Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:58:49 GMT

کشت سیب زمینی در چالدران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۸۷۳۲

کشت سیب زمینی در چالدران آغاز شد

جعفر وحدت روز پنجشنبه در بازدید از اراضی زیر کشت سیب زمینی در این شهرستان افزود: سال گذشته ۷۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت این محصول رفته بود که امسال براساس برآوردهای انجام شده ۵۰ هکتار افزایش خواهد یافت. 

وی با با بیان اینکه چالدران به عنوان یکی از قطب های مهم تولید این محصول با ارزش در کشور به شمار می رود اضافه کرد: پیش بینی می شود از هر هکتار از اراضی زیر کشت به طور میانگین ۳۵ تن محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ارقامی که امسال سیب زمینی کاران این شهرستان اقدام به کشت آن کرده اند شامل "آگریا بامبا"، "ساتینا" و ۲ رقم جدید اصلاح شده "بیلوا" و "جلی" است.

وحدت با بیان اینکه تمام مراحل کشت، داشت و برداشت این محصول به صورت مکانیزه انجام می گیرد، ادامه داد: تمامی نهاده های مورد نیاز شامل کود و سم از جمله اوره و فسفاته و نیز تسهیلات اعتباری جهت تامین هزینه های کشت به آنان پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا همه ساله با مساعد شدن شرایط آب و هوای منطقه، سیب زمینی کاران این شهرستان، کشت خود را در اراضی کشاورزی آغاز می کنند و کشت این محصول تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سطح شهرستان ادامه دارد.

این شهرستان بیش از ۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۲۸ هزار هکتار آن آبی و مابقی آن دیم است؛ چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان های محروم استان به شمار می رود.

چالدران ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این شهرستان است؛ این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا در ۲ بخش مرکزی و دشتک دارد.

سیب‌زمینی گیاهی است از تیره سیب‌زمینیان که دارای برگ‌های مرکب و بریده و گل‌های سفید یا بنفش است، این گیاه دارای رقم های مختلف است که آنها را به زودرس، دیررس و میانه‌رس تقسیم می‌کند و برحسب استفاده این گیاه به سیب‌زمینی خوراکی، علوفه‌ای و صنعتی تقسیم می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی چالدران ارومیه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی چالدران وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی چالدران ارومیه اراضی کشاورزی اخبار کنکور سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب