Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@02:01:24 GMT

قراردادهای آتی نقره از سکه افتاد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۶۶۶۰

قراردادهای آتی نقره از سکه افتاد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ در واقع نرخ ارز بازیگر اصلی این روزهای بازارهای مالی و کالایی کشور شده و اثرگذارتر از سایر فاکتورها در این بازار خودنمایی می‌کند. با این وجود نمی‌توان از تاثیر سایر فاکتورهای بنیادین اثرگذار بر این بازار در میان و بلندمدت غافل شد. انجمن‌(جهانی) نقره در گزارشی با اشاره به افزایش قابل توجه تقاضا برای نقره، رشد ۳۰ درصدی بهای این فلز گران‌بها را در بازارهای جهانی تا پایان سال جاری میلادی برآورد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برآورد اگرچه خوش‌بینانه به‌نظر می‌رسد اما می‌تواند به جذب مجدد سرمایه‌گذاران به سمت این فلز گران‌بها منجر شود.  آغاز یا پایان ریزش

در حال حاضر سه قرارداد فعال نقره با سررسیدهای اردیبهشت، خرداد و مرداد در بازار آتی بورس کالا مورد داد و ستد قرار می‌گیرند؛ نوسانات نرخ ارز در بازار داخل، انتظارات تورمی و روند تغییر بهای جهانی این فلز گران‌بها مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت هر یک از این اوراق و میزان استقبال معامله‌گران از آنها است.

بررسی معاملات قراردادهای آتی نقره با سررسیدهای مختلف به وضوح افت محسوس ارزش این اوراق را از زمان بازگشایی تا روز چهارشنبه 8 اردیبهشت نشان می‌دهد؛ این کاهش از تضعیف عوامل بنیادی و غیربنیادین اثرگذار در این بازار نشات می‌گیرد. نقره در عین حال که فلزی مصرفی در بخش صنعت و تولید به شمار می‌رود، به عنوان فلزی گران‌بها جایگاه سرمایه‌گذاری دارد. بنابراین معامله‌گران قراردادهای آتی نقره به دو گروه مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شوند. این بازار در عین حال که امکان پوشش ریسک قیمتی را برای مصرف‌کنندگان فلز نقره فراهم می‌کند، بازاری برای جذب نقدینگی و سرمایه‌گذاری نیز به شمار می‌رود. ظرف هفته‌های اخیر نوسانات نرخ ارز و تعدیل انتظارات تورمی در بازار داخل به گونه‌ای پیش رفت که از سویی باعث خروج برخی سرمایه‌گذاران از بازارهای مالی از جمله بازار مالی بورس کالا شد و از طرف دیگر به تعویق خرید در بازار فیزیکی به امید افت نرخ در هفته‌های بعد انجامید. قراردادهای آتی نقره نیز از این روند کلی حاکم بر بازار مستثنی نبودند.

در واقع ردپای نوسانات نرخ ارز در روند معاملات قراردادهای آتی نقره به وضوح نمایان است. نرخ ارز در بازار آزاد ظرف 2 هفته ابتدایی سال 1400 در مسیر رشد قیمتی قرار گرفت که این موضوع سیگنالی افزایشی برای اغلب بازارها به همراه داشت به گونه‌ای که هر سررسید نقره تحویل اردیبهشت ماه در روزهای هشتم و دهم فروردین امسال ورود به کانال 20 هزار تومان را تجربه کردند. این در حالی بود که بهای جهانی نقره در این بازه زمانی در مسیر کاهشی شدن قرار گرفته بود و در کانال قیمتی 24 دلار به ازای هر اونس که کف قیمتی این فلز پس از دسامبر 2020 بود نوسان می‌کرد. به این ترتیب در 2 هفته ابتدایی سال 1400 سیگنال مثبت ارزی قوی‌تر از سیگنال منفی بهای جهانی در این بازار عمل کرد.

در ادامه با انتشار اخباری مبنی بر احتمال احیای برجام، ورق در مسیر حرکت نرخ ارز برگشت و همین موضوع نیز بازارهای کشور را به سرعت متاثر کرد. معاملات قراردادهای آتی نقره نیز به عنوان بازاری سیال به این تغییر روند حرکتی نرخ ارز واکنش نشان داده و در مسیر نزولی شدن قیمتی قرار گرفتند.

در روز پایانی فروردین امسال (سه‌شنبه 31‌ام) بهای هر قرارداد آتی نقره با سررسید اردیبهشت به کانال 18 هزار تومانی سقوط کرد و با نرخ 18 هزار و 900 تومان معامله شد؛ این در حالی بود که در این تاریخ قیمت نقره در بازارهای جهانی در مسیر صعود قرار داشت و در این تاریخ با نرخ 9/ 25 ‌‌دلار به ازای هر اونس داد و ستد می‌شد. البته در روزهای بعد مجدد این فلز گران‌بها در بازار داخل با اقبال نسبی خریداران روبه‌رو شد و به کانال 19 هزار تومانی بازگشت. مهم‌ترین دلیل سقوط یکباره نقره در بازار مشتقه بورس کالا ظرف هفته پایانی فروردین را باید در سیگنال‌های مثبت از مذاکرات وین جست‌وجو کرد. در هفته پایانی فروردین ماه، سیگنال‌هایی مثبت از مذاکرات وین، اسکناس آمریکایی را وارد سراشیبی سقوط کرد.

روند نزولی نرخ ارز در هفته پایانی فروردین ماه با توجه به سیگنال‌های مثبت از مذاکرات برجامی شتابی بیشتر به خود گرفت و در نهایت نرخ ارز در آخرین روز از فروردین 1400 با بازگشت به کانال 23 هزار تومان و ثبت قیمت 23 هزار و 800 تومان به کف قیمتی 75 روز اخیر خود رسید. به این ترتیب در فروردین ماه امسال دلار 5/ 3 درصد ارزش خود را از دست داد که این موضوع سیگنالی کاهشی برای اغلب بازارهای کشور بود.

در یک هفته اخیر نیز قراردادهای فعال آتی نقره عمدتا متاثر از نرخ ارز نوسان کاهشی داشتند. در روز دوشنبه بهای دلار آزاد به 23 هزار و 650 تومان افت داشت، این کاهش باعث ایجاد ترسی میان معامله‌گران از ریزش بیشتر بهای ارز شد و بلافاصله تاثیر خود را در بازار آزاد فلزات گران‌بهای کشور و به شکل دقیق‌تری سکه گذاشت به گونه‌ای که هر سکه بهار آزادی در این روز به کف قیمتی 100 روزه خود یعنی 9 میلیون و 900 هزار تومان رسید. نمود این افت بهای نرخ ارز و طلا در قراردادهای آتی نقره ظرف یک هفته اخیر به وضوح مشخص بود. پس از بازگشت نرخ ارز در روز سه‌شنبه 7 اردیبهشت، قراردادهای آتی نقره نیز با استقبال معامله‌گران روبه‌رو شدند و مجدد در مسیر رشد قیمتی قرار گرفتند.

اما این روند افزایشی به وجود آمده در قیمت قراردادهای آتی نقره در روز پایانی هفته جاری یعنی دیروز چهارشنبه 8 اردیبهشت ادامه نداشت، به گونه‌ای که هر قرارداد آتی نقره سررسید اردیبهشت در زمان تنظیم این گزارش با افت 64/ 0 درصدی نسبت به روز قبل خود با نرخ 19 هزار تومان معامله شد. مهم‌ترین دلیل این افت را باید در کاهشی شدن مجدد نرخ ارز در این روز جست‌وجو کرد. البته در این روز این فلز گران‌بها در بازارهای جهانی نیز افت محسوسی داشت به گونه‌ای که در این روز نقره در بازارهای جهانی مجدد به کانال 25 دلار بازگشت و در زمان تنظیم این گزارش با افتی 97/ 0 درصدی با نرخ 9/ 25 دلار به ازای هر اونس معامله شد.

اگرچه نقره در بازارهای جهانی ظرف یک هفته اخیر افت 4/ 2 درصدی داشته اما این فلز گران‌بها ظرف یک ماه اخیر بازده 14/ 5 درصدی را برای سرمایه‌گذاران خود رقم زده است. با وجود آنکه در شرایط کنونی نرخ ارز پارامتر یکه‌تاز تعیین‌کننده روند حرکتی بازارها شده، اما در میان و بلندمدت نمی‌توان از تاثیر نوسان قیمت‌های جهانی در بازار داخل غافل شد. در واقع پس از آنکه بازار ارز به آرامش نسبی برسد، سیگنال‌های جهانی با قدرت بیشتر اثر خود را در بازار داخلی به نمایش می‌گذارند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا نتوان در ارائه هر گونه تحلیلی از این سیگنال بنیادی غافل شد.

 رشد 30 درصدی بهای نقره در بازارهای جهانی

موسسه نقره (The Silver Institute) در گزارشی که  روز پنج‌شنبه 22 آوریل منتشر کرد رشد تا 30 درصدی بهای این فلز گران‌بها را تا پایان سال جاری میلادی برآورد کرد. در این گزارش آمده است، میزان تقاضای جهانی نقره در سال گذشته میلادی به علت کاهش فعالیت‌های اقتصادی در اثر شیوع بیماری کووید -19  در دنیا افت پیدا کرد، اما با شروع واکسیناسیون در مقابل این ویروس در دنیا و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در بسیاری از نقاط دنیا انتظار می‌رود که تقاضای این فلز در سال جاری میلادی رشدی قابل ملاحظه ای داشته باشد و این موضوع به رشد بهای این فلز کمک می‌کند.

روزهای خوش برای نقره از ماه‌های پایانی سال 2020 آغاز شد و این فلز در ماه‌های پایانی این سال رشدی کم سابقه را تجربه کرد. میانگین بهای معامله نقره در سال 2020 برابر 55/ 20 دلار به ازای هر اونس بود که این رقم نسبت به میانگین بهای معامله این فلز در سال 2019 رشدی 27 درصدی داشت و البته این نرخ بیشترین میانگین قیمتی معامله نقره پس از سال 2013 بود. موسسه نقره پیش‌بینی کرده است که میانگین بهای جهانی نقره در سال جاری میلادی برابر 3/ 27 دلار به ازای هر اونس شود که این رقم رشدی 33 درصدی نسبت به بهای این فلز در سال 2020 خواهد داشت.

همچنین در این گزارش برآورد شده که این فلز گران‌بها در سال جاری به پیک تاریخی قیمت خود یعنی 32 دلار نیز برسد. اگرچه در میزان دفت این برآوردها تردید وجود دارد اما اغلب تحلیلگران سال جاری میلادی را زمانی روشن برای این فلز گران‌بها ارزیابی می‌کنند. البته در این شرایط شیوع گسترده کووید-19 در هند که یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان این فلز گران‌بها به شمار می‌رود می‌تواند تردید بیشتری در تحقق این پیش‌بینی‌ها به وجود آورد.

نتیجه جلسه کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو که در صبح روز سه‌شنبه 27 آوریل آغاز و نتیجه آن عصر چهارشنبه 28 آوریل به وقت نیویورک برگزار شد نیز بر روند نوسان شاخص دلار، تورم ایالات‌متحده آمریکا و اغلب بازارهای جهانی اثرگذار می‌شود. بازارهای دنیا به دقت تصمیمات جدید فدرال‌رزرو را که چشم‌انداز تورمی این کشور را مشخص می‌کند رصد کرده و بنابراین در هفته آینده باید منتظر اثرگذاری نتایج این جلسه بر بازارهای دنیا باشیم.

پربیننده ترین احتمال تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت تصمیمات مهم دولت برای تقویت بازار سرمایه / اعطای اقامت ۵ساله به سرمایه‌گذاران خارجی بورس اگر سهام برکت دارید، بخوانید (۸اردیبهشت) / برکت به صف فروش نشست سود سهام عدالت پس از برگزاری انتخابات تغییر می‌کند ارزش سهام عدالت من (۷اردیبهشت ماه)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا نقره در بازارهای جهانی فلز گران بها سال جاری میلادی پایانی فروردین سرمایه گذاران بازار داخل نقره در بازار گونه ای معامله گران بهای جهانی هزار تومان نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی ماه‌های اخیر، تویوتا کرولا با دونسخه‌ی ۱/۲ لیتر توربو و ۱/۸ لیتر هیبرید، پیش‌فروش شده است. این خودروها همراه پیشرانه‌های ضعیف ۱۱۶ و ۱۰۱ اسب بخار، هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد تومان در بازار آزاد قیمت دارند. برای کرولا کراس هیبرید وارداتی نیز، ضمن توجه به نرخ دلار بالای ۶۰ هزار تومان، شرایط مشابه خواهد بود.

قدمت تویوتا در حدود ۸۰ سال است و امروزه به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا از نظر تعداد تولید شناخته می‌شود. این گروه عظیم صنعتی، ظرفیت نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه در سال دارد و تقریبا در هر کلاس بدنه، محصولی مطرح با استاندارد جهانی تولید می‌کند. آمار خیره‌کننده‌ی تویوتا، جای شکی باقی نمی‌گذارد که هر مدلی از این برند، شایسته‌ی بررسی است و باید به‌عنوان رقیبی برای دیگر خودروهای دنیا، مورد توجه قرار گیرد.

اولین کرولا سال ۱۹۶۶ تولید شد و حالا پرفروش‌ترین سری خودرو در تاریخ محسوب می‌شود. طی ۵۷ سال، ۱۲ نسل تویوتا کرولا به دست مصرف‌کنندگان رسیده است. برای مردم ما، کرولا نسل ششم و هفتم اوایل دهه ۷۰ خورشیدی عرضه شد. سپس نسل‌های نهم و دهم وارد کشور شدند تا خاطره خوب از یک محصول باکیفیت ژاپنی در ذهن ایرانی‌ها شکل گیرد.

فروش بسیار خوب کرولا در بازار جهانی، مدیران تویوتا را مجاب کرد برای کراس‌اور جدید خود، نام کرولا کراس را انتخاب کنند. این موضوع نشان می‌دهد که خودروی مذکور، یک کراس‌اور کوتاه قد، کوچک‌تر از راو۴ است. از سال ۲۰۲۰ تا کنون، نسل اول کرولا کراس با تیراژ بالا در کشورهای ژاپن، تایلند، تایوان، برزیل، مالزی، چین، افریقای جنوبی، امریکا و حتی پاکستان مونتاژ می‌شود.

طراحی بدنه و نمای بیرونی تویوتا کرای کراس هیبرید

چراغ‌های باریک و کشیده با ابعاد بزرگ نسبت به کل بدنه، فرم یک خودروی ژاپنی را برای کرولا کراس شکل می‌دهد. این خودرو برای غالب کشورهای دنیا، محصول اقتصادی محسوب می‌شود و به همین دلیل، ادوات پلاستیکی سیاه در قسمت‌های مختلف دارد. نمای بیرونی کرولا کراس، یک تویوتا راو۴ اقتصادی با ابعاد کوچک را تداعی می‌کند.

جلوپنجره‌ی بزرگ و مشبک، در تمام مدل‌ها سیاه‌رنگ است. سپر هم از پلاستیک ساخته شده و مه‌شکن‌های کوچک ارزان‌قیمت را داخل خود جای می‌دهد. حجم‌دهی بدنه برای کاپوت جلو و طرفین نمای اصلی، نکته‌ی مثبت تویوتا کرولا کراس محسوب می‌شود. همچنین خط لبه‌ی کاپوت به خوبی تا جلوپنجره کشیده شده و فاقد زایده‌ی اضافی است.

در نمای جانبی، ادوات پلاستیکی داخل گلگیر، قاب پنجره و زیر کاب، کاملا واضح هستند. حجم‌دهی بدنه قابل قبول به نظر می‌رسد و ابعاد این خودرو را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. کرولا کراس با رینگ اسپرت آلومینیوم ۱۸ اینچ به رنگ سیاه یا نقره‌ای، همراه تایرهای ۲۲۵ میلی‌متر در غالب کشورهای دنیا وجود دارد.

از پشت، چراغ‌های باریک و کشیده الهام گرفته از تویوتا راو۴ برای کرولا کراس استفاده شده است. جایگاه مناسب پلاک، بال انتهای سقف، آنتن کوسه‌ای و خطوط گلگیر، نکات مثبت در طراحی عقب این خودرو هستند؛ هرچند که بخش بزرگی از سپر، پلاستیکی و ارزان قیمت است.

تویوتا کرولا کراس با طول ۴,۴۶۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۲۵ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۶۲۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۶۴۰ میلی‌متر وارد ایران خواهد شد. این خودرو، کمی بزرگ‌تر از چری X33 مدیران خودرو خواهد بود.

طراحی داخلی و نمای کابین تویوتا کرای کراس هیبرید

نمایشگر لمسی و پوشش نرم باکیفیت در بخش میانی داشبورد، کرولا کراس را فراتر از یک خودروی اقتصادی ارزان‌قیمت نشان می‌دهد. عدم استفاده از ترمز دستی اهرمی، دیگر نکته‌ی مثبت کابین است اما دسته‌ دنده‌ی بزرگ و سادگی کنسول بین صندلی، نکته‌ی منفی محسوب می‌شود.

سیستم سرگرمی از مانیتور ۸ اینچ لمسی استفاده می‌کند و پنل پشت فرمان، ساده و عقربه‌ای است. بخش بالای داشبورد در مدل‌های مختلف، از خاکستری تیره تشکیل شده اما قسمت میانی به رنگ صندلی‌ها، سیاه، کرم روشن یا حتی قرمز است. فرمان کاملا گرد با ادوات پلاستیکی و پوشش چرم مصنوعی، حس یک خودروی کلاسیک ساخت تویوتا را تداعی می‌کند.

کرولا کراس در مدل‌های مختلف، صندلی‌های راحت و باکیفیت چرم دارد. این شرایط، برای تودری‌ها نیز دیده می‌شود. کرولا کراس به خوبی ۴ سرنشین بلند قد را داخل خود جای می‌دهد و فضای باورنکردنی ۶۸۰ لیتر برای صندوق عقب فراهم می‌کند. اگر صندلی‌های ردیف دوم جمع شوند، حمل بار با حجم ۱۷۵۰ لیتر ممکن خواهد شد.

تجهیزات فنی و امکانات تویوتا کرولا کراس هیبرید

براساس اطلاعات موجود ، کرولا کراس هیبرید وارداتی ۲۰۲۴ مجهز به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی همراه یک موتور برقی کمکی و گیربکس CVT اتوماتیک است. مجموع قدرت این مدل، ۱۹۶ اسب بخار با گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر خواهد بود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر است. این خودرو احتمالا با سیستم محرک جلو وارد ایران خواهد شد اما در بازار جهانی، نسخه‌ی دو دیفرانسیل نیز دارد.

برای بازار ایران، احتمالا نسخه‌ی موجود در شرق آسیا انتخاب شده است. این نمونه تجهیزات فنی مشابه کرولا هیبرید سدان وارداتی دارد؛ اما قوی‌تر است. موتور ۱/۸ لیتر به کمک محرک برقی ۹۵ اسب بخار و گیربکس CVT اتوماتیک، مجموعا ۱۴۰ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این مدل کرولا کراس، در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر دارد.

نمونه‌های اولیه از تویوتا کرولا کراس در دو نسخه بنزینی و هیبرید جهت اخذ مجوزهای قانونی و استانداردهای لازم، وارد گمرکات کشور شده‌اند. این خودرو برای بازار ایران در کارخانه مشترک FAW- Toyota چین مونتاژ می‌شود، در نسخه بنزینی مجهز به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۹ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر است که از طریق گیربکس اتوماتیک نوع CVT به چرخ‌های محور جلو منتقل می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، حدود ۱۰ ثانیه پرآورد شده است.

تجهیزات احتمالی کرولا کراس بنزینی و هیبرید وارداتی شرکت “توسعه ارتباطات هما” در ایران:

رابط کاربری با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید ذوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه شارژر بی‌سیم اتصال بلوتوث همزمان با دو دستگاه امکان اتصال به اینترنت ۴G سیستم صوتی JBL با ۹ بلندگو کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت خودکار هشدار خروج از خط ترمز خودکار اضطراری با فناوری شناسایی عابرپیاده کاهش شدت نوربالا خودکار سیستم حفظ خودرو در سربالایی (HCA) قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید در بازار جهانی و ایران

نسخه‌ی ۱۹۶ اسب بخار مشابه مدل بازار اروپا، آستانه قیمت ۲۹ هزار دلار دارد و قطعا برای اولین مالک که مستقیم خودرو را از واردکننده تحویل بگیرد، حدود ۳/۵ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. اگر محصول مونتاژ آسیا با قدرت ۱۴۰ تا ۱۵۰ اسب بخار و امکانات متعادل به بازار ایران برسد، آستانه قیمت ۲۲ تا ۲۵ هزار دلار محتمل است و طبیعتا، رقم پرداختی مشتری دست اول شرکت “توسعه ارتباطات هما” حدود ۳ میلیارد تومان خواهد بود.

باتوجه به اینکه دو مدل تویوتا کرولا سدان وارداتی در بازار ایران، هم‌اکنون ۴/۵ تا ۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، عجیب نیست که برای کراس‌اور تویوتا کرولا کراس همراه پیشرانه هیبرید، نزدیک به ۶ میلیارد تومان هزینه خرید بازار وجود داشته باشد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895927

دیگر خبرها

  • سیل برای دبی گران تمام شد / درهم صعود کرد
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه
  • افزایش ٤ برابری معاملات بورس و قراردادهای دو جانبه
  • تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • یکه‌تازی صاحبان مجتمع‌های تجاری در بازار اجاره‌بها
  • موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • امروز با محتشم کاشانی: خوشم که تیغ جهانی به خون من تیز است