Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@03:47:32 GMT

وجود ۳ هزار و ۷۰۰ معلم حق التدریسی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۰۰۹۵

وجود ۳ هزار و ۷۰۰ معلم حق التدریسی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش عطایی بیش از ظهر امروز پنج شنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد گفت: فعالیت‌های آموزش و پرورش با شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته و جلوه‌های جدیدی از ایثار گری و از خود گذشتگی فرهنگیان در سطوح مختلف شهری و مناطق کم برخوردار نمود پیدا کرده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی استان آذربایجان شرقی افزود: در سال جاری تمامی همکارانی که با محوریت ارائه خدمات و فعالیت‌هایی که متناسب با زیست بوم جدید اعم از تدریس در فضای مجازی و تولید محتوا که فراتر از تدریس به صورت حضوری بود باید به جامعه شناسانده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت ۳۵ درصدی معلمان در رقابت انتخاب معلم برگزیده

وی ادامه داد: در فرایند انتخاب معلمان برگزیده سال ۱۴۰۰، بعد از ابلاغ بخش نامه وزارتی به مناطق و نواحی ۳۹ گانه استانی، تعداد ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر از معلمان برای شرکت در این رقابت، داوطلب شدند که معادل ۳۵ درصد کل معلمان استان است که مشارکت در این بخش قابل توجه می‌باشد.

عطایی در ادامه بیان کرد: تمام فرآیندها به صورت الکترونیکی در فضای مجازی انجام گرفته که از این تعداد، ۳ هزار و ۲۷۰ معلم در مرحله منطقه‌ای به عنوان معلم برگزیده انتخاب شده‌اند که معادل ۲۱ درصد تعداد شرکت کنندگان هستند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی استان آذربایجان شرقی افزود: از بین ۳ هزار و ۲۷۰ نفر، تعداد ۱۷۷ نفر به مرحله استانی راه یافته‌اند که در نهایت در استان ما، ۲۰ نفر به عنوان منتخب نمونه استانی برای انتخاب در سطح کشور، به وزارت آموزش و پرورش معرفی شده‌اند که تعداد یک نفر از منتخب کشوری از منطقه مرند با سمت دبیر علوم اجتماعی انتخاب شده‌اند.

وی از برگزاری برنامه‌های مختلفی در هفته گرامیداشت مقام معلم در سطح منطقه‌ای، کشوری، استانی و در سطح مدرسه خبر داده و گفت: اولین برنامه دیدار با ریاست محترم جمهور با حضور منتخبین کشوری انجام خواهد گرفت.

عطایی افزود: دیدار با ریاست مجلس شورای اسلامی، دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پویش سپاس معلم، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران فرهنگی، تجلیل از بانوان سرپرست خانواده‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی در بستر شاد، دلجویی از خانواده‌های فرهنگی متوفی، بیماران و پیشکسوتان فرهنگی، از دیگر برنامه‌های انجام گرفته در هفته گرامیداشت مقام معلم خواهد بود.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی استان آذربایجان شرقی با اشاره به رونمایی از کتاب ایران در مسیر تولید که در راستای نامگذاری سال ۱۴۰۰، مبنی بر تولید، مانع زدایی و پشتیبانی‌هاست بیان کرد: این اولین کتابی است که به صورت تخصصی به این مقوله پرداخت کرده است.

عطایی توضیح داد: ایام هفته از سوی وزارت آموزش و پرورش به صورت مشترک کشوری نامگذاری شده است که رویکرد نامگذاری این ایام در هفته گرامیداشت مقام معلم، منویات و بیانات مقام معظم رهبری است و دیگر رویکرد نامگذاری این ایام ناشی از وضعیت موجود جامعه متأثر از شیوع ویروس کرونا در جامعه است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اقدامات انجام گرفته در رابطه با تبدیل وضعیت معلمان پاسخ داد: معلمان حال حاضر در دستگاه تعلیم و تربیت استان، دارای ۳ نوع استخدام هستند که شامل نیروهای رسمی، نیروهای پیمانی و قراردادی کارمعین می‌باشد. طبق قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس، آموزشیاران و معلمان پیش دبستانی و معلمان حق ابتدایی و شرکتی که قبل از سال ۱۳۹۲، مشغول به کار بودند طبق قانون جذب شده و به صورت حق التدریس مشغول انجام وظیفه هستند.

عطایی در ادامه تعداد معلمان حق التدریسی در استان را ۳ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرده و افزود: طبق اصلاحیه قانون جدید، دولت مکلف شد طی ۳ سال باقی مانده از برنامه ششم توسعه، این افراد را تبدیل به استخدام پیمانی بکند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹، با توجه به تأخیری که در اجرای این قانون اتفاق افتاد، در دو مرحله معرفی کارکنان به دانشگاه فرهنگیان برای تبدیل وضعیت صورت گرفته است که در این دو مرحله، ۳ هزار و ۷۰۰ نفر معرفی شده و تعداد کم باقی مانده به دلیل پرونده‌های ناقص، در مرحله سوم معرفی خواهند شد.

عطایی گفت: طی یک دوره آموزشی یک ساله در دانشگاه فرهنگیان تبدیل به استخدام پیمانی خواهند شد؛ دغدغه‌ای که برای دولت‌های مختلف از جمله تدبیر و امید بود تعیین و تکلیف خواهند شد.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی استان آذربایجان شرقی ضمن تأکید بر کمبود فضای آموزشی گفت: بحث کمبود فضای آموزشی نه تنها در استان ما بلکه در کل کشور مطرح است که یکی از راه‌ها، افزایش تراکم دانش آموزان در سطوح تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش است.

وی در پایان بیان کرد: نیاز استان برای نیروی انسانی بیش از تعداد استخدامی‌ها می‌باشد؛ در سال جاری تعداد ۵ هزار نفر از معلمان فرهنگی بازنشسته خواهند شد و تعداد ورودی فرهنگیان استان ما از محل فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و محل استخدامی ماده ۲۸ قانون احیای دانشگاه فرهنگیان، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هستند.

کد خبر 5200786

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری روز معلم معلم حق التدریسی آموزش و پرورش ویروس کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا گرگان بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان کمک مومنانه اردبیل بارش باران شیراز منابع انسانی استان آذربایجان شرقی دانشگاه فرهنگیان برنامه ریزی آموزش و پرورش خواهند شد ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریفی حسینی عصر چهارشنبه در جلسه با مدیران مدارس غرب استان سمنان به میزبانی کانون فرهنگی لقمان حکیم گرمسار ضمن بیان اینکه مهمترین رویداد حوزه وزارت آموزش و پرورش به سرانجام رسیدن طرح رتبه بندی معلمان بوده است، ابراز داشت: بر پایه طرح مذکور برای معلمان ورودی سال ۱۴۰۳ باز. منابع مالی در نظر گرفته شود.

وی ضمن بیان اینکه معلمان در صورت کسب شرایط لازم هر چهار سال ارتقای رتبه خواهند داشت، افزود: برای رتبه بندی معلمان ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه این میزان هزینه کرد برای رتبه بندی معلمان در شرایطی که کل بودجه سازمان نوسازی مدارس طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، ابراز داشت: رتبه‌بندی معلمان در واقع به دنبال ارتقا معیشت معلمان و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است.

طریفی حسینی ضمن بیان اینکه ۸۵۰ هزار معلم رتبه بندی شدند، تصریح کرد: دولت سیزدهم نیز بر این موضوع اهتمام دارند که برای ۱۴۰۳ پیگیری بیشتری خواهد شد.

وی از جذب ۷۲ هزار معلم طی سال جاری از طریق آزمون استخدامی خبر داد و افزود: ۱۹ هزار مربی پرورشی، تربیت‌بدنی و مربی سلامت نیز از اول مهر کار خود را در مدارس آغاز می‌کنند.

کد خبر 6081158

دیگر خبرها

  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی
  • اعتلای جایگاه معلمان از رویکردهای اصلی برنامه‌های هفته معلم است
  • پرواز‌های فرودگاه تبریز طبق برنامه انجام می‌شود