Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، در شرایطی که جوامع ما طی سنوات گذشته دچار تنگناهای اقتصادی شده، بهترین و ملموس‌ترین راهکار برای نجات اقتصاد خانوارها، توجه به مقوله کارآفرینی است که فرد با استفاده از منابع مالی شخصی و حمایت سازمانی با علاقه و به‌صورت ابتکاری مشاغل خانگی را راه اندازه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارآفرینی و نوآوری به‌نوعی موتور محرکه رشد اقتصادی و توسعه پایدار است که می‌تواند جوامع درگیر با مشکلات کار و اشتغال  را از فقر اقتصادی و معضلات و عواقب ناشی از  آن را  نجات دهد. 

شهرستان مرودشت به‌عنوان دومین کلان‌شهر استان فارس به لحاظ جمعیت و حمایت دستگاه‌های دولتی ازجمله تعاونی‌های روستایی، سازمان‌های مردم‌نهاد و بسیج سازندگی سپاه صندوق‌های کارآفرینی متعددی در بخش‌های مختلف شهرستان مرودشت در جهت اشتغال آفرینی ایجاد کرده است.

صندوق کارآفرین شهدای کوشک شهرستان مرودشت در راستای توسعه مشاغل خرد زنان روستایی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی منطقه و به‌منظور کاهش محرومیت و ایجاد روند معکوس مهاجرت و تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌های پایدار خانگی زیادی ایجاد کرده است.

سیده زهرا حسینی مسئول صندوق کارآفرینی شهدای کوشک  هدف از راه‌اندازی صندوق کارآفرینی در این روستا  را افزایش درآمد خانوارهای کم‌درآمد از طریق پرداخت وام‌های کوچک برای انجام فعالیت‌های درآمد‌زا دانست و گفت: صندوق  خرد زنان روستایی ۱۲۰ عضو دارد که بیش از ۹۵ درصد از این اعضا زنان خانه‌دار هستند.

او، با اشاره به اینکه کسب‌وکارهای خود کوچک نقش مهمی در رونق اقتصاد دارد و موجب تقویت روحیه مشارکتی در کسب‌ و کارهای جمعی می‌شود بیان کرد: عمده فعالیت این صندوق کاشت، داشت و بسته‌بندی گیاهان دارویی است.

حسینی، تصریح کرد: طرح‌هایی مانند کاشت و پرورش گیاهانی همچون گل‌گاوزبان، زعفران، زیره، گل محمدی ، پرورش زنبورعسل و قالیبافی عمده فعالیت‌های زنان این صندوق است.

مسئول صندوق کارآفرینی شهدای کوشک، ادامه داد: پرورش مرغ و خروس محلی، فرآوری بعضی از محصولات مانند زیتون ، گوجه و انار از دیگر مشاغلی است که بعضی از اعضا مشتاق فعالیت در این حوزه بودند و موردحمایت قرار گرفتند. 

او، افزود: واگذاری وام ۱۰ میلیون تومانی از طریق صندوق کارآفرینی امید و توزیع آن بین اعضا بسیار ناچیز است و دردی را دوا نمی‌کند.

 حسینی، اضافه کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت روستانشینان از مشکلات اقتصادی توانمندسازی زنان، ایجاد فرصت‌های شغلی، افزایش درآمد و تقویت اقتصاد محلی و حمایت و پشتیبانی و مالی از آن ها  است.

مسئول صندوق کارآفرینی شهدای کوشک، اظهار کرد: تلاش می‌شود با حمایت از زنان خانه‌دار در ایجاد مشاغل خانگی آن ها را به درآمد رساند و با توسعه فعالیت از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق خرد زنان روستایی مشاغل خانگی صندوق کارآفرینی شهدای کوشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان

فریبا ولی‌پور گفت: در ادامه اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مرحله نخست پیش ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۰ فروردین امسال بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان در ادامه اظهارداشت: با توجه به اینکه متقاضیان بیشتری خواهان استفاده از این طرح بودند، به وسیله مکاتباتی که با صندوق بیمه روستایی کشور در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام انجام شد، خوشبختانه موافقت این مجموعه را به دست آوردیم.

ولی پور با اشاره به اینکه این زمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، یادآورشد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت www.roostaa.ir برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت‌نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ اول فروردین سال ۹۶ به بعد باشد.

فریبا ولی پور افزود: مادران می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه کشاورزان از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم