Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در نشستی که صبح امروز به‌مناسبت پاسداشت هفتهٔ معلم در محل اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان قزوین برگزار شد، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین ضمن تبریک این هفته به معلمان و گرامیداشت نام و خاطرهٔ شهید مطهری گفت: آموزش‌وپرورش از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی کشور است که لازم است اخلاق‌مداری در آن حاکم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده در اثر ویروس کرونا و تحصیل دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی،  اکثر معلمان خود را با شرایط جدید تطبیق داده و با موفقیت‌های خوبی که حاصل شد نشان دادند در این زمینه ظرفیت‌های بی‌نظیری را دارا هستیم؛ اما در این میان با توجه به تغییر شرایط تدریس سنتی به مجازی، برخی معلمان نیز نتوانستند با شرایط موجود ارتباط برقرار کنند، البته ما با حضور مدیران مدارس و کادر اجرایی در 2 هزار و 500 کلاس درس مجازی استان، بر فعالیت معلمان نظارت مداوم و مستمر داشتیم.

وی عنوان کرد: اکنون یکی از مباحث موجود که به‌صورت جدی در حال پیگیری آن هستیم، سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان است تا به این مهم دست یابیم که معلمان تا چه اندازه توانایی ارائهٔ آموزش‌های مطلوب به دانش‌آموزان را دارا هستند و در صورت عدم دارا بودن صلاحیت‌ها و شایستگی‌های لازم، چه تدابیری باید در این زمینه اتخاذ شود و چه اقداماتی انجام شود؛ زیرا مهم‌ترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت، معلمان هستند و لازم است این عزیزان توانمند شوند و ما نیز طبق وظیفه، به‌دنبال انجام این امر مهم و توانمندسازی معلمان هستیم.

اصغری هم‌چنین در رابطه با تحصیل از طریق فضای مجازی و ضعف در سرعت اینترنت در برخی مناطق اظهار کرد: خوشبختانه در استان قزوین مشکل جدی در این زمینه وجود ندارد، اما همهٔ سازمان‌ها و نهادهای مربوطه در حال ارتقای کیفیت اینترنت در استان و نیز رساندن اینترنت به روستاهای فاقد اینترنت هستند و امیدواریم این مهم به‌زودی محقق شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین در رابطه با امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم تأکید کرد: به‌دلیل اهمیت پایه‌های نهم و دوازدهم، امتحانات پایان‌ترم این ۲ پایه به‌صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، و امتحانات بقیهٔ پایه‌ها مانند نیم‌سال اول به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

این مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی فراوانی گریبان‌گیر دانش‌آموزان شده است که وظیفهٔ آموزش‌وپرورش شناسایی و مداخلهٔ مناسب در آسیب‌ها با کمک دیگر دستگاه‌ها است، در همین راستا نیز طرحی تحت‌عنوان نماد با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اجرا می‌شود.

اصغری ضمن اشاره به اهمیت موضوع پرورش یادآور شد: اگر دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی را به درستی فرا نگیرند در زندگی آینده دچار مشکل خواهند شد، در این زمینه در سال جاری اقدامات مناسبی در راستای گفتمان‌سازی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین در پایان در رابطه با نیروهای حق‌التدریس اضافه کرد: ما 1 هزار و 74 نیروی حق‌التدریس داشتیم که 1 هزار و 1 نفر از این نیروها طی 2 مرحله ساماندهی شده‌اند و 73 نیرو نیز طی روزهای آتی ساماندهی خواهند شد و پاییز 1400 و آغاز سال تحصیلی جدید، هیچ نیروی حق‌التدریسی در آموزش‌وپرورش استان نخواهیم داشت، ضمن این‌که هیچ نیروی حق‌التدریس جدیدی نیز جذب آموزش‌وپرورش نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ساماندهی نیروهای حق التدریس طرح نماد آموزش وپرورش استان قزوین دانش آموزان حق التدریس آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در محور قدیم کرج قزوین محدود می‌ شود

تین نیوز

مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از محدودیت تردد در باند رفت وبرگشت محور قدیم کرج قزوین به دلیل عملیات روکش آسفالت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، در پی اجرای عملیات روکش آسفالت در باند رفت وبرگشت محور قدیم کرج قزوین، محدودیت تردد در این محور اعمال می شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ روزهای شنبه، از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۸:۰۰ روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه و از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۴:۰۰روزهای چهارشنبه خواهد بود. گفتنی است که این عملیات در روزهای پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چندروزه متوقف می شود.

موقعیت دقیق اجرای این عملیات نیز از کیلومتر ۰ الی ۲ باند رفت وبرگشت محور قدیم کرج قزوین خواهد بود و تردد هم زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • تردد در محور قدیم کرج قزوین محدود می‌ شود
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران