Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی انتشار خبری به نقل از منابع ناشناس در دولت آمریکا از خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، درباره آمادگی آمریکا برای برداشتن برخی تحریم‌ها، شبکه پرس تی وی امروز از منابع مطلع ایرانی در تهران کسب اطلاع کرده است که آمریکا هنوز حاضر به لغو همه تحریم‌ها و راستی آزمایی واقعی آن نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پرس تی وی حداقل از دو منبع جداگانه در تهران مطلع شده است که از جمله تحریم‌هایی که باید لغو شوند و در صورت عدم لغو، ایران هیچ سودی از برجام نخواهد برد، دستورات  اجرایی ۱۲۹۵۹ و  ۱۳۵۹۹ و  ۱۳۸۷۶ و  ۱۳۹۴۹ رئیس جمهور آمریکا و قوانین کاتسا، ISA و ویزا و قانون میهن پرستی پاتریوت بخش ۳۱۱  و U Turn دلار است که باید لغو شوند.

همچنین بررسی پرس تی وی نشان می‌دهد در صورت عدم لغو یا remove کامل همه تحریم‌ها و اصرار آمریکا بر تعلیق تحریم‌ها یا suspend, lift, cease یا توقف موقت ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه (waive)، نتایج مذاکرات وین مورد تایید نهادهای قانونی کشور قرار نخواهد گرفت. 

از دیگر سو، پرس تی وی مطلع شده است که آمریکا باید تعهد دهد تحریم‌ها را مجددا باز نخواهد گرداند و در این صورت شرکت های بین المللی طرف قرارداد با ایران تا چهار سال مجاز به ادامه فعالیت و همکاری با ایران باشند. 

طبق اطلاعات دقیق و تایید شده پرس تی وی، آمریکا همچنین باید تعهد به عدم اجرای مکانیزم ماشه و نیز پرداخت خسارت‌های ایران از خروج آمریکا از برجام نیز بدهد. 

بر اساس تحقیق پرس تی وی، بازگشت آمریکا به برجام، چنانچه تحریم‌های مغایر با برجام یا مانع سود بردن ایران از برجام را لغو نکند، نه تنها فایده‌ای برای ایران نخواهد داشت، بلکه صرفا دست آمریکا را برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی مصوب شورای امنیت باز خواهد کرد.

 منابع پرس تی وی مجددا تاکید کرده‌اند که اجرای رفع تحریم‌ها به صورت گام در برابر گام، به گونه‌ای که بتدریج و در برابر اقداماتی از طرف ایران باشد، تحت هیچ عنوانی قابل پذیرش نیست. 

یک منبع امنیتی هم امروز پنجشنبه در پاسخ به سوال پرس تی وی در باره آخرین وضعیت مذاکرات وین گفت: آمریکا نه تنها تا کنون لغو همه تحریم‌ها را نپذیرفته، بلکه حتی با لغو موثر همان تحریم‌های ناقص هم موافقت نکرده است. آمریکا قصد دارد تحریم‌های اصلی اقتصادی ایران را صرفا در بازه های ۴ ماه و ۶ ماه به صورت موقت متوقف کند که در این صورت هیچگونه گشایش اقتصادی و روابط اقتصادی خارجی جدی شکل نخواهد گرفت.

علاوه بر تاکید منابع خبری پرس تی وی در تهران و وین بر اینکه هنوز هیچ نشانه‌ای از اینکه آمریکا با لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی واقعی آن موافقت کرده باشد دیده نمی‌شود، در روزهای اخیر نیز  چند مقام ارشد آمریکایی از جمله سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور تاکید کردند که هرگز با لغو همه تحریم‌ها موافقت نخواهند کرد.

 یک مقام آمریکایی هم پنجشنبه گذشته گفت که نه تنها آمریکا با لغو همه تحریم‌ها و سپس راستی آزمایی آن توسط ایران مخالف است، بلکه حتی ضمانتی هم برای باقی ماندن در برجام نمی‌دهد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا تحریم ها پرس تی وی واشنگتن لغو همه تحریم ها همه تحریم ها راستی آزمایی پرس تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!

روزنامه کیهان مدعی است که تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!

این روزنامه نوشت: پس از پاسخ پهپادی و موشکی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی، تلاش‌هایی از سوی برخی کشور‌های غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران آغاز و ادعا‌هایی در این باره اعلام شد.

به‌گفته کارشناسان، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توسط آمریکا و متحدینش بیشتر از آنکه جنبه عملیاتی داشته باشد جنبه روانی دارد و از سال ۲۰۱۹ به بعد ایجاد محدودیت بیشتر برای فروش نفت ایران عملاً نشدنی است.

البته برآورد‌ها نشان می‌دهد دست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای تحریم اقتصادی ایران چندان باز نخواهد بود، به بیانی دقیق‌تر شدت تحریم‌های وضع‌شده در طول این سال‌ها خصوصاً از دهه ۹۰ به بعد در بالاترین سطح خود بوده است و اقتصاد ایران تاب‌آوری و روش‌های دورزدن این تحریم‌ها را به‌خوبی آموخته است. از طرفی با توجه به رشد قیمت نفت بعد از بحران کرونا و همچنین نیاز کشوری بزرگ و صنعتی همچون چین به نفت ایران، یکی از موانعی است که دست آمریکایی‌ها را برای کاهش فروش نفت ایران بیشتر از گذشته می‌بندد.

دیگر خبرها

  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • سواد رسانه چه جایگاهی در زندگی افراد دارد؟
  • تحریم سرمربی پرسپولیس توسط خبرنگاران آبادانی
  • خبرنگاران آبادانی نشست سرمربی پرسپولیس را تحریم کردند
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی