Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:16:54 GMT

نشانه قهر خدا در فیلم‌ها نباید فرد ویلچری باشد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۶۰۶۱

نشانه قهر خدا در فیلم‌ها نباید فرد ویلچری باشد

ابراهیم‌ کاظمی مومن‌سرائی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همواره در فیلم‌ها اینگونه نشان داده می‌شود که شخصیت منفی، مال‌ مردم‌خور و خطاکار بر اثر ضربه‌ای یا روی تخت بیمارستان بوده یا ویلچری و فلج است و در مجموع نشانه قهر خدا در فیلم‌ها فرد ویلچری است در حالیکه در آموزه های دینی نیز چنین چیزی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روایتی که صبر در آسیب‌ها، پاداش فراوان دارد، اضافه کرد: اگر فردی دچار آسیب جسمی را مسخره کنیم، ناپسند است و مشخص نیست که فیلمسازان با ساختن فیلمی که آخر و عاقبت شخصیت منفی به معلولیت ختم شده،  چه چیزی را می‌خواهند نشان دهند.

ضرورت آموزش به مجریان درباره تعامل با معلولان

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی در رابطه با کلیپ اخیری که در فضای مجازی منتشر شده و در آن مجری تلویزیونی از مهمان دارای معلولیت می‌پرسد که «متراژ دست و پای خانمت مثل خودته یا مثل ماهاست» نیز گفت: به نظر می‌رسد این کلیپ به‌طور عامدانه در فضای مجازی پخش شده و مشخص است که مجری قصد مسخره کردن ندارد بلکه سئوال را نمی‌تواند به‌ شکل صحیح بپرسد.

مومن سرائی افزود: نمی‌توانیم کتمان کنیم که معلولیت، مشکل جسمی و محدودیت است اما محرومیت نیست. در این موضوع مشخص است مجری عامدانه انجام نمی‌دهد اما گاهی افراد دارای معلولیت در برنامه‌های تلویزیونی به سخره گرفته می‌شوند به‌طور مثال سال گذشته دو بازیگر ادای ناشنوایان را درمی‌آوردند و همه می‌خندیدند و این قضیه را مسخره می‌کردند اما به صرف اینکه شخصی، سلبریتی است اجازه ندارد افراد دارای معلولیت را مسخره کند.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش مجریان در نحوه تعامل با معلولان گفت: مجریان برنامه‌های تلویزیونی باید آموزش ببیند تا نوع سئوال آنها، افراد دارای معلولیت را غمگین نکند یا آن را نوعی توهین تلقی نکنند.

مومن‌سرائی در ادامه به مساله ازدواج معلولان با یکدیگر اشاره کرد و با انتقاد از فرهنگ حاکم بر جامعه مبنی بر اینکه فرد معلول حتما باید با معلول ازدواج کند، افزود: بهتر است فرد دارای معلولیت با فردی که معلولیتی ندارد، ازدواج کند چون در صورت ازدواج دو فرد معلول با یکدیگر احتمال تولد کودک دارای معلولیت نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش ایرنا، اخیرا در برنامه شبکه سه، مجری از مهمان دارای معلولیت می‌پرسد که «متراژ دست و پای خانمت مثل خودته یا مثل ماهاست» که این مساله در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت و هرچند که «متراژ دست و پا» اصطلاحی بود که مهمان دارای معلولیت برنامه روی آن به عنوان تنها تفاوتش با سایرین تاکید داشت اما برخی معتقدند که یک مجری باید توجه داشته باشد که هزاران فرد دارای معلولیت نیز این برنامه را می‌بینند.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بهزیستی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دارای معلولیت، تحت پوشش این سازمان قرار دارند. این آمار تنها آمار معلولان تحت پوشش بهزیستی را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سازمان بهزیستی کشور معلولان ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور دارای معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد

فریبرز عباسی، مجری طرح توسعه سامانه نوین آبیاری گفت:  بیش از ۹۰درصد طرح های توسعه سامانه های نوین آبیاری توسط مردم و بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.   به گفته او، وزارت جهادکشاورزی به عنوان نماینده دولت و حاکمیت با برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و نظارت بر اجرا نقش ۱۰ درصدی را در این میان ایفا می کند.   عباسی ادامه داد: طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از اوایل دهه ۷۰ در کشور شروع شد و همواره در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ ای کشور مانند برنامه اقتصاد مقاومتی از  طرح‌های محوری وزات جهاد کشاورزی بوده و در سراسر کشور اجرا شده است.   مجری طرح توسعه سامانه نوین آبیاری ادامه داد:  با توجه  به نحوه مدیریت و بهره‌برداری از طرح توسعه سامانه ها تا ۴۰درصد در افزایش تولید اثرگذار است.   به گفته او، تاکنون حدود ۳ میلیون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری در کشور داشته ایم که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از آن بر عهده مردم است.    مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری گفت: از ۳ میلیون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری حدود ۳۰۰هزار هکتار به دلیل اثربخشی طرح ۱۰۰درصد با مشارکت مالی مردم بوده است. باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • عکس جدید احسان علیخانی در کنار مه‌لقا باقری
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت مجری مشهور
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری