Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:13:35 GMT

کاندیداهای انتخابات شورا در کوشک به حد نصاب نرسیدند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۰۸۳۴

کاندیداهای انتخابات شورا در کوشک به حد نصاب نرسیدند

ایسنا/اصفهان فرماندار شهرستان خمینی شهر گفت: ۲۰۸ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای خمینی شهر ثبت نام کرده اند که از این تعداد تاکنون ۱۶ نفر انصراف داده و ۹۱ نفر نیز رد صلاحیت شده اند.

علیرضا بصیری امروز (پنج شنبه- ۹ اردیبهشت) در نشست خبری اظهار کرد: در شرایط بسیار سخت موج چهارم کرونا قرار داریم و تلاش ما این بوده که علاوه بر خدمات ارائه شده به بیماران شرایطی را ایجاد کنیم که تعداد مبتلایان کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت خمینی شهر اکنون قرمز است و رعایت پروتکل ها و توجه مردم کاهش یافته که ملاحظات بیشتری باید لحاظ شود.

وی با اعلام تداوم اجرای محدودیت ها، افزود: علاوه بر بیمارستان شهید اشرفی، بیمارستان ۹ دی نیز درگیر بستری بیماران کرونایی است.

فرماندار خمینی شهر در خصوص برنامه های لیالی قدر، گفت: مراسم لیالی قدر طبق مصوبات ستاد ملی کرونا در فضای باز برگزار خواهد شد، اما مردم باید در این برنامه ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

بصیری در خصوص فرآیند انتخابات و بررسی صلاحیت ها، اظهار کرد: برای انتخابات شورای اسلامی شهرها، کاندیداها ثبت نام کردند و پس از استعلام از مراجع چهارگانه صلاحیت ها بررسی شد و ۲۰ فروردین نتایج بررسی صلاحیت ها از هیات اجرایی به هیات نظارت اعلام شده است.

وی تعداد کل افراد ثبت نام شده را ۲۰۸ نفر اعلام و تشریح کرد: از این تعداد تاکنون ۱۶ نفر انصراف داده اند و ۹۱ نفر رد صلاحیت شده اند. ۱۰۱ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان به رقابت خواهند پرداخت.

فرماندار خمینی شهر افزود: اگر در رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای شهر کوشک تجدیدنظر نشود، کاندیداها در این شهر به حد نصاب نرسیده و انتخابات در این شهر برگزار نخواهد شد.

بصیری با انتقاد از تبلیغات زود هنگام و درگیری های دو جناح در شهرستان، گفت: هدف از برگزاری انتخابات این است که همه امور با عزم و اراده مردم اداره شود و کاندیداها در وقت قانونی می توانند ایده ها و برنامه های خود را در چگونگی اداره شهر و روستا اعلام کنند و نباید به سمت تخریب بروند. این روش ها از نظر شرعی و قانونی پسندیده نیست و جامعه نیز این را نمی پذیرد. انتقاد باید بر مبنای مسائل شرعی و قانونی باشد.

وی اظهار کرد: کسانی که رد صلاحیت شده اند و به هر دلیلی این را حق خود نمی دانند می توانند از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت به هیات عالی نظارت در استان اعتراض خود را اعلام کنند و پس از آن نیز می توانند به هیات عالی نظارت در تهران اعتراض کنند.

فرماندار خمینی شهر تصریح کرد: از ۹۱ نفر، ۴۱ نفر در هیات اجرایی و مابقی در هیات نظارت رد صلاحیت شده اند. این که گفته ‌شود افراد در هیات اجرایی و به دستور فرماندار رد صلاحیت شده اند درست نیست، زیرا  فرماندار در این هیات مانند دیگر اعضا تنها یک رای دارد. تلاش هیات اجرایی این بوده که ضمن اجرای قانون حقی از کسی ضایع نشود.

وی در مورد تعداد افراد تایید صلاحیت شده در شهرهای شهرستان خمینی شهر، گفت: از ۱۰۱ نفر افراد تایید شده ۶۴ نفر در خمینی شهر، ۸ نفر در اصغرآباد، ۵ نفر در کوشک و ۲۴ نفر در درچه با یکدیگر رقابت می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شوراي شهر رد صلاحیت شده اند هیات اجرایی خمینی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس

مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس آغاز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پیرو اطلاعیه‌های منتشرشده توسط سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز (دوشنبه) در بازار پایه فرابورس آغاز شد تا به طور رسمی 85 درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید واگذار شود.

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

در این مزایده قرار است 85 درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن و همچنین 85 درصد از سهام پرسپولیس به شش بانک؛ شهر،‌ ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین واگذار شود.

پیش از این صلاحیت خریداران سرخابی‌ها توسط سازمان بورس تأیید شده است و امروز مراحل انتقال سهام از وزارت ورزش به خریداران جدید انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند
  • خطر جاری شدن سیل روستای کوشک بالا را تهدید می کند
  • اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • آغاز مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس
  • پدافند غیرعامل در برگزاری دور دوم انتخابات ری مورد توجه باشد