Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - معصومه حیدری‌پارسا: رامین مهمانپرست دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه در واکنش به صوت منتشر شده از وزیر امور خارجه و دوگانگی دیپلماسی و میدان از دید ایشان گفت: انتشار این فایل مشکلی امنیتی است که باید به آن رسیدگی کرد. اگر این فایل سهواً منتشر شده یعنی در حفاظت اطلاعات دقت کافی نداریم و باید نهادهای امنیتی آن را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این فایل صوتی عمداً منتشر شده که جرم بزرگی است و به منافع ملی ما لطمه زده که سناریوی خطرناکی پشت آن قرار دارد.

وی افزود: آقای دکتر ظریف نباید در این شرایط حساس به این مصاحبه تن می‌دادند و باید درصدی احتمال می دانند که ممکن است این فایل صوتی منتشر شود.زمانی دیدگاه و تحلیل شخصی در محیطی امن مطرح می شود که ما نباید مانعی برای آن باشیم ولی زمانی هست که بحث اجرا مطرح است. در سیاست خارجی دو کار باید انجام شود زمانی تصمیم سازی صورت می گیرد که همه ما باید نظرات کارشناسی خود را بگوییم حتی اگر با نظر خیلی ها مخالف باشد اما اگر سیاستی به جمعبندی نهایی می‌رسد و سیاستی قطعی و ابلاغ می شود باید حتما آن را اجرا کرد. در وزارت خارجه هم همینگونه عمل شده ولی تعریف دکتر ظریف از میدان و دیپلماسی نشان دهنده این است که ایشان از دیپلماسی دقت کافی نداشته اند.

در هماهنگی رفتارهایمان ضعف داریم

سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه که قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده را دارد گفت: در دنیای امروز دیپلماسی نمی‌تواند از مولفه‌های مختلفی چون دیپلماسی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، دفاعی، فرهنگی و عمومی جدا باشد تمامی این مولفه‌ها یک دیپلماسی را شکل می‌دهد و در خدمت یکدیگرند. ما نمی‌توانیم بگوییم به مقاومت و جنبه‌های دفاعی کاری نداریم یا اینکه آن را در مقابل دیپلماسی قرار دهیم. آنچه مهم است هماهنگی ما در رفتارهایمان در بخش‌های دفاعی اقتصادی، فرهنگی و افکار عمومی مردم در نقاط مختلف دنیا است. ما در این نقاط ضعف داریم و هماهنگی صورت نمی‌گیرد و در برخی مواقع روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

انتشار فایل صوتی گفت‌وگوی وزیر امور خارجه، ضربه به منافع ملی است

مهمانپرست احتمال عمدی بودن انتشار این فایل صوتی را قوی دانست و گفت: به نظر من این انتشار سهوی نبوده است. من به این قضیه مشکوک هستم  و حدسم این است که این فایل عمداً منتشر شده است. تصور برخی بر این است که دولت و تیم مذاکره کننده عقیده دارند مذاکرات تا قبل از انتخابات ۱۴۰۰ به نتیجه می‌رسد اما تصور ما بر این است که این مذاکرات بیشتر طول می کشد حداقل تست تعهدات آمریکا در لغو برجام توسط ایران و مطمئن شدن از لغو تحریم ها زمانبر است و قاعدتاً تا انتخابات ۱۴۰۰ به سرانجام نمی رسد. تحلیلی می گوید عده ای می خواهند فضا را به سمت دو قطبی شدن دیپلماسی، میدان یا بحث روسیه، آمریکا می‌کشانند و می‌خواهند مردم را به دو قسمت طرفداران امریکا و روسیه تقسیم کنند و بحث انتخابات را به انحراف بکشانند. در هر صورت این کار ضربه زدن به منافع ملی است . بازی کردن با مسائل اصلی سیاست خارجی برای اهداف داخلی و جناحی حتما کاری خلاف منافع ملی است.

این بحث‌ها نباید در غیاب سردار سلیمانی مطرح می‌شد

وی افزود: در بحث سردار سلیمانی هم باید گفت زمانی هست که دو نفر با هم دو دیدگاه مختلف دارند و یکدیگر را در بحث قانع می‌کنند. اگر این انتقادات در زمان زنده بودن شهید سلیمانی انجام می‌شد و به اقناع نهایی می‌رسید خیلی هم عالی بود. ولی وقتی سردار سلیمانی به شهادت رسیده‌اند و این همه خدمات و امنیت کشور را مدیون ایشان هستیم. اگر کشورهای همسایه ما با حضور تروریست ها ناامن باشند این ناامنی به مرزهای ما باز می‌گردد. عنوان کردن این بحث‌ها در زمان غیاب ایشان جالب نیست.

کد خبر 598125 برچسب‌ها محمدجواد ظریف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمدجواد ظریف منافع ملی فایل صوتی منتشر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلمه به کلمه دعوای ژاوی با داور: سریالی از فحش!‏

به گزارش "ورزش سه"، بعد از عصبانیت شدید ژاوی در جریان دیدار ‏بارسا و پاری سن ژرمن و درگیری لفظی او با داور مسابقه که باعث ‏اخراجش توسط داور شد مسلم بود که مجازات‌هایی در انتظار این ‏مربی بارسا است. ‏

اما امروز اتفاقی افتاد که ژاوی انتظارش را نداشت. اتفاقی که ممکن ‏است مجازات او را سنگین‌تر کند. ماجرا از این قرار است که یک فایل ‏صوتی در رسانه‌های اسپانیایی منتشر شده که تک‌تک کلمات توهین‌آمیز ژاوی خطاب به داور در آن شنیده می‌شود. این فایل ‏صدایی است که یکی از میکروفون‌های کنار زمین ضبط کرده است.‏

بارسا با اعتماد به نفس وارد زمین شد و چون بازی رفت را در پاریس ‌‏3-2 برده بود انتظار داشت پیروز شده و بعد از پنج سال برای اولین ‏بار به نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ برسد. وقتی آرائوخو اخراج شد و بارسا ‏شروع به گل خوردن از پی‌اس‌جی کرد ژاوی دیگر قادر به کنترل ‏خشمش در کنار زمین نبود. ‏

از بخت بد ژاوی، خشم عجیب و غریب او در کنار زمین نه تنها ‏فراموش نشده بلکه حالا به لطف فایل صوتی لورفته تک‌تک کلماتی ‏که ژاوی خطاب به داور به کار برد مقابل ماست. ‏

این فایل صوتی با چندین فحش رکیک که ژاوی خطاب به داور ‏می‌گوید آغاز می‌شود. سرمربی بارسا در ادامه گفت:" .... سر به سر ‏من نذار عوضی .... باشه، کارت بده .... آهای داور چهارم، این ... چه ‏غلطی می‌کنه؟ ها، ها؟ .... همه‌تون از دم آشغال هستید ....". ‏

شدت فحاشی‌های ژاوی علیه داور به حدی است که رسانه‌های ‏اسپانیایی را شوکه کرده است. حالا باید دید یوفا برای مجازات ژاوی ‏تنها به گزارش رسمی داور مسابقه اکتفا کرده یا نوع توهین‌های او که ‏در این فایل صوتی فاش شده را هم مد نظر قرار خواهد داد؟

دیگر خبرها

  • شیائومی آپدیت HyperOS را برای سری ردمی نوت ۱۳، 5G منتشر کرد
  • حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی
  • در ارتباط با انتقام از صهیونیست‌ها با برنامه و حساب شده رفتار کردیم
  • یک فصل دیگر بدون جام؟ ستاره پرسپولیسی طلسم شده است!
  • کلمه به کلمه دعوای ژاوی با داور: سریالی از فحش!‏
  • واکنش احسان علیخانی به تصویری فیک که از او منتشر شد ؛ نه بابا من نیستم (عکس)
  • صهیونیست‌ها از منافقین درخواست کمک کردند!
  • هیچ رسانه بی‌طرفی در جهان نداریم/ دیپلماسی رسانه‌ای ۳ جزء دارد +فیلم
  • سپاهان فاتح شهرآورد دیار زاینده‌رود
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب