Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، پروانه رضا قلیزاده روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی یک تشکل و نهاد غیردولتی محسوب می‌شود و انتظار اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی برای دریافت کمک‌های مالی از دستگاه‌های اجرایی این استان مغایر با قوانین جاری کشور است.

وی گفت: غیر از پرداخت نیم درصد از سهم عوارض ساخت و سازها از سوی شهرداری‌های استان به کتابخانه‌های عمومی در حال حاضر امکان دریافت کمک مالی از سایر دستگاه‌های اجرایی برای امورات جاری کتابخانه@های عمومی در مناطق مختلف این استان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: برغم محدودیت‌ها و مشکلات مالی در کتابخانه‌های عمومی هر سال اعتباری از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی برای تامین نیاز مالی امورات جاری ، تعمیر ، تجهیز و توسعه کتابخانه‌های کشور تخصیص داده می شود و این اعتبار متناسب با نیاز مناطق مختلف استان اردبیل در بین شهرستان‌ها توزیع و هزینه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: تکمیل پروژه نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی خلخال در دستور کار بوده و در کنار تلاش برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات ملی انتظار از فرمانداری خلخال نیز تخصیص اعتبار لازم برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های شهری و روستایی این شهرستان از محل اعتبارات استانی است.

وی نسبت به تامین اعتبار تکمیل کتابخانه مرکزی نیمه‌کاره خلخال قول مساعد داد و بیان کرد: پیشنهاد انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال برای احداث کتابخانه مرکزی این شهر در محل فعلی کتابخانه عاشوری‌زاده و عدم امکان واگذاری زمین در اختیار آموزش و پرورش از جمله عوامل تاخیر در تکمیل پروژه احداث کتابخانه مرکزی خلخال است.

رضاقلیزاده اظهارکرد: بر اساس قوانین دستگاه‌های اجرایی دولتی حق واگذاری ساختمان و یا زمین در اختیار به نهادهای غیردولتی همچون نهاد کتابخانه‌های عمومی را ندارند و تنها راهکار فعلی ادامه پروژه نیمه کاره کتابخانه مرکزی خلخال است.

او گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی شهر خلخال اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال نیاز است و تامین آن نیازمند توجه جدی مسئولان استان و تامین منابع از محل اعتبارات ملی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی  استان اردبیل افزود: با تکمیل پروژه نیمه‌کاره ساختمان کتابخانه مرکزی خلخال ، این اداره کل نسبت به تجهیز تامین منابع کتاب و تامین نیروی انسانی آن اقدام می‌کند.

وی از برگزاری نشست‌های معرفی و بررسی آثار نویسندگان کتاب استان اردبیل در سال جاری خبرداد و گفت: این نشست‌ها متناسب با وضعیت کرونایی استان بصورت حضوری و یا مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد: استان اردبیل از اعصار گذشته نام‌آوران علمی و فرهنگی قابل‌توجهی داشته و شاعران و نویسندگان اردبیل در دوره‌های مختلف آثار برجسته‌ای از خود به یادگار گذاشته‌اند که می‌توان از این آثار در راستای توسعه فرهنگی مناطق مختلف استان استفاده کرد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به غنای فرهنگی این شهرستان و ضرورت توسعه فضای کتابخانه های عمومی شهری و روستایی منطقه گفت: اعتباراتی از محل اعتبارت استانی برای ادامه عملیات اجرایی پروژه احداث کتابخانه مرکزی شهر خلخال تامین خواهد شد.

احمد قنبری اظهارکرد: علاوه بر این ، پروژه کتابخانه مرکزی خلخال از اعتبارات فرهنگی حاصل از فروش کارخانه نئوپان این شهرستان که قول آن پیش‌تر توسط مسئولان بنیاد مستضعفان و مالک قبلی این کارخانه داده شده، بهره‌مند خواهد شد.

وی راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستای  لرد از توابع بخش شاهرود و بزرگترین و پرجمعیت ترین روستای این شهرستان را یادآور شد و گفت: ایجاد کتابخانه در روستای هدف گردشگری کزج از توابع بخش خورش‌رستم با تلفیق جمعیتی اهل تسنن و شیعه این روستا از جمله خواسته‌های به حق و نیازمندی‌های فرهنگی مردم این منطقه است.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل نهاد كتابخانه های عمومی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل نهاد كتابخانه های عمومی کشور خلخال استان اردبیل نهاد كتابخانه های عمومی کشور اخبار کنکور کتابخانه مرکزی خلخال کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیمه کاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ

بزرگ‌ترین پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر در مراکش که وعده تغییر تاریخ را می‌داد، به‌دلیل به توافق نرسیدن طرفین درگیر در آن متوقف شد و تنها از خود یک ضرر مالی دو میلیارد دلاری برجای گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، انسان در حال گذراندن دوره انتقال انرژی است. زندگی شهری به انرژی نیاز دارد و چندین ابتکار در حال حاضر ایجاد شده که نوید بهره‌برداری از انرژی بی‌نهایت و تجدیدپذیر را می‌دهد. با این حال همه پیشنهادهای ارائه‌شده برای برآوردن این نیاز موفق نیستند و گاهی به دلیل کمبود بودجه، نبود امکان بهره‌برداری از منابع یا وجود اختلاف‌نظر میان عوامل درگیر، در حاشیه قرار می‌گیرند.

بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر با پتانسیل بالا در تاریخ که نوید تغییر در چگونگی بهره‌گیری از انرژی را می‌داد، به‌دنبال این دلایل به حالت تعلیق درآمد. شکست این پروژه با میلیاردها دلار ضرر مالی همراه بود و از خود تنها یک بیابان خالی برجای گذاشت.

چرایی شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تاریخ

بزرگ‌ترین پروژه خورشیدی برنامه‌ریزی‌شده مراکش به دلیل اختلاف بر سر نوع منابع انرژی و امکانات مورد استفاده به تعویق افتاد. قرار بود این نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی در سال جاری شروع به کار کند، اما هنوز مراحل ساخت آن آغاز هم نشده است.

مدیران پروژه این نیروگاه درخواست کردند که از فناوری فتوولتائیک (PV) برخوردار باشد که هرچند ظرفیت کمی برای ذخیره انرژی دارد، مقرون‌به‌صرفه‌تر است‌. آن‌ها همچنین خواهان فناوری برق خورشیدی متمرکز (CSP) یا انرژی حرارت خورشیدی بودند که گران‌تر است اما تا ساعت‌ها پس از تاریک شدن هوا به تأمین شبکه ادامه می‌دهد، با این حال از زمان انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاران اعلام کردند که تنها در صورتی با خرید برق موافقت خواهند کرد که از CSP استفاده نشود یا ذخیره انرژی به باتری تغییر پیدا کند.

مراکش به‌رغم توقف کامل پروژه مصمم است تأسیسات یادشده را با ترکیبی از فتوولتائیک، انرژی حرارت خورشیدی و ذخیره‌سازی باتری به‌نحوی از سر بگیرد که از نظر هزینه، پایداری و ایمنی مطمئن باشد. در خصوص تأمین مالی پروژه نیز بانک جهانی و بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کردند که شرایط تأمین مالی آن‌ها همچنان معتبر است، اما به این شرط که طرفین درگیر در پروژه ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه انرژی جهان به تفاهم برسند.

کد خبر 745494

دیگر خبرها

  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال