Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@19:59:53 GMT

مصوبات جدید، بورس را به کدام سمت می برد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۷۶۰۷

به گزارش بورس تابناک، حسینی هاشمی افزود: اعمال قوانین جدید، آهنگ کاهش قیمت‌ها را در بازار سرمایه کمتر کرده و حتی در شرایطی ممکن است قیمت برخی سهام را بالا ببرد و تعادل نسبی در این بازار ایجاد کند.

وی ادامه داد: این قوانین جدید برای محافظت از سهام سهامداران بوده و قسمت عرضه و تقاضا را مدیریت می‌کند.

این کارشناس اقتصادی گفت: در بازار سرمایه صف فروش و عرضه در حال حاضر بالا بوده و با اعمال این قوانین و افزایش قیمت سهام، دیگر سهامداران تمایلی به فروش نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی هاشمی افزود:، اما باید این نکته را در نظر داشت که بازار سرمایه طی یکسال گذشته سیر نزولی داشته و با یک دستورالعمل جدید به سرعت به تعادل سابق خود بر نمی‌گردد..

وی درباره بزرگترین مشکل بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین مشکل این بازار، مطابق نبودن ارزش سهام و بازدهی آن با قیمت سهام است.
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: افرادی که شروع به خرید سهام با قیمت بالا کردند انتظار سود بالاتری داشتند، اما به سود قابل انتظار خود دست پیدا نکردند.

حسینی هاشمی افزود: دولت نیز برای کسری بودجه خود در سال ۹۸ و ۹۹ شروع به فروش سهام پالایشگاه‌ها و شرکت‌های تحت نظارت خود، چون شستا کرد و این امر سبب شد که موجی از افراد ناوارد به بازار سرمایه وارد شوند.

وی گفت: این افراد که نسبت به بازار سرمایه آگاهی چندانی نداشتند ضررهای زیادی را متحمل شدند و با توجه به پایین بودن نرخ سود بانکی نسبت به تورم، در شرایط حاضر برای آن‌ها به صرفه نیست که پول خود را به بانک برگردانند.

 

منبع: صداوسیما

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان حسام الدین آشنا فایل صوتی جواد ظریف روز ملی خلیج فارس دعای روز هفدهم رمضان بازار سرمایه صف فروش عرضه و تقاضا ماه رمضان حسام الدین آشنا فایل صوتی جواد ظریف روز ملی خلیج فارس دعای روز هفدهم رمضان بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود