Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند مثبت مذاکرات برجام و سیر نزولی قیمت دلار در هفته‌های گذشته، فعالان بازار طلا و همچنین مردم را با این پرسش رو به رو کرده که آیا روند کنونی ادامه‌دار خواهد بود و قیمت سکه و طلا باز هم کاهش خواهد یافت؟

هرچند به طور کلی بازار طلا و ارز منتظر پایان مذاکرات وین و مشخص شدن نتایج دقیق آن است، اما در هفته جاری نیز روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند نزولی البته در سکه‌های گرمی، ربع و نیم سکه کمتر از سکه تمام بود. با این حال افت قیمت‌ها قابل توجه بود، به طوری که حباب سکه به صفر نزدیک شد.

در رابطه با شرایط بازار طلا و سکه، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: در طول سه هفته گذشته، به رغم افزایش قیمت انس جهانی به دلیل قرنطینه و اعمال تعطیلات، به دلیل افت قیمت ارز و در نتیجه کاهش تقاضا قیمت طلا سیر نزولی داشت.

وی اضافه کرد: البته دیروز قیمت انس جهانی حدود ۱۰ دلار پایین آمد، با این حال بازار داخلی بیشتر متأثر از متغیرهای داخلی و از جمله مذاکرات برجام است.

کشتی‌آرای به کم شدن حباب سکه نیز اشاره کرد و عنوان داشت: قبل از شروع تعطیلات حباب سکه ۵۰۰ هزار تومان بود که در حال حاضر به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. البته در چند روز گذشته حتی حباب سکه به صفر هم رسید.

وی افزود: اما کوچک شدن حباب در سکه‌های گرمی، ربع و نیم سکه کمتر بوده است. سکه گرمی ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۵۰ هزار تومان و نیم سکه هم ۵۰۰ هزار تومان حباب خود را از دست داده‌اند.

کشتی‌آرای ضمن اشاره به اثر کاهش نقدینگی در کم شدن مقدار تقاضا بیان کرد: در هفته آینده روند مثبت مذاکرات اثر خود را بر بازار خواهد گذاشت و احتمالاً عرضه طلا و سکه برای فروش بیشتر خواهد شد. با آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده و از سر گرفتن صادرات و ورود دلار به کشور نرخ ارز باز هم افت خواهد کرد. این موارد به شدت بر قیمت‌ طلا متأثر بوده و بنابراین حتی اگر شاهد تداوم سیر نزولی کنونی نباشیم، می‌توان دست کم انتظار داشت که قیمت‌ها افزایش نخواهد یافت.

تا ساعت ۱۳ دیروز(چهارشنبه)، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بدون تغییر نسبت به روز قبل در رقم ۱۰ میلیون و ۴۰ هزار تومان باقی ماند و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۹۹۵ هزار تومان رسید.

هر مثقال طلا نیز به قیمت چهار میلیون و ۳۱۳ هزار تومان معامله شد.

اونس جهانی طلا نیز یک‌هزار و ۷۶۹ دلار و۳۷ سنت فروخته شد.

/ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازار طلا هزار تومان طلا و سکه حباب سکه نیم سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و قیمت طلا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا

بروزرسانی: چهارشنبه ۲۹ فروردین

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750

37,892,000

طلای 18 عیار / 740

37,387,000

طلای ۲۴ عیار

50,522,000

طلای دست دوم

37,386,780

آبشده کمتر از کیلو

164,230,000

مثقال طلا

164,160,000

انس طلا

2,393.20

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی

444,560,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 

410,850,000

نیم سکه تک فروشی

260,600,000

ربع سکه تک فروشی

160,400,000

سکه گرمی تک فروشی

71,200,000

تمام سکه (قبل 86)

408,000,000

نیم سکه (قبل 86)

188,000,000

ربع سکه (قبل 86)

98,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی

70,670,000

حباب سکه بهار آزادی

37,560,000

حباب نیم سکه

73,850,000

حباب ربع سکه

66,900,000

حباب سکه گرمی

25,180,000

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • قیمت طلا کاهشی شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سکه بهار کاهشی شد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند