Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:24:18 GMT

آیین نماز جمعه در پنج شهر استان اردبیل برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۷۶۰۷

آیین نماز جمعه در پنج شهر استان اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام ناصر نصیری روز پنجشنبه افزود: در راستای مبارزه با ویروس کرونا و ریشه‌کن کردن آن اعمال محدودیت‌های کرونایی همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز اعمال شده و بر این اساس نماز جمعه در شهرهای که وضعیت بحرانی قرمز و نارنجی دارند ،برگزار نخواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام ستاد کرونا هم اکنون شهرستان‌های پارس آباد مغان، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت قرمز و شهرستان‌های اردبیل، گرمی و بیله سوار در وضعیت نارنجی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه دستورالعمل های بهداشتی و الزامات سلامت محیط در مساجد و مصلاها، در اختیار ائمه جمعه و مسئولان ستادهای نماز جمعه قرار دارد، اضافه کرد: رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این ایام جهت حفظ سلامتی نمازگزاران ضروری است.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل به نمازگزاران توصیه کرد علاوه بر وضو گرفتن در منزل و استفاده از ماسک و دستکش ، سجاده ، مهر شخصی و کیسه‌های کفش یک‌بار مصرف به همراه داشته باشند.

حجت‌الاسلام نصیری توصیه کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای و افراد دارای علایم سرماخوردگی یا علائم مشابه بیماری کرونا از شرکت در نماز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه ستاد برگزاری نماز جمعه تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است، گفت: امیدواریم با کمک خداوند متعال و با رعایت توصیه‌های بهداشتی ویروس کرونا شکست خورده و برگزاری فریضه نماز جمعه در کشورمان بار دیگر میسر شود.

به گزارش ایرنا، هرچند منحنی موج چهارم شیوع کرونا در استان اردبیل نزولی است ولی باید بیماری کووید.۱۹ را همواره جدی گرفت و موازین بهداشتی را رعایت کرد.

شیوع کرونا در استان اردبیل پس از چند هفته اوج، در چند روز اخیر در شرایط پایدار و رو به کاهش قرار گرفته و بر همین اساس، طی روزهای اخیر شمار مبتلایان بستری جدید، آمار مجموع بستری‌ها و تعداد فوتی‌ها کاهش جزیی داشته است.

شمار افراد بستری مبتلا به ویروس کرونا در این استان چند روز پیش با ثبت رکورد به ۶۳۳ نفر رسیده بود ولی این آمار در شبانه‌روز گذشته به ۵۵۳ نفر افت کرد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده طی شبانه‌ روز گذشته ۸۸ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل بستری و ۱۱ نفر از افراد مبتلا به کووید.۱۹ جان باختند و مجموع فوتی‌های کرونا در این استان نیز به یک هزار و ۶۳۷ نفر رسید.

هم‌اکنون با تکمیل ظرفیت پذیرش مبتلایان جدید کرونا و با ادامه روند فعلی، فشار مضاعفی بر مراکز درمانی استان اردبیل در خصوص پذیرش و درمان مبتلایان کرونا وارد شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد اقامه نماز کشور استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد اقامه نماز کشور استان اردبیل ویروس کرونا ستاد اقامه نماز کشور استان اردبیل اخبار کنکور استان اردبیل ویروس کرونا نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ دفتر اطلاع رسانی امام جمعه خرمشهر اعلام کرد: راهپیمایی مردم خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی و محکومیت استمرار جنایات علیه مردم مظلوم و شجاع غزه فردا برگزار می شود. 
این راهمیمایی فردا جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱ بعداز اقامه نماز دشمن شکن جمعه از مصلای نماز جمعه به سمت چهار راه مسجد جامع خرمشهر برگزار می شود. 

مسیر راهپیمایی آبادان اعلام می شود. 

از مردم شهید پرور آبادان و خرمشهر دعوت شده با حضور پرشور خود در این صحنه نیز حاضر شوند. 

دیگر خبرها

  • آغاز راهپیمایی مردم یاسوج در حمایت از عملیات وعده صادق
  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر
  • برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه
  • راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در اردبیل برگزار شد