Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، ابتلا به دیابت نوع ۲ قبل از ۶۰ سالگی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را دو برابر کند.

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، ابتلا به دیابت نوع ۲ قبل از ۶۰ سالگی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را دو برابر کند.

تحقیقات حاکی است، ابتلای زودهنگام به دیابت نوع دوم خطر زوال عقل دوره سالمندی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان، قند خون بیش از حد یا خیلی کم می‌تواند به مغز آسیب برساند؛ تقریباً ۵ میلیون نفر در انگلیس به دیابت مبتلا هستند و حدود ۱ میلیون نفر به زوال عقل مبتلا هستند؛ این نرخ در ایالات متحده ۳۴.۲ میلیون نفر است.

یک مطالعه ادعا کرده است، افرادی که قبل از ۶۰ سالگی به دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند می‌توانند خطر ابتلا به زوال عقل را در سنین پیری افزایش دهند.

دانشمندان فرانسوی دریافتند که زوال عقل در سن ۷۰ سالگی دو برابر بیشتر است اگر کسی ۱۰ سال زودتر به دیابت مبتلا شده باشد.

دیابت نوع ۲ که اغلب همزمان با چاقی همراه است تا حد زیادی قابل پیشگیری است و حتی می‌تواند برای برخی از بیماران برگشت پذیر باشد.

مطالعه انجام شده توسط دانشگاه پاریس نشان داد که سال‌ها سطح نامنظم انسولین و قند گلوکز در مغز می‌تواند به ایجاد زوال عقل کمک کند.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خطر ابتلا به زوال عقل دیابت نوع دیابت نوع ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در سطح آذربایجان‌غربی هشت‌ونیم برابر افزایش پیدا کرده است که با تکمیل کمپ میاندوآب ۱۱ برابر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، پروین محمدپوری، امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در سطح آذربایجان‌غربی هشت‌ونیم برابر افزایش پیدا کرده است که با تکمیل کمپ میاندوآب ۱۱ برابر خواهد شد.

وی افزود: اگر بنا بر افزایش ظرفیت کمپ ماده ۱۶ میاندوآب باشد، این اقامتگاه باید از نظر اماکن و تجهیزات تکمیل شود که این امر نیازمند تأمین اعتبار است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: حلقه مفقوده در زنجیره درمان معتادان، حمایت اجتماعی است.

محمدپوری ادامه داد: اگر بتوانیم با استفاده از اعتبارات دولتی و ظرفیت خیران و حامیان، در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی ایجاد کنیم، می‌توانیم معضل اعتیاد را تا حد زیادی کنترل کنیم.

کد خبر 746891

دیگر خبرها

  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟
  • نیوزویک: آمریکا در مسیر زوال است