Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای پیشگیری از گسترش آتش سوزی ۳۰ کیلومتر در جنگل ها ومراتع شهرستان های گچساران وباشت آتشبرایجاد شده است.

سرهنگ محمد داور روز پنجشنبه در حاشیه عملیات ایجاد آتش بر در منطقه خان احمد باشت اظهار داشت:طرح آتشبُر برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان ها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش بر یعنی ایجاد شیارهایی به عرض ۴ تا ۶ متر با استفاده از ماشین آلات سنگین که برای اطفای حریق آسان تر و دسترسی سریعتربه محل آتش سوزی انجام می شود.

وی بیان کرد: طرح آتش بر با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای تامین ماشین آلات و کارخانه های شن و ماسه اجرا می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: این طرح ها برای پیشگیری و کاهش میزان خسارت ناشی از آتش سوزی های احتمالی در عرصه های طبیعی گچساران و باشت اجرا شده است.

سطح مراتع و جنگل های شهرستان های گچساران و باشت بیش از ۵۰۰هزار هکتار است.
کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم ترین گونه های پوشش گیاهی و جنگلی باشت است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت نیز عملیات ایجاد آتش بر در این شهرستان گفت: امسال خوشبختانه موردی از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان گزارش نشده است.

سید حمید حسینی اضافه کرد: هفت دستگاه دمنده برای مهار آتش سوزی های احتمالی در جنگل ها و مراتع باشت تامین می شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003HMW

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جنگل ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از کشف ۱۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از پایگاه خبری پلیس، ارسلان خادمیان، از کشف ۱۰ تن و نیم چوب قاچاق در گچساران خبر داد و اظهار کرد: مأموران پاسگاه انتظامی امامزاده جعفر (ع) شهرستان گچساران در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در محورهای مواصلاتی این شهرستان ایست و بازرسی دایر کردند.

وی افزود: مأموران حین انجام ایست و بازرسی به یک دستگاه خودروی کامیون بنز مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: مأموران در بازرسی از خودروی مذکور ۱۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه، در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب این منابع توسط سودجویان، مبارزه و برخورد قانونی و جدی با این اخلالگران در دستور کار است و شهروندان می‌توانند مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 747468

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • ابراز خرسندی شهروندان گچساران از مرمت و بهسازی گلزار شهدا + فیلم
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • سارق کالا و بار در محور گچساران- باشت دستگیر شد