Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، این ویروس خطرناک راه خود را به دیگر کشورها باز کرده و آخرین خبر حاکی از آن است که به بریتانیا هم رسیده.

نام واقعی و علمی ویروس کرونای هندی در واقع B.1.617 است.

در رابطه با این ویروس سوالات زیادی وجود دارد. باید این سوالات را مطرح کنیم و سپس به آنها پاسخ بدهیم.

نخستین سوال این است که ویروس هندی نخستین بار در کجا و چه زمانی یافت شد؟

این ویروس نخستین بار در اواخر ماه مارس رویت شد اما شواهد دیگر حاکی از آن است که اکتبر 2020 نشانه هایی از به وجود آمدن این ویروس وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود که ویروس هندی به 21 کشور رسیده است.  

 

این ویروس چه نوع جهشی داشته است؟

ویروس هندی 13 بار موتاسیون کرده بنابراین شباهتی با نوع اورجینال آن ندارد. دو تا از موتاسیون های اصلی ویروس هندی E484Q و  L452R  نام دارند. دانشمندان گمان می کنند این دو تغییر در انتقال سریع تر ویروس نقش دارد و باعث عبور از سلولهای ایمنی ساخته شده در پاسخ به انواع قدیمی تر می شود. به عبارت دیگر آنتی بادی های ناشی از ویروس قبلی در رابطه با ویروس هندی کامل بی اثر است.

 

ویروس هندی مسری تر است و واکسن ها را بی اثر می کند؟

هنوز مشخص نیست. جهش L452R همچنین در نوع کالیفرنیایی (B.1.429) یافت می شود ، حتی اگر این دو به طور مستقل تکامل یافته باشند. تصور می شود که سویه آمریکایی 20 درصد عفونی تر باشد البته با توجه به فاجعه انسانی در هند و فوت افراد بیشماری در این کشور به دلیل ویروس هندی به نظر نمی رسد این فرضیه درست باشد و همان باید بیشتر به کشنده بودن ویروس هندی دقت کنیم. همچنین جهش E484Q بسیار مشابه جهشی است که در انواع آفریقای جنوبی و برزیل به نام E484K یافت می شود  که می تواند به ویروس در فرار از آنتی بادی ها کمک کند. تصور می شود که نوع آفریقای جنوبی حدود 30 درصد واکسن ها را در جلوگیری از عفونت ها کاهش می دهد ، اما مشخص نیست که چه تاثیری در بیماری های شدید دارد.

 

چقدر کشنده تر است؟

دانشمندان هنوز به طور قطعی نمی دانند اما آنها کاملاً مطمئن هستند که کشنده تر از نسخه های موجود در انگلیس نخواهد بود. اما در مقابل بسیار از محققان و دانشمندان دیگر ویروس هندی را بسیار هولناک و کشنده معرفی می کنند و مدام وضعیت کنونی کشور هند را مثال می زنند.

هدف ويروس تنها گسترش هرچه بيشتر آن است ، بنابراين براي رسيدن به اين هدف نياز دارد تا افراد زنده باشند و تا آنجا كه ممكن است با ديگران ارتباط نزدیک داشته باشند!

از پزشکان گزارش هایی حکایت شده است که جوانان دو سوم بیماران جدید را در دهلی تشکیل می دهند. در مرکز فناوری اطلاعات جنوب بنگلور ، افراد زیر 40 سال در اوایل آوریل 58 درصد از موارد ابتلا را تشکیل می دهند.

 

آیا باید نگران باشیم؟

البته که باید نگران باشید، کافی است نگاهی به وضعیت مرگ و میر ناشی از کرونای هندی در کشور هند بیندازید. افزایش موارد ابتلا قطعا موارد فوتی را بیشتر می کند. ماهیت ویروس کرونای هندی هنوز چندان مشخص نیست و نیاز به مطالعات زیادی دارد. الان دغدغه بسیار مهم این است که نکند کرونای هندی باعث بی اثر شدن واکسن ها شود.

هنوز در برخی از کشورها  ویروس هندی با عنوان «نوع تحت تحقیق» ارزیابی می شود؛ بدان معنا که هنوز باید روی آن تحقیق و بررسی شود. از سویی «نوع تحت تحقیق»  یعنی یک ردیف زیر انواع کنت (انگلیسی) ، آفریقای جنوبی و برزیل. اما شواهدی برای انتقال آن به بالاترین رده وجود دارد و ممکن است از لحاظ خطرناک ترین بودن تمام ویروس های قبلی را پشت سر بگذارد.

دانشمندان ردیابی ویروس که به طور مداوم در حال تکامل است می گویند هنوز مشخص نیست که موج سوم هند ناشی از این نوع بوده است یا خیر.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس موتاسیون کرونای هندی ویروس هندی مشخص نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» که در بخش مسابقه فستیوال «CMS»، در کشور هندوستان، با فیلم‌هایی از کشورهای اسپانیا، انگلیس، چین، کانادا، هند، سوییس، پاکستان، آلمان و اندونزی رقابت می کرد، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان در بخش «سینمای آینده» این جشنواره شد.

این جایزه شامل تندیس طلایی و مبلغ ۲۵۰ روپیه هند است که به کارگردان و تهیه کننده اثر تعلق می گیرد.

در این جشنواره فیلم‌هایی به رقابت می پردازند که موضوعاتی چون وحدت یا صلح جهانی را محور اصلی فیلمنامه های خود قرار داده اند. آثاری که راهکارهایی برای کودکان و نوجوانان و رسیدن به امنیت و آینده ای مطمئن برای الهام بخشیدن به نسل‌های مختلف ارایه می دهند. فیلم‌هایی که تنها به بازار فروش و سرگرم کردن کودکان نمی اندیشند و با دیدگاهی جهانی، به ارزش های اخلاقی و تاثیرگذار بر آینده کودکان و نوجوانان نیز توجه دارند.

جشنواره بین المللی کودکان سینه مونته سوری (CMS)، از ۱۵ تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) در شهر لاکنو هند برگزار شد و هیات موسس و دبیر جشنواره در سال ۲۰۲۴، با شعار «درود بر جهان»، اندیشه و آموزه های اخلاق شناس و حقوقدان بزرگ هند، «مهاتما گاندی» را سرلوحه اهداف این جشنواره قرار داده اند.

جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره کودک و نوجوان اصفهان (۱۳۹۸)، جایزه صلح جهانی کنوانسیون حقوق بشر(۲۰۲۰)، جایزه هیات داوران یونیسف از جشنواره کوک اصفهان (۲۰۲۰)، جایزه بهترین فیلم کودک جشنواره سانفرانسیسکو (۲۰۲۰)، بهترین فیلم کودک و نوجوان زیروپلاس روسیه (۲۰۲۱)، جایزه بهترین فیلم کودک کینولاب لهستان (۲۰۲۲) از جمله جوایزی است که این فیلم کسب کرده است.

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکان بومی و نیازمند جزیره ای زیبا و کوچک را روایت می کند که می خواهند با کارناوالی که تدارک دیده اند، با موسیقی سنتی و رقص و نمایش‌های آیینی، جزیره خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند و از این طریق درآمدی داشته باشند.

این فیلم، در تابستان سال ۱۳۹۸ در جزیره های قشم و هنگام ساخته شد و عوامل آن عبارتند از بازیگران: محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، ایوب رحیمی، مهران مظفری، غلام رنجبر، سید طاهر عزیزپور، بهرام کمیجانی، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، صدابردار: جعفر علیان، عکس: مصطفی مهدوی، علی اکبر اسماعیلی، صداگذار: مهزیار یزدانی نیا، برنامه ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، منشی صحنه: نرگس مولوی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری، گریم: داریوش صالحیان. هاشم جوری، پخش بین الملل: فاطمه محسنی، مدیر روابط عمومی: حمید حسین زاده.

بابک نبی زاده در قالب یادداشتی درباره فیلم نوشته است: «رنج ها، روزی به آرامش می انجامند و سادگی و صداقت، بالاخره به بار می نشیند. این موفقیت‌ها مرا به یاد مشکلات و رنج هایی می اندازد که در مسیر ساخت فیلم تجربه کردم. به یاد همکاران عزیز و همراهانم در جریان ساخت فیلم که در گرمای طاقت فرسای تیر ماه جزیره قشم و با وجود امکاناتی بسیار ساده و معمولی، با تمام وجود، همراهی ام کردند و بیشترین انرژی و توانشان را گذاشتند. کسی باور نمی کند که این فیلم در سال (۹۸) با یک دهم بودجه فیلم های رایج در آن زمان ساخته شد و اگر هنوز پس از چندین سال، این فیلم به نقاط مختلف دنیا سفر می کند، به خوبی دیده می شود و انصاف و عدالت خداوند بر آن جاری می شود، به نظرم حاصل همان رنج ها، ساده بودن ها و صداقت هاست. از تهیه کننده خوب فیلم و از پخش بین الملل کانون پرورشی فکری، ممنونم که همواره از «اقیانوس پشت پنجره» حمایت می کنند. بسیار خوشحالم که به واسطه حضورهای بین المللی این فیلم، زیبایی‌های سرزمینم ایران و استعداد و توانمندی کودکانش، دیده می شوند.»

کد خبر 6085645

دیگر خبرها

  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • طرز پخت چلو مرغ توسط یک پدربزرگ‌ هندی (فیلم)
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • صحنه بحث برانگیز در دیدار منچسترسیتی و چلسی که پنالتی و هندی از سوی داور و VAR اعلام نشد / فیلم