Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، کوید ۱۹ علی‌رغم تمام سختی‌ها و تلخی‌هایی که با خود به دنبال داشت و علاوه بر غم‌هایی که به دل بسیاری از مردم گذاشت، هوش عاطفی آنها را بیشتر و مهربانی‌ها را پررنگ‌تر کرد.

شاید پیش از این بعضی از افراد، به انواع مختلف کمک‌هایی که این روزها در جامعه می‌بینیم، هیچ توجهی نداشتند و نسبت به بسیاری از مسائل بی‌تفاوت بودند، اما حس نزدیکی مرگ، استفاده بهتر از امکانات و سهیم کردن خود در سلامتی و شادی دیگران باعث شده تا بسیاری از افراد که برخی نیز کارگر هستند با پرداخت هزینه، اهدا یا خرید تجهیزات بیمارستانی گامی در مسیر رفع کاستی‌ها و تجهیز برخی امکانات لازم و ضروری برای بیماران کرونایی بردارند و دنیا و آخرت خود را بیمه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمارستان ولیعصر(عج) ممسنی تنها بیمارستان موجود در دو شهرستان ممسنی و رستم است که در ۱۰ روز اخیر و شروع موج چهارم کرونا در این شهرستان، شلوغ‌ترین روزها را به خود دیده است، بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی که به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ممسنی از حیث امکانات و نیروی انسانی ۹۶ تخته است.

علاوه بر بیماران دو شهرستان، برخی بیماران کرونایی کوه‌چنار نیز به این بیمارستان مراجعه کرده و بستری شده‌اند، اما گاهی کمبود امکانات به ویژه کپسول و دستگاه اکسیژن‌ساز، کادر بیمارستان را از پذیرش بیماران معذور می‌کرد.

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، خیرین شهرستان‌های ممسنی و رستم، میلیاردها تومان در حوزه سلامت هزینه کرده‌اند

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ممسنی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به قرمز بودن شهرستان و بالا رفتن تعداد بیماران بستری، بیمارستان در شرایط خاصی بود و امکانات لازم برای رسیدگی به بیماران را نداشتیم که در یک اقدام سریع و خداپسندانه که هم درخواست و هم لبیک به این درخواست از طرف مردم بود، در کمتر از یک هفته، برخی از تجهیزات ضروری مثل سیلندر اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز توسط خیرین تامین و مشکل کادر درمان و بیماران ما نیز در این زمینه حل شد.

علی چوبینه، این کمک‌ها شامل ۳۰ سیلندر اکسیژن که ۲۵ سیلندر توسط کانون توسعه فرهنگی اجتماعی مهر رستم و حمایت‌های خیر نام آشنا بانو کراری و یک سیلندر توسط حمید گنجایش، یک سیلندر توسط مرتضی زارع و دو سیلندر توسط آقای احمدی از جوانان جوشکار شهرستان اهدا شد.

 لازم به ذکر است کانون توسعه فرهنگی اجتماعی مهر رستم از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا کنون کمک‌های شایانی به بیمارستان ولیعصر(عج)نورآباد ممسنی انجام داده است که عبارتند از: اهدا تجهیزات بهداشتی همچون ماسک N95، ماسک سه لایه، الکل، پالس اکسی‌متر، طب‌سنج دیجیتال، گان، شیلد، عینک محافظ، مانومتر، پمپ انفوزیون، دست‌کش جراحی، کلاه جراحی و ... به مبلغ ۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال، اهدا یک دستگاه وینتلاتر مراقبت‌های ویژه به مبلغ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال، اهدا سه دستگاه bipap و دو دستگاه وینتلاتر سیار به مبلغ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و...

چوبینه در ادامه به کمک‌های دیگر خیرین در این هفته اشاره کرد و گفت: دکتر حمید جوبینه خیر نورآبادی و مدیرعامل شهرک سلامت شهرداری تهران نیز با همکاری خیرین سلامت تهرانی سه عدد ویلچر، دوعدد تخت بیمار، سه کارتن دستکش لاتکس، پنج کارتن ماده ضدعفونی کننده دست، دو ستگاه اکسیژن ساز و ده عدد پالس‌اکسی‌متر به ارزش ۸۰۰ میلیلون ریال به بیمارستان ولیصر(عج) مممسنی اهدا کرد.

ساخت و تجهیز همراه‌سرای بیمار توسط دکتر خسروی در محوطه بیمارستان ولی‌عصر(عج)، خبر دیگری بود که رئیس شبکه بهداشت ممسنی بیان کرد.

وی افزود: این ساختمان که تمام هزینه‌های ساخت آن توسط خیر نیک اندیش دکتر خسروی تامین شده است برای رفاه حال همراهان بیمار ساخته شده که با مشارکت دیگر خیرین نورابادی و بازاریان تجهیز شد ولی در این ایام به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گرفته است.

جذب و دریافت اعتبار چهار میلیارد تومانی از وزارت بهداشت توسط دکتر انصاری نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای نیز از دیگر اقدامات مهم در حوزه سلامت بود که چوبینه بیان کرد.

تکمیل بخش دوم دستگاه ام‌ آر آی با تلاش نماینده مجلس و راه‌اندازی آن تا پایان ماه مبارک رمضان نیز پس از مدت‌ها انتظار، خبر خوب دیگری بود که در بیمارستان ولی‌عصر(عج) ممسنی اتفاق می‌افتد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ممسنی خاطرنشان کرد: خیرین به عنوان بازوان توانمند حوزه سلامت همیشه در صحنه بوده و همواره راه‌گشای مشکلات حوزه سلامت خصوصا بیمارستان ولیعصر(عج) ممسنی در شرایط بحران کرونا بوده‌اند.

وی ضمن سپاس و قدردانی از خیرین سلامت گفت: بدون شک کمک‌ها و همیاری خیرین سلامت و اقدامات خداپسندانه‌ای که خیرین ایثارگر انجام می‌دهند، باقیات و صالحات خود و خانواده عزیز آنها در دیار ابدی خواهد بود.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان سلامت ممسنی خیرین چوبینه بیمارستان ولیعصر عج رئیس شبکه بهداشت سیلندر توسط حوزه سلامت کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس از تأیید درخواست‌های نهضت ملی مسکن ۲ هزار نفر در ممسنی و ۱۱۱ در رستم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ناصر رضایی از پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان‌های رستم، ممسنی و کوه‌چنار بازدید و ضمن شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان‌ها گفت: در شهرستان رستم 111 نفر از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تأیید شده‌اند که 63 نفر واریز وجه داشته‌اند و برای 63 واحد نیز پروانه صادر شده و در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: در شهرستان ممسنی نیز 2 هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده‌اند که 894 نفر واریز وجه داشته‌اند و تاکنون 852 واحد نیز پروانه ساختمانی آنها اخذ و 588 واحد در حال ساخت است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در شهرستان کوه‌چنار 509 نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده‌اند و تعداد 147 نفر نیز واریز وجه داشته‌اند.

در پایان جلسات شورای مسکن شهرستان‌ها صورت‌جلساتی در خصوص رفع مشکلات و موانعی که در پیشرفت پروژه‌ها وجود دارد صادر و ابلاغ شد. علاوه بر این در جریان بازدید، مدیران و پیمانکاران که در جریان اجرای پروژه‌ها دچار ضعف و تعلل بودند برکنار شدند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی