Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از هرمزگان : محمد اسلامی در  آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۰ هزار واحدی مسکن در بندرعباس افزود: امروز در ماه مبارک رمضان و همزمان با میلاد فرخنده امام حسن مجتبی (ع)، در شهر بندرعباس یکی از الگوهای برنامه‌ریزی شده برای گسترش تولید و عرضه مسکن در کشور آغاز شد.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در پشبرد برنامه‌های دولت و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری که تولید مسکن را یکی از محورهای اساسی برای تحرک بخشیدن به اقتصاد کشور قلمداد کردند، امروز در سه محور شاهد ساخت بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور به شکل فعال هستیم و به این ترتیب کشور به کارگاه خانه‌سازی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه در بافت فرسوده و در بحث حاشیه‌نشینی کار با سازوکار مخصوص به خود در حال اجرا بوده و پیش می‌رود، گفت: در طرح اقدام ملی مسکن که در آن ثبت‌نام گسترده از مردم انجام گرفت، متقاضیان واجد شرایط شناسایی و برای واجدین زمین تعیین و اختصاص داده شد که در این زمینه فرآیند اخذ مجوز، افتتاح حساب در بانک و تخصیص تسهیلات بانکی برای متقاضیان انجام گرفت.
وی افزود: در نوع دوم که در بندرعباس هم انجام گرفت، حدود ۳۰ هزار ثبت‌نامی وجود داشت که از این میزان با پالایشی که انجام گرفت، واجدین شرایط شناسایی شده هشت هزار نفر اعلام شدند.
اسلامی با بیان اینکه بعد از شناسایی واجدین شرایط برای این تعداد کار برنامه ریزی انجام گرفت، گفت: از میان افراد واجد شرایط، چهارهزار نفر از مردم استان مبلغ مورد نظر را واریز کردند و به محض واریز همه آن‌ها به پروژه‌ها متصل شدند. در این زمینه همه هشت هزار واجدین شرایط شناسایی شده می‌توانند از این طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند شوند.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نوع سوم بحث سرمایه‌گذاری برای تولید مسکن است که برای ما به عنوان مهم‌ترین، کارآمدترین و اثربخش‌ترین جریان تولید شناخته می‌شود. شیوه‌ای که اثرات اقتصادی و اجتماعی داشته تا به این شکل مردم و ظرفیت‌های مالی و تقاضاهایی که موجود است را با پروژه‌های فعال تولید و عرضه مسکن هم راستا کند.
چرخه تولید مسکن در کشور باید پایدار شود
اسلامی با بیان اینکه به این شکل چرخه تولید مسکن در کشور می‌تواند پایدار باشد، گفت: با این شیوه و با استمرار تولید مسکن به این شکل اشتغال پایدار شده و می‌تواند به سهم خود در التهاباتی که در باز اتفاق می‌افتد و در بحث مدیریت نقدینگی در بازار و کشور نقش ایفا کند.  به این ترتیب و از این روزنه به سمتی پیش برویم که باعث کشندگی و پیش برندگی در اقتصاد کشور در حوزه مسکن شویم و سهم خودمان را انجام دهیم.
وی ادامه داد: موضوع دومی که در دستور کار ما در وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و با اهتمام ویژه در قالب دو بال متوازن آن را دنبال می‌کنیم، بحث محرومیت‌زدایی و همچنین توسعه و افزایش ظرفیت‌ زیرساخت‌های ملی است. به همین خاطر اولویت پروژه‌هایی هستند که در مقیاس ملی بتوانند تاثیرگذار بوده و در شکوفایی اقتصادی و اجتماعی کشور نقش داشته باشند.
برنامه توسعه راههای روستایی به تمامی استانداران ابلاغ شد
وی با اشاره به اینکه در این زمینه توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و همچنین پروژه‌های راه‌آهن در بحث توسعه و محرومیت زدایی برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم به خصوص در در روستاها در دستور کار قرار گرفت، گفت: در این خصوص امسال سند برنامه توسعه راه‌های روستایی تدوین شد و مجلس شورای اسلامی هم برای اولین‌بار پس از سال‌ها پیگیری مبلغ مناسبی را در این زمینه اختصاص دادند.
اسلامی با بیان این که در این زمینه اولویت‌ها در این سند برای عدالت‌گستری و توسعه متوازن استخراج شدند، اظهار کرد: در این چارچوب برنامه توسعه راه‌های روستایی به همه استانداران ابلاغ و امیدواریم به این ترتیب شاهد محرومیت‌زدایی با سرعت بیشتری باشیم تا عقب‌ماندگی‌های ناخواسته‌ای که تا به حال داشته‌ایم با سرعت بیشتری جبران شوند.
وی افزود: در این زمینه در استان هرمزگان و در بشاگرد دنبال ایجاد یک تحول هستیم که در این زمینه اتفاقاتی افتاد که در ۴۰ سال گذشته سابقه نداشته است. پروژه‌هایی که در همین چند ماه توانسته یک گره از محرومیت‌ها چند ده ساله را برطرف کرده و در آن پروژه‌ها فعال و در حال پیشرفت هستند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به افزایش زیرساخت‌های حمل و نقلی در بندر شهید رجایی در استان هرمزگان اشاره داشت و گفت: به امید خداوند بخش‌های مهمی از فاز سوم این بندر تا قبل از پایان خدمت این دولت افتتاح خواهند شد.
وی ادامه داد: در این زمینه یک فرصت جدیدی را برای توسعه استان در سواحل مکران دنبال می‌کنیم که یکی از آرزوهای دیرینه در کشور بوده است. اینکه به عنوان یک راهبرد بتوانیم صادرات نفت را خارج از تنگه هرمز داشته باشیم و در این خصوص پیگیری‌های ویژه‌ای را در سواحل مکران داشته‌ایم.
محرومیت زدایی در سواحل مکران با همکاری وزارت نفت
اسلامی تصریح کرد: در این طرح جاسک قطب مهم صنعتی و اقتصادی کشور خواهد شد و می‌خواهیم این اتفاق را در سواحل مکران با محوریت وزارت نفت محقق کنیم. این پروژه در آستانه اتمام قرار دارد و با بهره‌برداری از آن شاهد یکی از رخدادهای بزرگ راهبردی ملی کشور در بحث توسعه سواحل مکران خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به این ترتیب به دنبال توسعه ظرفیت‌های سکونتگاهی به ویژه در شهرهای فاخر هستیم تا بتواند جایگاه و منزلت مردم عزیز ایران را خوب حفظ کرده و ارتقا دهد. اتفاقی که در همین منطقه مسکونی و پروژه عظیم و فاخر که امروز از آن بازدید داشتیم رخ خواهد داد که در آن کلیه نیازمندی‌های سکونت و فعالیت‌های مرتبط همه یکجا دیده شده است. به نحوی که مردم بتوانند یک محیط مفرح برای زندگی داشته باشند.
اسلامی تصریح کرد: این الگو را در سطح کشور و با برنامه‌ای که پایه‌ریزی شده در شهرهای گوناگون گسترش خواهیم داد تا این پروژه‌ها همه در مدار قرار گرفته و آیندگان از ثمرات آن بهره‌مند شوند.
وزیر راه و شهرسازی  گفت: با اراده‌های که وجود دارد باید شرکت‌های بزرگ مقیاس گسترش پیدا کرده تا با صلابت بتوانند کار حرفه‌ای و بزرگ انجام دهند؛ به این شکل نشان خواهیم داد که ایرانیان توانا هستند و می‌توانند با راندمان بالا کارهای با کیفیت انجام دهند.
اسلامی گفت: با گسترش این ظرفیت‌ها موتور اقتصاد کشور و اشتغال پایدار روز به روز پرتحرک‌تر بوده و مردم کشورمان می‌توانند از ثمرات آن بهره مند شوند.

46

کد خبر 1509677

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان وزیر راه و شهرسازی سواحل مکران محرومیت زدایی انجام گرفت تولید مسکن پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید

مصاحبه سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با یک خبرنگار خانم در جمهوری آذربایجان با واکنش‌های منفی بسیاری از ناحیه دوستداران ایران و‌ جمهوری اسلامی مواجه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصاحبه سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با یک خبرنگار خانم در جمهوری آذربایجان با واکنش‌های منفی بسیاری از ناحیه دوستداران ایران و‌ جمهوری اسلامی مواجه شده است. 

این گفتگو در داخل سفارت ایران در باکو صورت گرفته است؛ به لحاظ حقوقی، داخل سفارت هر کشور، از نظر مقررات و قوانین و مناسبات، به مثابه خاک آن کشور محسوب می‌شود و مسولان سفارت‌های کشورمان، می‌توانند، و البته بهتر است بگوییم، باید آداب ایران اسلامی را رعایت کنند. 

با این وجود، خبرنگار خانم، بدون حجاب، و  بدتر از آن، با ظاهری حتی پایین تر از پوشش عرفی رسمی خانمها در  کشورهایی که رعایت حجاب الزام قانونی نیست، در این گفتگو ظاهر شده است که نوعی اهانت به مناسبات درون خاک ایران محسوب می‌شود. اما این اهانت را متاسفانه بدون واکنش سفیر ایران انجام داده است. 

این خبرنگار همچنین پرچم جمهوری آذربایجان را در کنار خود قرار داده، حال آنکه اساساً خبرنگار یک کشور، مقام رسمی آن کشور محسوب نمیشود که بخواهد چنین تشریفاتی را برای خود به جا بیاورد. انجام چنین تشریفاتی برای یک خبرنگار، نوعی اهانت به مقام رسمی ایرانی در آن کشور است و متاسفانه این امر هم با واکنش عزتمندانه ای از ناحیه سفیر ایران مواجه نشده است. 

غیر از اشکالات بسیار فرمی، مصاحبه جناب سفیر با ایرادات فراوان محتوایی هم روبرو بوده است؛ به نحوی که آقای موسوی سوالات جهت دار و مشکل دار خبرنگار خانم را نه تنها با پاسخهای درخور و درست و از موضع عزت و حقیقت پاسخ نداده، بلکه به نوعی از موضع متهم و پذیرش ضعف برخورد کرده است. 

پیشتر در مورد دیگری یکی از سفرای ایران در یک کشور اروپایی به دلیل اهمالی‌ که در نحوه‌ی پذیرش از برخی میهمانان داشت و آداب و مناسبات ایران را رعایت نکرده بود از کار برکنار شد. امیدواریم آقای عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان هم به دلیل این خطای بد و نیز از آنجا که در مصاحبه خود نشان داده شاید نمی‌تواند به درستی از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند، جای خود را به فرد دیگری بدهد که عاری از این خطاها و عدم توانمندیها در مناسبات حساس با یک کشور منطقه باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم