Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نائب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی گفت: حاشیه و متن مشهد به یک اندازه باید مورد توجه شورای شهر قرار گیرد و این جزو اولویت‌های شورای ششم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس ، حمیدرضا ترقی عصر امروز در نشستی خبری به مناسبت روز شوراها اظهار داشت: ملت ما خود را برای یک آزمون دیگر در فرایند انقلاب اسلامی آماده می‌کند و امیدواریم با نشاط و شادابی و انگیزه و امید به آینده در جهت تحول و دگرگونی که با دست خود مردم شکل خواهد گرفت انتخابات پرشوری را پیش رو داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نائب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی بیان کرد: در این انتخابات دو حکمرانی در ساختار سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد؛ یکی حکمرانی کشور و دیگری حکمرانی محلی با انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر و روستا.

ترقی افزود: انتخابات فرصت گرانبهایی برای بهره‌گیری از رای مردم در جهت انتخاب و استفاده از انسان‌های صالح و کارآمد و خدمتگزار است؛ باید ریل‌گذاری مناسبی برای این مهم صورت گیرد تا رفاه و آسایش و امنیت برای مردم محقق شود.

وی تصریح کرد: اصل شورا در اسلام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به وسیله مشورت بسیاری از اشکالات برطرف می‌شود؛ در قانون اساسی نیز 9 اصل به موضوع و نقش و جایگاه شوراها در اداره امور زندگی مردم پرداخته شده است.

 نائب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی ادامه داد: شوراها می‌توانند در حل مشکلات مردم نقش موثری داشته باشند و روند زندگی را تسهیل و هزینه زندگی شهری را کاهش دهند و اگر کارایی نداشته باشد می‌تواند مشکل‌ساز باشد و هزینه زندگی شهری را افزایش دهد.

چمران: شورای شهر نماد همدلی و اعتماد عمومی است80 نفر از داوطلبان شورای شهر در حوزه ایلام رد صلاحیت شدند‌تشریح فرآیند تهیه فهرست شورای شهر تهران/ شورای ائتلاف نظرسنجی انتخاباتی از اعضا انجام نداده است

ترقی تاکید کرد: در چشم انداز ترسیم شده برای مشهد خدمات زیارت دارای اهمیت بالایی است و در افق پیش‌بینی شده برای این کلانشهر بیانگر این است که باید هویتی فعال و سرزنده و ایمن برای مشهد و زائران و مجاورانش ترسیم شود. گام‌های زیادی در طول این سال‌ها برای رسیدن به این چشم‌انداز برداشته شده که طبیعتا شورای ششم باید این گام‌ها را تکمیل و نواقص را برطرف کند.

وی ادامه داد: نشاط و شادابی و رفاه و سرزندگی برای مردم مشهد مهم است؛ این مهم در داخل و مرکز شهر و هم در حاشیه شهر باید به عنوان یک اولویت دنبال شود. باید مرکز و حاشیه شهر به صورت فراگیر در مشهد مورد توجه باشد. اگر به معنویت توجه می‌کنیم مفهومش این است که نعمتی را که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده قدردانش هستیم.

ترقی گفت: تلاش می‌کنیم زمینه شکل‌گیری یک شورای متعهدتر و خوشفکرتر و خلاق‌تر را در مشهدمقدس فراهم کنیم؛ سازوکاری که شورای ائتلاف برای خود طراحی کرده این است که هسته اولیه ما منبعث از دو شورای وحدت و ائتلاف در تهران است که رسمیت قانونی برای فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: برای اینکه حرکت ما جامع و فراگیر باشد تلاش کرده‌ایم با چهار ضلعی که در شورای ائتلاف در نظر گرفته‌ایم تشکل‌های سیاسی استان و مشهد را دخیل در تصمیم‌گیری کنیم. معتمدان محلی و مساجد و حاشیه شهر مشهد نیز در این امر دخیل خواهند شد. چهارمین جلسه شورای مرکزی ائتلاف را فردا برگزار خواهیم کرد و از هفته گذشته بالغ بر 180 نفر از نامزدهایی که ثبت‌نام در فرمانداری کرده‌اند در فرآیند شورای ائتلاف قرار گرفته‌ و در کمیته‌های تطبیق شاخص‌های پایه و اولیه مورد بررسی قرار گرفته و تا هفته آینده کسانی که نمرات لازم را در شاخص پایه کسب کرده باشند به مرحله بعد یعنی تطبیق تخصصی راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/281/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای وحدت و ائتلاف شورای ائتلاف شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: برنامه پاکسازی زباله در گردنه دالورا شهرستان فلارد، حاشیه تالاب گندمان، حاشیه رودخانه زاینده‌رود و پل هوره انجام شد.
سعید یوسف پور افزود: دراین برنامه دوستداران محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان مشارکت داشتند.

به گفته وی، هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ
  • سروش رفیعی: مگر والیبالیست های برزیل می‌گویند چرا به اندازه نیمار حقوق نمی‌گیریم؟
  • احتمال سقوط سنگ/ در حاشیه جاده چالوس توقف نکنید