرفیت تامین آب ۸۰۰ هزار نفر در شبانه روز را داراست.

وی گفت: سد سرنی علاوه بر تأمین نیاز آب شرب به میزان ۱۲ میلیون متر مکعب در سال، چهار میلیون متر مکعب آب در راستای حفظ تعادل سفره های آب زیرزمینی در شهرستان میناب را تأمین خواهد کرد.

 همتی یادآور شد: کلنگ احداث این تصفیه خانه توسط رئیس جمهور در اسفند ماه سال ۹۶ زده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار هرمزگان بهره برداری آب شیرین کن تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد