Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@01:41:07 GMT

ثبت‌نام دانش آموزان الکترونیکی انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۶۶۷۲

آفتاب‌‌نیوز :

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره ثبت نام حضوری یا غیر حضوری دانش آموزان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: هدف اصلی امسال ما این است که در تمام مقاطع تحصیلی ثبت نام غیرحضوری انجام شود البته در دانش آموزان کلاس اول ابتدایی ما سنجش انجام می‌دهیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: دانش آموزان مقاطع اول ابتدایی در زمان هایی که اعلام می‌شود حضور پیدا می‌کنند تا از لحاظ شنوایی،جسمانی، هوش و غیره مورد سنجش قرار بگیرند، البته این اقدام به نحوی صورت می‌گیرد که شاهد هیچ تراکمی نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای جلوگیری از حضور اولیا و دانش آموزان در مدارس، ثبت نام در همه پایه‌ها امسال، الکترونیکی انجام می‌شود.

حاجی میرزایی افزود: سامانه یکپارچه آموزش و پرورش طراحی و فعال شده است و در این سامانه همه خدمات آموزشی به دانش آموزان و اولیا از جمله ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این سامانه در چند منطقه آموزش و پرورش آزمایش شده و جواب داده است و در زمان ثبت نام نیز این سامانه را دوباره آزمایش خواهیم کرد. در هفته آینده قابلیت‌های این سامانه دوباره بازنگری و بررسی خواهد شد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: ستاد ثبت نام دانش آموزان در آموزش و پرورش تشکیل شده است و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

زمان ثبت نام دانش آموزان بعد از اتمام امتحانات و صدور کارنامه

وی بیان کرد: پیش ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی در حال انجام است، ولی ثبت نام دانش آموزان در سایر پایه‌ها بعد از اتمام امتحانات و صدور کارنامه انجام خواهد شد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: دانش آموزان پایه اول پیش از ثبت نام باید در پایگاه‌های سلامت آموزش و پرورش، سنجش آمادگی تحصیلی شوند. به این پایگاه‌ها اعلام شده است که نوبت دهی به دانش آموزان برای حضور در پایگاه‌ها باید به صورتی باشد که تراکم حضور دانش آموزان و اولیا را در پایگاه‌های سنجش نداشته باشیم و با افزایش تعداد پایگاه ها، غربالگری دانش آموزان، انفرادی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره برگزاری امتحانات گفت: امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم امسال، حضوری و امتحانات سایرپایه‌ها، مجازی برگزار خواهد شد.

حاجی میرزایی گفت: زمان پیشنهادی امتحانات حضوری را به ستاد ملی کرونا اعلام کرده ایم و منتظر هستیم در صورت تایید ستاد، امتحانات دانش آموزان از ۲۷ اردیبهشت برگزار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ثبت نام دانش آموزان محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ثبت نام دانش آموزان دانش آموزان آموزش و پرورش حاجی میرزایی پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش شرایط استفاده دانش‌اموزان دبیرستانی از تک ماده در امتحانات نهایی را توضیح داد. - اخبار اجتماعی -

 محمود امانی طهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره امکان استفاده تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان  گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در 2 درس با امتحانات نهایی و 2 درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در سه سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای 4 درس امتحانات نهایی ممکن شد.

امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک ماده در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که 2 درس از امتحانات نهایی و 2 درس در امتحانات داخلی مدرسه بود اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک ماده برای 4 درس امتحانات نهایی فراهم است.

شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" در 4 درس

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

طبق تک ماده؛ اگر دانش‌آموزی حداکثر در چهار عنوان درسی نمره 7 و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل 10 باشد، فارغ التحصیل شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند