Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@04:22:11 GMT

موج بارشی کردستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۸۲۰۰

موج بارشی کردستان را فرا می‌گیرد

نشمیل احمدیانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برای بعدازظهر امروز بارش‌های خفیف و نقطه‌ای در برخی از نقاط استان دور از انتظار نیست، اظهار داشت: به تدریج از عصر و اوایل شب شنبه تا روز سه شنبه، شاهد افزایش ابر، وزش باد شدید(به خصوص در بعدازظهرها) و در بعضی از نقاط استان بارش باران همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این مدت انتظار داریم بارش‌ها به شکل رگباری و پراکنده بوده و عمدتاً در نیمه شمالی و تا حدودی شرقی استان و در ساعات بعدازظهر اتفاق بیفتد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به شرایط شکل گیری گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح منطقه، کیفیت هوا و دید افقی از روز شنبه تا اواسط هفته آینده کاهش می‌یابد.

احمدیانی ادامه داد: همچنین از فردا (شنبه) تا روز دوشنبه، شاهد کاهش تدریجی پنج تا هفت درجه‌ای دما و خنک‌تر شدن هوا در سطح استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته "سراب شهرک" با یک درجه و "سلین اورامان" با ۳۳ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند، یادآور شد: در این مدت، دمای هوای شهر سنندج هم بین هشت و ۲۸ درجه سانتیگراد نوسان داشت.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۸۸ بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۴۳۷ میلی‌متر) ۳۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۳۹۱ میلی‌متر، ۲۶ درصد کاهش داشته است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی سنندج سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی سنندج سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان در اغلب مناطق صاف است و گاهی به خصوص از بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد ملایم همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط پایدار جوی فردا نیز ادامه خواهد داشت، یادآور شد: دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت به طوریکه روزهای آخر هفته جاری هوای گرمی در اغلب مناطق استان حاکم می‌شود.

سلطانی اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۲ و ۲۰ درجه، ابهر چهار و ۲۰ درجه،‌ خرمدره پنج و ۲۰ درجه، آب‌بر ۱۲ و ۲۵ درجه، قیدار چهار و ۱۸ درجه، سلطانیه یک و ۱۹ درجه و ماهنشان ۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • زنجان گرمتر می شود
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی
  • ورود سامانه بارشی ‌به‌ خوزستان از امروز
  • سامانه بارشی از خراسان رضوی خارج شد/ آغاز روند افزایشی دما در استان