Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:04:53 GMT

معلمان حق التدریس استان قزوین جذب می شوند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۶۶۳۶

معلمان حق التدریس استان قزوین جذب می شوند

به گزارش ایرنا، حسنعلی اصغری روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت معلم که در محوطه آموزش و پرورش برگزار شد ، افزود: همه برنامه های آموزش و پرورش استان بر اساس اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین و در راستای تحقق ساحت های ۶ گانه استوار است.
وی اظهار داشت: زیربنایی ترین رویکرد سند تحول بنیادین ، تعلیم و تربیت بر اساس ساحت های ۶ گانه است و ما نیاز به آموزش و پرورش تمام ساحتی داریم چون این نوع تعلیم و تربیت انسان تمام ساحتی تربیت می کند و همه شاخص های ارزیابی در فعالیت های آموزشی و پرورشی با ملاک سند تحول بنیادین سنجیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اصغری اضافه کرد:آموزش و پرورش قزوین با داشتن ۱۷ هزار و ۳۰۰  معلم، بالاترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کند و با دارا بودن ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، سرمایه های انسانی ارزشمندی را باید برای آینده کشور تربیت کند.
وی با اشاره به جذب معلمان حق التدریس افزود: براساس قانون تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس، وزارت آموزش و پرورش موظف شده است کلیه معلمان حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی که تا قبل از سال ۹۱ همکاری خود را آغاز کردند، استخدام کند .
این مسوول تصریح کرد: نیروهای حق التدریس و نهضتی استان که از سال ۹۱ با مجموع آموزش و پرورش استان همکاری داشتند یکهزار و ۷۴ شناسایی شدند که تا کنون یکهزارو یک نفر این افراد تعیین تکلیف شده و مابقی تا پایان اردیبهشت ماه امسال جذب خواهند شد.
اصغری خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید هیچ معلم حق التدریس در مدارس استان وجود ندارد و تنها ۲۱۶ معلم خرید خدمت با ما همکاری می کنند که هیچ گونه تعهد استخدامی برای این افراد نداریم .
وی تاکید کرد: امسال هزار و ۵۰۰ نیروی جدید در مجموع آموزش و پرورش استان قزوین جذب خواهند شد که از این تعداد ۴۹۸ معلم جدید از طریق آزمون ماده ۲۸ و پس از گذراندن مدت آموزش از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش خواهند شد.  
اصغری یادآور شد : سال گذشته برای جبران کمبود معلم در مدارس ۷۰ هزار ساعت اضافه کار از طریق معلمان بازنشسته و خرید خدمت در مدارس استان جبران شد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:اصلی ترین اولویت آموزش و پرورش مهارت آموزی دانش آموزان در مقاطع تحصیلی است که بیش از ۵۰ درصد باید در مدارس فنی حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.
وی از افزایش هشت درصدی میزان پذیرش دانش آموزان در المپیادهای علمی خبر داد و افزود : علاوه بر این افزایش میران پذیرش المپیاد در مناطق محروم افزایش یافته است.
اصغری ادامه داد: آموزش و پرورش گسترده‌ترین دستگاه اجرایی استان قزوین است و رسانه‌ها باید برای بهتر شدن بازدهی این نهاد ما را همراهی کنند.
وی با قدردانی از زحمات معلمان برای آموزش به دانش آموزان در شرایط کرونایی، تصریح کرد: معلمان در ١٤ ماهه گذشته تلاش‌های زیادی برای آموزش دانش آموزان انجام دادند و شاهد اقدامات خوب آن‌ها بودیم.
اصغری در ادامه با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: همه ساله در راستای تجلیل از مقام شامخ فرهنگیان استان قزوین برنامه های متعدد فرهنگی اجرا می شود و امسال نیز با توجه به تداوم کرونا این برنامه ها عمدتا به شکل مجازی برگزار خواهد شد. 
استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

برچسب‌ها مدارس استانداری قزوین معلم روز معلم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس استانداری قزوین معلم مدارس استانداری قزوین معلم روز معلم دانش آموزان اخبار کنکور آموزش و پرورش استان معلمان حق التدریس دانش آموزان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش بردسکن در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: در برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول هفته مقام معلم برگزار می‌شود.

علی اکبر چراغیان افزود: تجلیل و تکریم از معلمان، حضور مسئولان در ۱۲ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت مقام معلم در مدارس با اهداء شاخه‌های گل و شیرینی، دیدار با امام جمعه، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای معلم، دیدار با فرماندار، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مرتضی مطهری از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در شهرستان بردسکن است.

وی با اشاره به موضوع مهم برگزاری امتحانات نهایی افزود: امسال با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در ۵ حوزه به صورت تجمیعی برگزار می‌شود و این امتحانات از ۳۰ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

علی دهقان زاده فرماندار بردسکن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن توسعه هر جامعه‌ای است، گفت: جایگاه و منزلت فرهنگیان و معلمان در جامعه باید مورد تکریم قرار گیرد. وی گفت: معلمان همواره نقش سازنده‌ای در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی ایفا کرده اند و جای تقدیر و تشکر دارد که در انتخابات یازدهم اسفندماه بیش از ۸۰ درصد عوامل برگزاری انتخابات فرهنگیان بودند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود