Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژابی آلونسو همراه با رئال مادرید به تمام افتخارات تیمی ممکن دست یافت اما لحظات سختی را هم تجربه کرد.

ژابی آلونسو که پنج فصل در سانتیاگو برنابئو توپ زد و فاتح لالیگای 2012، دو قهرمانی کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپای 2014 شد، شکست 5-0 سال 2010 مقابل بارسلونا در نیوکمپ را به عنوان تلخ ترین لحظه حضورش در رئال مادرید به یاد می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری و به نقل از مارکـا، آلونسو در پادکست Greatest Game جیمی کرگر گفت:

در آن لحظه می دانستیم که اگر خیلی نجیب و مودب عمل کنیم، آنها ما را خواهند کشت. بازی لالیگا در نیوکمپ که 5-0 واگذار کردیم، بدترین شب فوتبالی عمرم بود. بعد از 20 دقیقه می خواستم زمین را ترک کنم، دوش بگیرم و به خانه بروم. خیلی دردناک بود. عزم راسخی به ما بخشید. اگر خیلی ملایم برخورد می کردیم، نمی توانستیم فصل آینده آنها را شکست دهیم.

دلیل رد پیشنهاد رئال مادرید در سال 2004 و انتقال به لیورپول

مذاکراتی میان دو باشگاه در جریان بود، اما خیلی طول کشید. از آنجایی که خیلی طولانی شد، گفتم، 'چه خبر است، آنها من را می خواهند؟' در آن مقطع، لیورپول با علاقه ای واقعی به سراغم آمد. وقتی چنین چیزی را حس کردم، با رافا بنیتز [سرمربی وقت لیورپول] و ریک پری [مدیرعامل سابق] صحبت کردم تا من را به خدمت بگیرند.

من آن علاقه واقعی را دیدم و این برای من خیلی مهم بود. نظرم عوض شد و گفتم، 'نه، باید به لیورپول بروم'، چون رافا بنیتز متقاعدم کرد. باشگاه و شهر لیورپول را می شناختم، اما اطلاعات زیادی نداشتم. به نظرم اینطور بود که 'ژابی، این قرار است اولین تجربه جدیدت باشد'. با ذهنی باز به آنجا رفتم و آماده بودم که هرچه سریع تر یاد بگیرم.

فینال لیگ قهرمانان سال 2005 مقابل میلان

بین دو نیمه از دست خودم عصبانی بودم، با خودم گفتم، 'نمی توانیم به این راحتی همه چیز را از دست بدهیم، این شانس زیبایی است'. به نوعی از عملکردمان خجالت زده بودم. بیشتر از اینکه به چیزهای دیگر فکر کنم، دردناک بود و این اولین حسی بود که داشتم. سپس، رافا تعویض کرد. با خودم گفتم، 'ببینیم چطور جواب می دهد'.

شنیدن صدای رئیس از میان تماشاگران مهم بود چون آنها نمی خواستند ما را بکشند، اما با خود گفتیم که 'بیایید سعی خود را بکنیم و به آنها چیزی بدهیم که ما را باور کنند'، سعی کردیم امیدوار باشیم.

اخبار داغ 

تجاوز به هانیه توسلی در مدت 4 سال! / خودش افشا کرد! + سند برترین های قرن با محمود کلهر: جواد منافی به قدری خوب بود که پست مجتبی محرمی را عوض کرد باشگاه پرسپولیس: با چه معیاری، یک تیم را در شرایط نابرابر وادار به حضور در دربی می‌ کنند؟ مهران کاظمی خطاب به پرسپولیسی ها: حمایت های فراقانونی بد عادت تان کرده است جدایی کریستیانو رونالدو از یوونتوس در صورت نرسیدن به لیگ قهرمانان / گاتزتا دنی کارواخال فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد / اوندا سرو

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژابی آلونسو یک فصل دیگر در بایرلورکوزن می‌ماند

سرمربی اسپانیایی بایرلورکوزن تصمیم گرفته که یک فصل دیگر در این تیم بوندس‌لیگایی بماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژابی آلونسو که از زمان قبول هدایت بایرلورکوزن در این تیم فوق‌العاده کار کرده و عملکرد خوبش باعث شده باشگاه‌های بزرگ اروپایی از جمله بایرن مونیخ، لیورپول و رئال مادرید نسبت به استخدام او علاقه‌مند شوند، تصمیم گرفته یک فصل دیگر در این تیم بوندس‌لیگایی به کارش ادامه دهد.

نشریه «تایمز» انگلیس در این باره نوشته که انتظار می‌رود ژابی آلونسو یک فصل دیگر در بایرلورکوزن به کارش ادامه دهد. این مربی اسپانیایی هنوز هیچ صحبت رسمی در این خصوص با باشگاه نکرده، اما برنامه‌‌اش مشخص است و به زودی تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

طبق این گزارش؛ بند فسخی در قرارداد آلونسو است که در تابستان 2025 قابلیت فعال شدن دارد. پیش از این شبکه تلویزیونی «اسکای آلمان» گزارش داده بود که بند فسخ این مربی 42 ساله در قراردادش با بایرلورکوزن، 15 میلیون یورو است.

فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی هم خبر داد؛ باشگاه لیورپول دیگر منتظر ژابی آلونسو نخواهد بود و حالا مدیران این باشگاه لیگ برتری، روبن آموریم سرمربی 39 ساله و پرتغالی تیم اسپورتینگ لیسبون را به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی برای جانشینی یورگن کلوپ در پایان فصل جاری مورد بررسی قرار خواهند داد.

طبق ادعای رومانو؛ بایرن مونیخ اما می‌خواهد تا لحظه اعلام تصمیم ژابی آلونسو صبر کند، هرچند آنها هم انتظار دارند که هافبک سابق‌شان تا پایان ماه ژوئن 2025 در لورکوزن بماند.

توافق توخل و بایرن بر سر جزئیات فسخ قرارداد

اولی هوینس رئیس پیشین باشگاه بایرن مونیخ و عضو فعلی هیئت مدیره این باشگاه به شبکه تلویزیونی «داس ارسته» آلمان، گفت: حس می‌کنم که استخدام ژابی آلونسو - برای بایرن مونیخ - بسیار سخت خواهد بود، نه اینکه بگویم احتمالاً غیرممکن است. مطمئناً می‌توانم تصور کنم که او در بایرلورکوزن می‌ماند تا به کارش ادامه دهد.

شاگردان ژابی آلونسو که در 38 بازی اخیر خود شکست‌ناپذیر بوده‌ و از این حیث رکورد جدیدی را در فوتبال آلمان به نام خود ثبت کرده‌اند، در حال حاضر با 70 امتیاز و 10 امتیاز برتری نسبت به بایرن مونیخِ رده دومی، صدرنشین بوندس‌لیگا هستند.

آلونسو که قرارداد فعلی‌اش با بایرلورکوزن تا پایان ماه ژوئن 2026 اعتبار دارد، تاکنون در 75 بازی روی نیمکت این تیم آلمانی بوده و آمار 50 برد، 15 تساوی و 10 شکست را از خود برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقتی توصیه‌های ژابی آلونسو به گریمالدو در تمرینات زیر 20 ثانیه جواب می‌دهد! / فیلم
  • ژابی آلونسو تایید کرد: در بایرلورکوزن می‌مانم؛ کارم این‌جا تمام نشده!
  • ژابی آلونسو در بایرلورکوزن ماندنی شد
  • پرخواهان‌ترین مربی جهان در لورکوزن می‌ماند
  • احتمال همکاری رئال مادرید با ژابی آلونسو برای دوران پسا آنچلوتی
  • برخلاف لیورپول، بایرن مونیخ همچنان به استخدام ژابی آلونسو امیدوار است
  • ژابی آلونسو یک فصل دیگر در بایرلورکوزن می‌ماند
  • اسطوره از لیست لیورپول کنار رفت؛ ژابی آلونسو در بایرلورکوزن می‌ماند!
  • آب پاکی پدرخوانده روی دست بایرن: ژابی نمی‌آید!‏
  • توصیه اسطوره بایرن به ژابی آلونسو: به لیورپول نرو