Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امنیت و کرامت‌، نوجویی و معنویت و اخلاق و انسانیت ارمغان این انقلاب مردمی پس از گذشت ۴۳ سال است بر مدار تبیین آثار و تعمیق ارزش های دینی و بدور از خطاهای محاسباتی به سمت اهداف عالیه خود در حرکت است.

این‌ نهضت نورانی‌ بدون هیچ رابطه ای با انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه و خیزش ۱۹۱۷ روسیه‌ و عدم شباهت با تحول ۱۹۴۹ چین و انقلاب ۱۹۶۲ الجزایر، پایانی بر انحطاط سیاسی یک ملت و نجات از پیچ و خم های فشل قاجاری و سراشیبی های ذلت بار پهلوی با شعار نه شرقی، نه غربی و منطبق بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بود و تغییر شگرفی در هندسه قدرت جهان بوجود آورد و بخاطر تازگی و طراوت بسرعت مورد قبول افکار عمومی آزادگان عالم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان انقلاب ایران همانند گُل یاسمن است که در باغچه جانمان کاشته شد، ریشه آن با خونمان مستحکم گردید، با دیبای مهتاب زیور یافت، با درخشش ستارگان آراسته شد و در پرتو خورشید به رقص آمد و برگ خِرد آن بر قامت ما عزت ببار آورد.

حرکت بزرگی که گام اول آن در میان یک چله تضاد و تعارض و بی دینی و انحرافات متکثر در قالبی مقدس و خون آورد هزاران انسان همگام با روح انقلابی و نظام سازی جهانی و تمدنی ماندگار، استراتژی نوینی را با مشی و منش ایرانی و عیار و اعتبار اسلامی پی نهاد.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری دارای آموزه های عالی و جلوه های جان افزای عقلی است که سرشار از آرایه های ادبی و هنری، ترکیبات بدیع، استعاره های عتیق و عمیق و مضامین و مفاهیم‌ دل نشین است که در پیام نوروزی رهبری مورد تاکید قرار گرفت.

گام‌ دوم‌ انقلاب اسلامی، یعنی حفظ و تثبیت گام اول، چون گام اول حاصل ایمان به خدا، اعتماد به خود و عدم تکیه به دشمن است.

بازخوانی گذشته و تدبر در حال، آینده امنی را بدنبال خواهد داشت چراکه گذشته خود بهترین آموزگار آینده است و هرکسی با تعریف، تضمین، اقتباس و انطباق روزگار و حذف معلومات مضر و کشف مجهولات مفید از این مکتب درس نگیرد، در لای چرخ‌ نادانی له می شود.

مفهوم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حراست از کلیات گام نخست این مسیر مبارک است که شرافت اجتماعی، رفاه عمومی، امنیت همه جانبه، اشتغال پایدار، تربیت اسلامی، نهادینه کردن تئوری آتش به اختیار و تدوین سند بنیادین و مبانی نظری انقلاب اسلامی را با بهره گیری از قدرت رسانه و مشارکت مردمی دنبال می کند تا ساکنان دنیا را به یک همگرایی مقتدرانه و مهرورزانه فرا بخواند و افسانه ایران هراسی را منسوخ و دهلیز عالم را برای برداشتن گام های بعدی امن و آرام کند.

رهبر معظم انقلاب در کتاب عصر جدید نوشته سیدمهدی میرباقری فرازهایی از بیانیه گام دوم را استفاده بهینه از علم و پژوهش دانسته و می فرمایند: معنویت و اخلاق، اقتصاد و عدالت، عزت ملی و روابط خارجی، مرزبندی با دشمنان و نگاه خوش بینانه به آینده نهضت ریل روشنی است که تداوم آن‌ می تواند آینده کشور را ختم بخیر و همه را از ترس کاذب بر حذر دارد.

از نگاه مقام معظم رهبری، یاس عمومی، تحلیل های مغرضانه، انکار جلوه های امیدبخش، بزرگنمایی عیوب کوچک و کوچک شمردن موفقیت های بزرگ، پنهان کردن مُحَسنات موجود، تبلیغ ریزش ها و تکذیب‌ رویش های انقلاب در دستور کار بنگاه های خبری و رسانه های بیگانه است.

ایشان معتقدند: جوشاندن چشمه های‌ دانش‌، آشکارترین ابزار عزت‌ و اقتدار کشور است، زیرا روی دیگر دانایی، توانایی است، همان چیزی که دنیای غرب به برکت آن توانست ثروت و قدرت ۲۰۰ ساله خود را فراهم‌ و مسیر نسل های آتی را سهل و بی خطر کند.

استقلال اقتصادی، خودکفایی جامعه و حل مشکل معیشت مردم وابسته به تولید ، ایجاد جهش در آن ، حمایت و حذف موانع پیش روی تولید، روح اصلی بیانیه گام دوم انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

بر اساس نظر مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران در ۲ دهه گذشته شاهد یک رستاخیز علمی و تحقیقاتی بوده است چونانکه استعداد علم و تحقیق در بین ملت ما از متوسط جهانی بالاتر است و با شتاب ۱۱ برابری نسبت به رقبا، ناظران جهان را غافلگیر و ما را به رتبه ۱۶ در بین ۲۰۰ کشور جهان ارتقا داده و این نعمت بزرگی است که بخاطر آن باید روز و شب خدا را شاکر باشیم.

به تعبیر مقام معظم رهبری. جهش در تولید و رونق اقتصادی وسیله ای است که بدون آن نمی توان به اهداف و مقاصد مطلوب رسید، تولید انبوه، توزیع عادلانه، مصرف به اندازه و خودداری از اسراف و تبذیر، ابزار اقتدار ماست که مسیر آن از تفکر جوانان خلاق و دانا و ساز و کار اقتصاد مقاومتی می گذرد.

انقلاب اسلامی ایران روح و جان انسان های آزاده را تسخیر و با الگوهای سیاسی و قواعد اجتماعی سازگار است و علیرغم خباثت های سردمداران ظلم و ستم، در اوج عظمت و خردگرایی به پیش می رود و شگفتی‌ می آفریند و با غلبه بر سیاست های فریبکارانه آمریکا و تفوق کامل بر جنگ های نیابتی در عراق، سوریه، یمن و فلسطین در عمل نقش محوری خود را به رُخ ابرقدرت های عالم کشیده است، لکن چون استراتژی های جهانی در حال تغییر و تحول است لازم است در بیانیه گام دوم، آرمان های آن بازخوانی و با فرهنگ و ادبیات نسل نو و اقتضائات زمانه منطبق شود و با حفظ اصول و انعطاف پذیری و توجه به میثاق ملی، نقاط ضعف آن شناسایی، ترمیم و تقویت شود.

بیانیه گام دوم برجسته ترین سند تاریخی انقلاب اسلامی است که سرشار از جملات حکیمانه رهبری، راهبردهای فکری و اشتراکات ملی است که منشور و منظومه نهضت بی بدیل ما را تبیین و تشریح و متغیرهای ثابت و سیار و افزایش عیار معنوی انقلاب را بیان می کند.

مقام معظم رهبری در کسوت یک مربی ماهر و زبردست در پیام نوروزی و همچنین در صحیفه گام دوم‌ با نهایت دقت، آفاق ذهن، آرمان خواهی، نوآوری و خلاقیت، افق حرکت‌ و نقشه راه ملت را تبیین و به‌ بزرگان توصیه می کند میراث و مدل های رشد انقلاب را باخاطری جمع به جوانان انقلابی بسپارند و یاریگر آنان باشند.

منظور و مقصود مقام معظم رهبری در گام دوم و پیام نوروزی و نامگذاری سال ها، عبور از شعارهای احساسی، بازسازی افکار و اندیشه ها، تبیین جهان باوری انقلاّب اسلامی، اثبات قدرت نرم جوانان ایرانی، ترویج مدیریت جهادی، تنه زدن به قدرت های بلامنازع عالم، نقش آفرینی ایران بزرگ در جغرافیای سیاسی ، فرهنگی‌ ، اجتماعی و علمی در موازنه های بین قاره ای است که پرورش و عملیاتی کردن این صحیفه راهگشا، رسالت ذاتی نخبگان و جوانان نورسته است.

یکی از مظاهر روشن بیانیه گام دوم آشنایی با قدرت فکری، تدابیر سیاسی، تسلط مدیریتی و آینده نگری رهبر معظم انقلاب است که خِرَد خُفتگان بی هنر در پی انکار آنند، رهبر خردمندی که همواره فراتر از زمان و بالاتر از مکان، آسیب ها و تهدیدها را شناسایی و شاکله‌ شبکه ها را منسجم و بدور از توهم و تهدید، پندارها و کردارها و رفتارهای نیک را بر سبیل صراط گسترش می دهد.

ایشان ادامه حیات جامعه را منوط به کار ، تلاش ، تولید و اهتزاز پرچم استقلال و آزادی می دانند و همه را به سمت و سوی حمایت از تولید و رفع موانع فرا می خواند، چون معتقدند: زانو زدن در برابر دشمن، یعنی بوسه زدن بر پنجه گرگ و غفلت از داشته های خویش و تمنا از بیگانگان نیز مساوی با آتش زدن خِرمن خود است.

نظریه اقتصادی رهبر معظم انقلاب شامل اسناد بالادستی، سیاست های کلی نظام، نامگذاری سال های جدید، صدور پیام های نوروزی و اقتصاد مقاومتی همه یکجا در صحیفه گام دوم تجلی یافته و ثمردهی آن در گرو پافشاری بر مبانی شعار استقلال آزادی، جمهوری اسلامی، تکریم و تعالی اصل ایثار و شهادت بعنوان‌ استراتژی و شعار ماندگار و مورد تاکید حضرت امام خمینی (ره)، ایمان به مقام و منزلت رای و نظر مردم و شکرگذاری مراتب پایداری و همراهی آنان با ارکان انقلاب اسلامی، مبارزه مداوم با فساد و فشلی مدیران و متولیان در سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه و توسعه صداقت و ساده زیستی در جامعه بخصوص نهادهای دولتی و تلاش مضاعف برای اجرای مفاد قانون اساسی و برخورد جدی با خودسری و خودکامگی در عرصه های ملی و ایجاد صدایی واحد در چارچوب سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای گفت وگو وت عامل عزتمند با جهان است که چنانچه بدرستی اجرا شود، نویدبخش ایرانی تواناست.

برچسب‌ها پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایلام مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایلام مقام معظم رهبری پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایلام مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب اخبار کنکور مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی پیام نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، آصف مهدوی با بیان این مطلب گفت: سازمان غذا و دارو در راستای پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد و برای حمایت از فعالان تجاری، بخشنامه‌های صادره خود را از ۶ مورد به یک مورد در سال ۱۴۰۲ رسانده که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش قابل توجهی است و گمرگ نیز این موضوع را دستاورد بزرگی برای کشور می داند.


وی ادامه داد: میانگین پاسخگویی سازمان غذا و دارو از آذر ۱۴۰۱ تا آذر ۱۴۰۲ از هشت روز و ۵۲ دقیقه به سه روز ۶۶ دقیقه کاهش پیدا کرده است که این موضوع نیز موید اقدامات سازمان غذا و دارو برای چابک سازی فعالیتهای این سازمان است.

مهدوی خاطر نشان کرد: پیرو تاکید رئیس سازمان تمام فرآیندها باید به سمت چابک شدن برود و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار سال باشد بنابراین هیچ کوتاهی در این خصوص قابل اغماض نخواهد بود.

وی با اشاره به رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته، یادآور شد: باتوجه به تکالیف برنامه هفتم توسعه و منویات مقام معظم رهبری، سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۳ با همفکری فعالان این حوزه، شرایط رشد و جهش صادراتی را فراهم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»