Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@10:03:29 GMT

تسلا چقدر بیتکوین خریده است؟

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۰۱۹۷

تسلا چقدر بیتکوین خریده است؟

طبق این صورت های مالی، تا پایان ماه مارس با ارزش ترین برند خودروسازی جهان چیزی در حدود ۲.۵ میلیارد دلار بیتکوین در اختیار داشته است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از سی ان بی سی، در حالی که پیش از این تنها خبر سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری خودروسازی تسلا روی بیتکوین رسانه ای شده بود، صورت های مالی ارایه شده توسط این شرکت به سهامداران نشان می دهد که این مبلغ بیشتر از چیزی است که پیشتر اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این صورت های مالی، تا پایان ماه مارس با ارزش ترین برند خودروسازی جهان چیزی در حدود ۲.۵ میلیارد دلار بیتکوین در اختیار داشته است.

طبق اعلام تسلا، این شرکت در سه ماه نخست امسال از طریق فروش بخشی از بیتکوین های در اختیار خود ۱۰۱ میلیون دلار سود خالص کسب کرده است. تسلا سال گذشته بهترین عملکرد را در بین شرکت های بزرگ بورسی آمریکا داشت اما در سه ماهه نخست امسال ارزش سهام آن ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد ( البته ریزش ارزش سهام در سه ماهه نخست سال تنها محدود به تسلا نبوده و بسیاری از شرکت های بزرگ دیگر دچار این مشکل شده اند) که ۱.۶ درصد ریزش آن مربوط به معاملات بورسی روز چهارشنبه بود.

در آخرین روز از ماه مارس ارزش بیتکوین در معاملات بازارهای آمریکا به حدود ۵۹ هزار دلار رسیده بود البته در ادامه روزهای آینده قیمت این رمزارز محبوب تا حدود ۵۰ هزار دلار هم کاهش پیدا کرد.

ایلان ماسک- مدیرعامل تسلا- از طرف منتقدان متهم به دستکاری عمدی و غیرواقعی در ارزش بازار رمزارزها از طریق تزریق هیجانات کاذب شده اما وی این اتهام را همواره رد کرده است. آقای ماسک چند روز پیش در پاسخ به یکی از کاربران در شبکه اجتماعی توییتر که وی را متهم به تقلب در معاملات کرده بود نوشت: من تاکنون هیچ کدام از بیتکوین های شخصی خود را نفروخته ام. فقط بخشی از بیتکوین های در اختیار تسلا آن هم به دلیل اثبات قابلیت نقدشوندگی بیتکوین در ترازنامه های مالی فروخته شده است.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت تسلا بیت کوین پول نیوز خودروسازی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته

ناظر گمرکات استان کردستان گفت: حجم مبادلات تجاری حوزه نظارت گمرکات استان کردستان در سال گذشته از لحاظ وزنی به رقم چهار میلیون و ۳۵۹ هزار تن و از حیث ارزش به عدد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان کردستان، فرامرز امیدی اظهار کرد: در دوازده ماه سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۵۹۴ هزار تن انواع کالای ایرانی به ارزش ۸۳۱ میلیون دلار از گمرکات کردستان به خارج از کشور صادر شده است که از این میزان بیش از یک میلیون و ۱۰۲ هزار تن به ارزش نزدیک به ۵۱۸ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۱۲ درصد و به لحاظ ارزش ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی را محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرآورده‌های لبنی‌، مصالح ساختمانی، انواع جام (شیشه) و فرش اعلام کرد و افزود: این کالاها به مقصد کشورهای خریدار از جمله عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت فرستاده شده است.

ناظر گمرکات کردستان با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرکات کردستان، خاطرنشان کرد: مجموع واردات قطعی و ورود موقت طی سال ۱۴۰۲ به گمرکات استان ۱۱۵ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۶۷۲ میلیون دلار بوده است که از این میزان سهم واردات قطعی ۴۰ هزار تن به ارزش ۳۹۱ میلیون دلار بوده و در مجموع ارزش مجموع واردات قطعی و ورود موقت با رشد ۱۳۰ درصدی همراه بوده است.

امیدی اضافه کرد: بیشتر کالاهای وارداتی از گمرکات استان شمش طلا، شمش آلومینیوم، کالاهای واسطه‌ای، ماشین‌آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان است که از کشورهای عراق، اسپانیا، آلمان، امارات، ترکیه و چین به کشور وارد و در کمترین زمان ممکن ترخیص می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته تشریفات گمرکی بیش از دو میلیون و ۵۹۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بالغ بر سه میلیارد و ۷۸۴ میلیون دلار انواع کالای عبور خارجی (ترانزیتی) از گمرک مرزی باشماق صورت پذیرفته که تحلیل آماری آن بیانگر رشد ۵۵ درصدی ترانزیت مبدأ در این گمرک است.

ناظر گمرکات کردستان، مجموع درآمدهای وصولی گمرکات استان کردستان در سال ۱۴۰۲ را بیش از پنج هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشد ۹ درصدی برخوردار بوده است.

امیدی افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶۱ هزار و ۵۵۹ تردد کامیونی و ۳۹ هزار و ۵۲۹ تردد خودرو سواری از مرزهای استان به وقوع پیوسته است.

وی تعداد پرونده‌های تعیین ارزش شده در سال ۱۴۰۲ توسط گمرکات کردستان را ۱۶۵۰ فقره پرونده قضائی به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال دانست که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از لحاظ تعداد ۱۲ درصد و به جهت ارزش ریالی ۳۶ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان از رشد ۳۴ درصدی وزنی خروج موقت به میزان ۵۴ هزار تن و به ارزش ۲۲۹ میلیون دلار از گمرکات کردستان خبر داد.

کد خبر 747794

دیگر خبرها

  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود