Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:50:23 GMT

روند بازار آهن آلات در سال ۱۴۰۰ چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۱۰۲۷

روند بازار آهن آلات در سال ۱۴۰۰ چگونه است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همانگونه که شما مطلّع هستید، از جمله اجزا تفکیک ناپذیر ضمن ساخت و ساز و نیز تولید کالاهای فلزی در صنایع، آهن آلات می‌باشد. به همین دلیل است که ما به علّت اهمیت بسیار آن، امروز با متخصصان سایت آهن تخفیف به بررسی روند بازار آهن آلات در سال ۱۴۰۰ می‌پردازیم. از شما خواستاریم، تا پایان متن با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند بازار آهن آلات و سالی که سپری شد؛

همانگونه که بدان مستحضر هستید، در سالی که سپری شد، قیمت تمامی کالاها رو به افزایش بود. با عنایت به تجربه‌ی افزایش غیر معقول ارز، با افزایش قیمت آهن نیز رو به رو شدیم. حال آنکه با توجه به شیوع ویروس کوید ۱۹ شاهد، اُفت و خیز قیمت‌ها در بازار جهانی بوده ایم.

حال بهتر است در یک نگاهی عمومی چنین بیان داریم که؛ قیمت جهانی مربوط به محصولات فولادی، بیش از ۵۰% افزایش داشته است. بهتر است به جهت دستیابی به سوالات خود تا پایان متن همراه ما باشید.

عوامل تأثیرگذار بر روند بازار آهن آلات در سال ۱۴۰۰؛

چندین عامل به چشم می‌خورد که بر روند بازار آهن آلات مؤثر است. به صورتی که این عوامل نزدیکی چندانی به گونه مقطع فولادی در قسم بندی‌های متداول ندارد. مِن جمله این عوامل ما می‌توانیم به:

· روند کلّی قابل پیش بینی به منظور قیمت‌ها در سطح جهان.

· بودجه اختصاص یافته به حوزه عمرانی ضمن لایحه بودجه سال ۱۴۰۰.

· روند مربوط به دلار آزاد و نیز روند مربوط به دلار نیمایی در سال ۱۴۰۰.

· مقدار عوارض تعیین شده بر روی مواد اوّلیه تولید کالاها و محصولات فولادی.

بودجه عمرانی کشور نقش بسیار حائز اهمیتی در درخواست آهن آلات را دارد. ضمن سال‌های سپری گردیده، سهم تقریبی بودجه عمرانی از بودجه مصرفی کشور، به مقدار کم بوده است. همین عنوان منجر می‌گردد افزایش درخواست برای فولاد از سوی طرح‌های عمرانی دولتی کمتر صورت گیرد.

تقاضای فصلی آهن آلات، چگونه امکان پذیر است؟

یکی دیگر از عوامل حائز اهمیت در تغییر قیمت آهن، نوسانات مربوط به درخواست فصلی است. به عبارتی به هنگام فصل زمستان به دلیل برودت و وجود سرمای بسیار در هوا ساخت ساز با دشواری بسیار همراه می‌شود. به گونه‌ای که درخواست آهن آلات، همانند؛ تیرآهن، میلگرد و… کاهش می‌یابد. از سویی دیگر با گام برداشتن به سمت فصل بهار، درخواست از سوی تقاضا کنندگان افزایش یافته و در اغلب مواقع از اسفند ماه، تقاضاها به اوج خود دست می‌یابد.

از جمله دیگر ادله کاهش تقاضا در فصل زمستان، امکان به جهت زنگ زدگی آهن در مقابل رطوبت هواست. بنابراین خریداران آهن آلات که غالباً آن را در فضای باز انبار می‌نمایند، کوشش می‌کنند، مدّت زمان انبار داری خود را کاهش دهند. این کار از سوی آنها به دلیل پیش گیری از زرد شدن محصولات فولادی است.

ریسک‌های بازار آهن آلات در سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰ حائز اهمیت ترین عامل در ریسک بازار آهن آلات، تغییرات مربوط به نرخ ارز است. همانگونه که در سال ۱۳۹۹ شاهد تأثیر نرخ ارز بر نوسانات بازار فولاد و تشدید آن بوده ایم، امسال (در سال ۱۴۰۰) امکان دارد این عامل بسیار پررنگ‌تر از سال پیشین خود را نمایان سازد. حال آنکه تا به اکنون تجربه افزایش قیمت در بازار آهن آلات توانسته است مقدار معاملات مربوط به فولاد را افزایش دهد.

آنچه که بهتر است در سال ۱۴۰۰ بدان بی توجه نباشیم این نکته است که به احتمال بسیار، در سال ۱۴۰۰ انتظارات تورمی افزایش قابل توجهی نخواهد یافت. از این جهت منجر به افزایش چشمگیر رکود در بازار آهن آلات خواهد شد.

قیمت آهن اثرگذاری بسیاری بر دیگر صنایع از خود برجای می‌گذارد. برای مثال می‌توانیم به صنعت ساخت و ساز، صنعت خودرو سازی، صنعت لوازم خانگی و … اشاره نمائیم.

به عنوان مثال تقریباً بیست درصد از قیمت به اتمام رسیده ی ساخت و ساز، به قیمت محصولات فولادی اختصاص دارد. حال آنکه اصلی ترین عوامل افزایش قیمت‌ها رشد نقدینگی و تورم ناشی از آن می‌باشد. بنابراین به هنگامی که با افزایش چشم گیر قیمت‌ها رو به رو می‌شویم، آن نیز به تنهایی از قیمت محصولات فولادی نشأت نگرفته است.

روند بازار میلگرد در سال ۱۴۰۰

حائز اهمیت ترین و پر تقاضاترین محصولات فولادی میلگرد است. از سویی گونه آج دار آن با تقاضای بیشتری همراه است. تولید میلگرد حدود ۴۰ درصد از تولید محصولات فولادی کشور است. قیمت میلگرد به علّت بازار رقابتی آن غالباً عادلانه تر معین می‌گردد. از سویی دگر به علّت تکنولوژی تقریباً ابتدایی‌تری که به نسبت تولید دیگر محصولات فولادی برای آن مورد نیاز است، قیمت به اتمام رسیده کمتری را دارد.

روند بازار تیرآهن در سال ۱۴۰۰

بخش اعظمی از تیرآهن در صنعت ساختمان سازی است، چرا که یکی از اجزای تفکیک ناپذیر ساختمان‌های فلزی شناخته شده است. حال آنکه ما می‌توانیم چنین بیان نمائیم که، کوچک‌ترین تجربه تغییر در قیمت بازار تیرآهن اثرگذاری فوق العاده ای از خود بر بازار مسکن برجای می‌گذارد.

در ارتباط با قیمت تیرآهن بهتر است به بازار ارز و قیمت بیلت اشاره نمائیم. چرا که با کاهش قیمت دلار و نیز بیلت قیمت تیرآهن با سراشیبی رو به رو خواهد شد.

نکات پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با عوامل مؤثر بر روند بازار آهن آلات آشنا سازیم و سری به محصولات فولادی در سال گذشته زنیم. نکته حائز اهمیت این متن آن بود که شما می‌توانید عوامل مؤثر بر بازار آهن آلات را شناسایی نمائید. به عبارتی در بهترین موقعیت برای خرید آهن آلات تصمیم گیری کنید. همچنین می‌توانید در سایت آهن تخفیف (ahantakhfif.com) از قیمت روز آهن آلات مطلع شوید.

این مطلب یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5200890

منبع: مهر

کلیدواژه: اهن الات فولاد میلگرد کسب و کار کسب و کارهای اینترنتی گروه خودروسازی سایپا تبلیغات وسایل سرمایشی سنگ آهن رژیم غذایی داروخانه مشهد برنج فولاد ترجمه حفر چاه خودکفایی محصولات فولادی حائز اهمیت حال آنکه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، اما طی روزهای اخیر روند کاهشی به خود گرفته و هم‌اکنون و به ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید؛ البته ناگفته نماند با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست.

همچنین پاسخ نظامی کشورمان در مقابل رژیم صهیونیستی موجب موجب بازگشت آرامش و ثبات به بازار ارز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی نشان می‌دهد که خرید و فروش نیز در بازار انجام نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، با وجود آرامش و عدم وجود خریدار در بازار موجب تداوم روند نزولی قیمت‌ها شده تا جایی که دلار به کانال ۶۳ هزار تومان حتی نرخ پایین‌تر بازگشت خواهد داشت.

بنابراین بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی خواهیم بود.

کد خبر 6087613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟