Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغری گفت: ما یک هزار و ۷۴ نفر نیروی حق التدریس داشتیم که یک هزار و یک نفر در ۲ مرحله ساماندهی شدند و ۷۳ نفر هم طی یک دو هفته آینده ساماندهی و تعیین تکلیف می شوند و از ابتدای مهر ماه معلم حق التدریس در آموزش و پرورش نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسنعلی اصغری» در نشست خبری که امروز (پنجشنبه ۹ اردیبهشت) در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، بیان کرد: یکی از مناسبت های بسیار مهم پیش رو هفته بزرگداشت مقام معلم است که این هفته را خدمت همه معلمان تبریک گفته و یاد و خاطره همه شهدا به خصوص شهید مطهری را گرامی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: آموزش و پروش به عنوان مهمترین دستگاه اجرایی، باید اخلاق مداری بر آن حاکم باشد و با این رویکرد و با نگاه علمی به دنبال ارتقا وضعیت استان هستیم تا آنچه در سند تحول آموزش و پرورش بر آن تأکید شده را اجرایی کنیم.

 

وی عنوان کرد: معلمان نشان دادند خلاق بوده و قادر هستند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و با نگاه ابداعی خود رویکرد جدیدی خلق می کنند و در آموزش مجازی، موفقیت این قشر نشان داد معلمان از این ظرفیت بی نظیر برخوردار هستند.

 

اصغری اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی پیگیری می کنیم سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان است تا زمینه را برای رشد معلمان فراهم کنیم و توانمندتر و با دانش بیشتر وظایف خود را عملیاتی کنند.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پایین بودن سرعت و کیفیت اینترنت افزود: این بحث موضوعی است که در جامعه درگیر هستیم و همه نهادها تلاش می کنند تا حد امکان این مشکل رفع شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: البته ما در استان قزوین مشکل جدی در عمده مناطق نداریم ولی در بخش هایی که این مشکل وجود دارد تلاش دستگاه های زیرساختی این بوده این مشکل حل شود و ما هم پیگیر هستیم و جلسات مختلف برای پوشش بیشتر شبکه اینترنت برگزار می شود.

 

وی در ادامه در خصوص برگزاری امتحانات دانش آموزان اعلام کرد: آزمون های پایانی در همه پایه ها از اول تا دوازدهم غیرحضوری برگزار می شود به جز پایه های نهم و دوازدهم که به دلیل تأثیر نمرات پایه نهم و دوازدهم در سرنوشت شغلی و تحصیلی دانش آموزان این امکان وجود ندارد امتحانات را غیرحضوری برگزار کنیم.

 

اصغری در خصوص کیفیت تدریس معلمان تصریح کرد: ما اصرار نداریم بگوییم به بهترین شکل ممکن آموزش ها را ارائه داده ایم؛ در هر دوره ای که تغییری رخ می دهد، با یکسری خلاهایی مواجه می شویم، امروز از شرایط سنتی در کلاس درس به شرایط متفاوتی رسیده ایم و هستند معلمانی که نتوانستند با این شیوه جدید ارتباط بگیرند ولی بیشتر معلمان واجد این ویژگی هستند که آموزش مناسب ارائه دهند.

 

وی گفت: در بحث نظارت بر فعالیت معلمان، ما حضور مستمر مدیران مدارس، کادر اجرایی و معاونان آموزشی را در کلاس های درس داریم به طوری که در ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درسی که تشکیل شده، حضور کادر اجرایی را داشتیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: امروز ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر در حوزه تدرس فعالیت دارند و وظیفه ماست کنترل بیشتری داشته باشیم و تأکید ما بر مدیران مدارس این بوده نظارت بیشتری بر کلاس های درس معلمان داشته باشند.

 

وی افزود: بحثی که امروز به صورت جدی دنبال می شود سنجش صلاحیت و شایستگی حرفه ای معلمان است تا بررسی شود که معلمان چقدر توانایی لازم را برای ارائه آموزش مطلوب دارند و اگر ندارند باید چه اقداماتی برای افزایش این توانمندی داشت.

 

اصغری با اشاره به اجرای طرح نماد برای کاهش آسیب های اجتماعی در دانش آموزان اظهار کرد: طرحی را در استان به صورت جدی دنبال می کنیم با عنوان طرح نماد که ۱۳ دستگاه برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش می کنند باید توجه داشت کاهش حضور اجتماعی و میزان همبستگی اجتماعی در افزایش خودکشی و سایر آسیب ها موثر است.

 

وی توضیح داد: وظیفه آموزش و پرورش شناسایی و مداخله به هنگام در آسیب ها و کمک گرفتن از سایر دستگاه ها است، متأسفانه ما  در استان آسیب های اجتماعی را داریم که تلاش شده این آمار را کمتر کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص مغفول ماندن بحث پرورش بیان کرد: باید به سمتی رفت که مطالبه جامعه از ما تغییر کند، ما ۶ ساحت در تعلیم و تربیت داریم شامل علم و فناوری، عبادی، اعتقادی، زیستی، هنری، اقتصادی و تربیت بدنی، ما به دنبال اجرای ساحت های ۶گانه هستیم ولی مطالبه اولیاء و مدارس فقط در حوزه علم و فناوری است و همه ارزیابی هایی که از مدرسه صورت می گیرد فقط این است چقدر در کنکور قبولی داشته است.

 

وی تأکید کرد: دانش آموز اگر مهارت های زندگی را فرانگیرد در زندگی دچار مشکل می شود و رویکرد ما از ساحت علم و فناوری تغییر کرده است و ما به دنبال این هستیم معلمان در امور تربیتی دانش آموزان کار کنند و در سال جاری اقداماتی داشتیم و در گفتمان سازی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کارهایی انجام شد.

 

اصغری خاطر نشان کرد: مهمترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت معلم است و اگر می خواهیم وظایف مان درست انجام شود باید معلمان توانمند شوند و این وظیفه ماست که این توانمندی را ایجاد کنیم.

 

وی در ادامه در خصوص نیروهای حق التدریس گفت: ما یک هزار و ۷۴ نفر نیروی انسانی داشتیم که یک هزار و یک نفر در ۲ مرحله ساماندهی شدند و ۷۳ نفر هم طی یک دو هفته آینده ساماندهی می شوند واز ابتدای مهر ماه معلم حق التدریس در آموزش و پرورش نداریم و هیچ نیروی حق التدریس جدیدی هم جذب نمی شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: زمان بازگشایی مدارس تابع مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش است و هنوز در این خصوص ابلاغی صورت نگرفته است.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل یادآور شد: بحث کرونا سبب شد یکسری خانواده ها ترجیح دهند دانش آموزان یکسال دیرتر تحصیل خود را شروع کنند ولی همکاران ما با توجه به تعبات منفی ورود جدی داشتند و با وجود اینکه تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در کشور افزایش یافته ولی جزو معدود استان هایی است که بازمانده از تحصیل ما نسبت به سال های گذشته کمتر شده است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین دانش آموزان معلمان مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین دانش آموزان حق التدریس یک هزار آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش بردسکن در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: در برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول هفته مقام معلم برگزار می‌شود.

علی اکبر چراغیان افزود: تجلیل و تکریم از معلمان، حضور مسئولان در ۱۲ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت مقام معلم در مدارس با اهداء شاخه‌های گل و شیرینی، دیدار با امام جمعه، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای معلم، دیدار با فرماندار، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مرتضی مطهری از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در شهرستان بردسکن است.

وی با اشاره به موضوع مهم برگزاری امتحانات نهایی افزود: امسال با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در ۵ حوزه به صورت تجمیعی برگزار می‌شود و این امتحانات از ۳۰ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

علی دهقان زاده فرماندار بردسکن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن توسعه هر جامعه‌ای است، گفت: جایگاه و منزلت فرهنگیان و معلمان در جامعه باید مورد تکریم قرار گیرد. وی گفت: معلمان همواره نقش سازنده‌ای در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی ایفا کرده اند و جای تقدیر و تشکر دارد که در انتخابات یازدهم اسفندماه بیش از ۸۰ درصد عوامل برگزاری انتخابات فرهنگیان بودند.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس