Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@15:05:30 GMT

واکنش سازمان ملل به اظهارات بن سلمان درباره یمن

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۵۹۳۱

«مارتین گریفیتس» روز جمعه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:من از اظهارات خوب «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان استقبال می‌کنم و  وی را به توقف جنگ و بازگشت به مذاکرات دعوت می‌کنم. 

وی افزود: پایان یافتن جنگ یمن به ثبات و امنیت منطقه بسیار کمک می‌کند

 «محمد بن سلمان» روز سه شنبه گذشته در یک گفت و گوی تلویزیونی تمایل کشورش برای حل سیاسی بحران یمن از طریق بازگشت به مذاکرات را ابراز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ولیعهد عربستان گفت: ما امیدواریم که حوثی‌ها (انصارالله) برای دستیابی به راه حل‌هایی که حقوق همه را تضمین کند، پشت میز مذاکره بنشینند. 

در همین حال «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن درباره مواضع «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، گفت که این اظهارات مورد علاقه ما است اما با یمنی‌ها هیچ اختلافی نداریم بلکه اختلاف ما با کشورهای متجاوز آمریکایی، انگلیسی، سعودی و اماراتی و متحدان آن‌ها است. 

همچنین «محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده صنعا نیز هر سخنرانی مثبتی در مورد یمن را منوط به کاربرد عملی آن که با برداشتن محاصره و اولویت دادن به جنبه‌های بشردوستانه همراه است، دانست زیرا آن‌ها موارد فوری هستند که همه مردم یمن به آن‌ها نیاز دارند. 

پیشتر دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در ۲۳ آذر سال گذشته (۹۹) در گفت و با شبکه المسیره یمن تاکید کرد که جمهوری اسلامی از ابتدای تجاوز نظامی به یمن، راه حل سیاسی برای پایان دادن به این جنگ پیشنهاد کرده و این پیشنهاد همچنان بر روی میز است. 

 «علی اصغر خاجی» افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تجاوز به این کشور اعلام کرد که راه حل، باید سیاسی باشد و به همین منظور یک طرح چهار ماده‌ای ارائه داد. 

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای منطقه معتقد بودند که می‌توانند بدون اعطای امتیاز سیاسی به سایر طرف‌ها، مساله یمن را در مدت سه یا چهار ماه به صورت نظامی پایان دهند، افزود: اکنون متجاوزان به یمن با وجود گذشت ۶ سال از حمله نظامی، نه تنها به اهداف خود نرسیده‌اند، بلکه مردم این کشور توانسته‌اند با خلق معادله توازن و بازدارندگی، قدرت را به نفع خود تغییر دهند. 

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی خاطرنشان کرد که جنگ نظامی در یمن بزرگترین بحران انسانی قرن را به وجود آورده و جان هزاران کودک و زن را گرفته و قحطی را گسترش داده است. 

خاجی با ابراز امیدواری به اینکه کشورهای منطقه، آمریکا و دشمنان یمن درک کنند که جنگ نمی‌تواند راه حل باشد، تاکید کرد: ابتکار عمل ایران برای جلوگیری از تجاوز، رفع محاصره و آغاز گفت و گوی یمنی - یمنی همچنان به عنوان یک راه حل اساسی روی میز است. 

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در طول شش ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است. 

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بن سلمان راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «سلمان فارسی» چه خبر؟

پیگیری‌های خبرنگاران حاکی از آن است عوامل سریال «سلمان فارسی» فاز ایران باستان را ادامه می‌دهند.

به گزارش فارس، در این بخش دوره کودکی شخصیت سلمان فارسی جلوی دوربین خواهد رفت که از بازیگران شناخته شده محسوب نمی‌شود.

این فصل از نیمه‌مرداد ۱۴۰۲ در شهرک غزالی آغاز شد و پس از آن بخش‌های کوهستانی را که قسمت‌های زمستانی سریال می‌شود در شاهرود تصویربرداری شد.

این سریال با آغاز سال ۱۴۰۳ و فصل بهار مجددا به شهرک غزالی بازگشته است و با محوریت مجموعه ماربین ادامه دارد و در مقاطعی قرار است بخش‌هایی از این کار در سمنان ادامه یابد.

همچنین احسان ناظم بکایی روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» نیز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حجم بالای حضور بازیگران در این فصل گفت: فصل ایران باستان پر بازیگرترین فصل این سریال است و ۶۰ بازیگر به «سلمان» اضافه می‌شود.

ناظم بکایی با بیان اینکه بهار و تابستان پر خبری خواهیم داشت خاطرنشان کرد: به‌مرور نام این ۶۰ بازیگر اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است سریال «سلمان فارسی» در سه دوران تاریخی امپراتوری بیزانس، امپراتوری ساسانی و صدر اسلام به تصویر می‌کشد.

این سریال ۶۰ قسمتی که توسط داوود میرباقری در حال ساخت است از ۱۰ دی ۱۳۹۸ آغاز شد و انتظار می‌رود پخش «سلمان فارسی» از سال ۱۴۰۵ آغاز شود.

ازجمله بازیگران این سریال که تاکنون نام آن‌ها رسانه‌ای شده است می‌توان به علیرضا شجاع نوری، فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، داریوش فرهنگ، علی دهکردی، احترام برومند، ستاره اسکندری، چنگیز جلیلوند و تورج نصر و... اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • شاهد سازمان‌یافته‌ترین جنگ ترکیبی تاریخ علیه ایران هستیم
  • واکنش عربستان به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • توهین دیاز به داوران زن: توانایی داوری ندارند!
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • اسرائیل: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اقدام سیاسی است
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • اولین واکنش نیمار به شکست سنگین الهلال
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • از «سلمان فارسی» چه خبر؟