Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: خانه کارگر مرکز فرماندهی جامعه کارگری است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی آشتاب در دیدار با مسئولین خانه کارگر به مناسبت هفته کارگر اظهار کرد: خانه کارگر مرکز فرماندهی جامعه کارگری است و این مرکز فرماندهی بایستی با درک درست از شرایط اقتصادی کشور را داشته باشد چون هم‌اکنون در یک جنگ تمام‌عیار با استکبار هستیم و در این جنگ اقتصادی اولین سربازان خط مقدم مقابله با این جنگ کارگران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کارگران جز عوامل مؤثر بر تولید هستند اگر شرکای اجتماعی که کارگر، کارفرما و دولت هستند به‌عنوان سه ضلع مؤثر بر تولید در نظر گرفته شوند کارگران یکی از اضلاع مؤثر هستند و نقش اساسی در تولید، مقابله با تحریم‌ها و رفع مسائل و مشکلات در کشور را دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: اتاق فرماندهی جامعه کارگری که خانه کارگر هست باید خدمات نظام و دولت را برای جامعه کارگران شاغل و بازنشسته به‌درستی بیان کند.
آشتاب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اضافه کرد: ممکن است جایی به دلیل محدودیت‌های سیستمی خبر این خدمات به گوش فرد شاغل و بازنشسته نرسد و تصور ایجاد شود که برای رفع مسائل و مشکلات جامعه کارگری تلاش نمی‌کنند ولی خانه کارگر باید این خدمات را بیان کند.
وی بیان کرد: امروز جامعه کارگری همراه و همدل را در سطح استان داریم که به درک درست از شرایط اقتصادی بر می‌گردد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: این مهم برای همه ما جا افتاده که بایستی همراه و همدل برای حل مسائل حرکت کنیم و جامعه کارگری جز لاینفک وجودی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
آشتاب عنوان کرد: افتخار وزارت کار هم به وجود کارگران است و اعتبار وزارت، کارگران هستند و امروز با افتخار باید اعلام کنیم که خادم جامعه کارگری هستیم و در عمل نیز این موضوع را اثبات کنیم.
وی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این هست هرچقدر برای جامعه کارگری کار شود کم است چون حیات اقتصادی یک کشور در گرو خدمات و زحمات آن‌ها است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: اگر بخواهیم یک تولید رقابتی داشته باشیم که در تولید محصولات مشابه و خارجی موفق باشد باید نیروی کار را توانمند کرد که دغدغه معیشت و زندگی را نداشته باشد.
آشتاب خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تصمیمات خوبی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرفته و دولت به فکر جامعه کارگری است و این افزایش 39 درصد افزایش حقوق اتفاق خوبی بود که صورت گرفت.
وی اضافه کرد: هرچند می‌دانیم که نیاز واقعی مردم بیشتر از این است اما مهم این است که نیت و هدف وزارت کار خدمت به جامعه کارگری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در راستای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز چند مرحله انجام شد اگرچه به نقطه ایده‌ال هنوز نرسیده‌ایم.
آشتاب ادامه داد: امروز تشکل‌های کارگری و کارفرمایی حضور فعال در کانون‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در سطح استان دارند که این نیز نشات گرفته از تعاملی است که بین دستگاه‌های وزارت کار با تشکل‌های کارگری است.
وی اظهار کرد: امیدوار به این هستیم در سال 1400 شاهد کاهش مشکلات کارگران به خصوص کارگران ساختمانی باشیم.
آشتاب افزود: ساخت یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن در کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که به معنای این است که این بخش از کارگران ساختمانی دغدغه اشتغال و درآمد آن‌ها حل خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به قراردادهای موقت، افزود: قراردادهای موقت بخشی از قانون است و تا زمانی که قانون هست مکلف به اجرای قانون هستیم اما همین قانون باید درست نظارت و هدایت و از سوءاستفاده‌ها جلوگیری شود.
آشتاب تصریح کرد: بازرسی‌ها با توجه به‌ شرایط کرونایی کاهش نیافته بلکه افزایش هم داشته اما کیفیت بازرسی‌ها باید بیشتر شود.
وی خاطرنشان کرد: باید دعاوی کارگر و کارفرما را در سایه تعامل و سازشی حل کنیم، در سال گذشته 61 درصد دعاوی سازشی حل شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد در بحث قراردادها نظارت بیشتری صورت گیرد اما حیات یک بنگاه باید به معنای عام آن حفظ شود.
آشتاب بیان کرد: کارگر و کارفرما ملزم همدیگر هستند کارگر به دلیل این که جز عوامل تولید هست باید این موضوع بیشتر مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: اعمال مشوق‌ها برای ایجاد اشتغال و کاهش قیمت‌های تمام شده در بنگاه‌های اقتصادی را به جد دنبال خواهیم کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر فضای کارگری تعاملی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی لرستان جامعه کارگری مرکز فرماندهی مدیرکل تعاون خانه کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در اردوی فرهنگی و تربیتی یک روزه از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان و خانواده های آنها با تقدیم هدایایی تجلیل شد.

مسئول عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با اشاره به اینکه اعضای وابسته فرماندهی انتظامی به عنوان گنجینه‌هایی باارزش و مشاورانی کارآزموده، نماد خدمت خالصانه به مردم و کشور هستند. گفت: اعضای وابسته در کمال صداقت و درستکاری بیش از سی سال از بهترین سال‌های عمر خود را در سنگر خدمت به کشورمان گذرانده و برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه، مجاهدانه تلاش کرده اند که استفاده از تجربه آنها ثروت ماندگاری برای آیندگان و سرمایه‌ای ارزشمند برای جامعه است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی در ادامه با بیان اینکه اعضای وابسته‌ی انتظامی به خاطر تلاش‌ها و جانفشانی‌هایی که در دوران خدمتی خود انجام داده اند همواره مورد تکریم و احترام هستند، اظهارداشت: تکریم و توانمندسازی اعضای وابسته از رویکرد‌های بسیار مثبتی است که انتظامی با توسل به این رویکرد و با استفاده از تجربیات این قشر پرافتخار گام‌های بلندی در پیشبرد اهداف سازمانی خود برداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • جشن بزرگ کارگری در میبد