Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ترکیه با انتقاد از رژیم صهیونیستی به‌دلیل کارشکنی در برگزاری انتخابات فلسطین، از تل‌آویو خواست تا به‌صورت کامل به معاهده اسلو پایبند باشد و اجازه برگزاری هرچه سریعتر انتخابات را بدهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، تعویق انتخابات پارلمانی و ریاستی در فلسطین با واکنش دولت ترکیه مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه ترکیه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای، خواستار پایان یافتن دخالت‌ها و سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی در برگزاری انتخابات فلسطین گردید.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آنکارا در این بیانیه با ابراز تأسف از تعویق انتخابات فلسطین، توضیح داد دلیل اصلی که گروه‌های فلسطینی را مجبور به اتخاذ این تصمیم کرد، موافقت نکردن رژیم صهیونیستی با درخواست آنها برای برگزاری انتخابات در قدس شرقی بود.

وزارت خارجه ترکیه با بیان اینکه قصد دخالت در فرایند صلح درون-فلسطینی را ندارد، تاکید کرد: «ما خواستار پایان ممانعت‌ها از برگزاری انتخابات [در قدس شرقی] با توجه به بندهای توافق ۱۹۹۵ اسلو هستیم».

رئیس تشکیلات خودگردان، بامداد امروز، به طور رسمی به تعویق افتادن انتخابات فلسطین را اعلام کرد و گفت که برگزاری انتخابات منوط به امکان مشارکت قدس اشغالی در این انتخابات است.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم می ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.

امروز همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز تأسف از به تعویق افتادن انتخابات فلسطین،‌ گفت بدون هیچگونه تأخیری باید تاریخ جدیدی برای انتخابات تعیین شود.  (جزئیات بیشتر)

پیش از این، رئیس ستاد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با ۱۳ سفیر اروپایی با ادعای اینکه تمایلی به دخالت یا ممانعت در انتخابات فلسطین ندارند، مدعی شده بود عباس به دلیل نگرانی از پیروزی حماس، در پی تعویق انتخابات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی توافق اسلو برگزاری انتخابات انتخابات فلسطین رژیم صهیونیستی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر خواستار خویشتنداری شد

وزارت امور خارجه قطر از تحولات اوضاع در منطقه ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف تنش‌ها و خویشتنداری شد.

به گزارش تسینم، وزارت خارجه قطر از جامعه جهانی خواست برای تنش‌زدایی و کاهش تنش‌ها در منطقه اقدام فوری انجام دهند.

دیگر خبرها

  • کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد
  • ارمنستان خواستار اجتناب از تشدید تنش‌ در منطقه شد
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
  • واکنش امارات به حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
  • قطر خواستار خویشتنداری شد
  • چین هم خواستار خویشتن‌داری شد
  • قطع گسترده برق در تل‌آویو همزمان با تظاهرات اعتراضی
  • درخواست ترامپ برای تعویق برگزاری دادگاه رد شد