Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@01:02:42 GMT

کم بودن مدت اقامت مسافر از چالش‌های گردشگری اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۰۰۰۵

کم بودن مدت اقامت مسافر از چالش‌های گردشگری اصفهان

سید محسن روناسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، درباره امضای تفاهم‌نامه با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: مدت زیادی بود که در صدد امضای تفاهم‌نامه و ایجاد پیوند میان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اصفهان و شهرداری اصفهان بودیم تا بتوانیم به صورت متمرکز از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های یکدیگر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرت هوایی جهانگردی و زیارتی استان اصفهان با بیان اینکه گردشگری شاخه‌های گوناگونی دارد، افزود: با توجه به ارتباطی که دفاتر خدمات مسافرتی با کشورهای خارجی دارند می‌توانند معرف بسیار خوبی برای شهر و استان اصفهان باشند.

وی با بیان اینکه کم بودن مدت اقامت مسافر در اصفهان نسبت به ظرفیت‌های آن یکی از مشکلات بر سر راه توسعه گردشگری است، ادامه داد: یکی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه افزایش این مدت از سه تا چهار روز به حداقل یک هفته اقامت است و فکر می‌کنم این قابلیت در تعامل با شهرداری اصفهان وجود دارد.

روناسی با اشاره به شکل‌های گوناگون گردشگری مانند گردشگری خلاق اضافه کرد: فرهنگ کشورمان ظرفیت‌های فراوانی دارد که راه‌های استفاده از آن‌ها برای توسعه گردشگری در قالب این تفاهم‌نامه آمده است تا با توسعه گردشگری در شهر اصفهان پس از پشت سر گذاشتن بحران کرونا، منفعت اجرای مفاد تفاهم‌نامه به صورت برد-برد به شهرداری اصفهان و صنعت گردشگری کشورمان که مظلوم و محروم واقع شده است، برسد.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرت هوایی جهانگردی و زیارتی استان اصفهان در پاسخ به اینکه شهرداری اصفهان برای افزایش مدت اقامت مسافر در شهر چه اقدامی می‌تواند انجام دهد، گفت: مشکلی که وجود دارد این است که در شهر اصفهان منابع گردشگری زیادی داریم اما مرکز گردشگری نداریم و شهرداری می‌تواند منابع گردشگری را به مراکز گردشگری تبدیل کند. همچنین شهرداری تفاهم‌نامه‌های متعددی با شهرهای خواهرخوانده خود دارد که وظیفه دفاتر خدمات مسافرتی و شهرداری ایجاد ارتباط با این خواهرخوانده‌ها است تا با معرفی شهر اصفهان به آن‌ها، مدت اقامت مسافران خارجی را افزایش دهیم.

وی  خاطرنشان کرد: شاید این اقدام در گذشته به صورت جزیره‌ای انجام می‌شد اما برای نخستین بار است که به صورت متمرکز و واحد در قالب تفاهم‌نامه آمده که امیدوارم به خوبی اجرایی شود.

گفتنی است، همکاری مشترک در زمینه طراحی و اجرای پروژه‌های گردشگری مختلف نظیر گردشگری ورزشی و گردشگری خلاق، همکاری مشترک در برگزاری گردهمایی‌ها، همایش‌های علمی، سمپوزیوم‌ها، وبینارها و سمینارهای داخلی و بین‌المللی، همکاری در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌‌های آموزشی تخصصی کوتاه‌مدت و بلندمدت، همکاری در گسترش و توسعه فرهنگ گردشگری، برنامه‌ریزی مشترک جهت استفاده از پتانسیل شهرهای خواهرخوانده اصفهان و سایر شهرهای ایران در راستای توسعه تورهای ورودی به کشور و شهر اصفهان و مشارکت و همکاری در برگزاری رویدادهای «کمک نوآور» گردشگری الکترونیک از جمله مهم‌ترین مفاد تفاهم‌نامه مابین سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی استان اصفهان است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ر۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری شهرداری اصفهان شهرداری اصفهان استان اصفهان دفاتر خدمات شهر اصفهان تفاهم نامه مدت اقامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بسیاری از اسناد خطی علما و مفاخر قزوین در خیابان قزوین کربلا وجود داشته است که در حال حاضر سرنوشت نامعلومی دارد، پس تنها عقد تفاهم‌نامه نمی‌تواند برای شهر مؤثر باشد بلکه باید پس از آن باید به دنبال تعاملات دوسویه برای همکاری‌های بیشتر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم اللهیاری امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه پیش‌نویس خواهرخواندگی فیمابین شهر ینچوان چین در استان نینگ شیا و شهر قزوین، اظهار کرد: باید عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهرها به انتقال تجربیات و بهره‌مندی از تعاملات دوسویه اقتصادی و فرهنگی بینجامد.

وی افزود: این سوال مطرح می‌شود که اگر با شهر کربلا تفاهم نامه خواهر خواندگی داریم چرا نباید به مسئله تغییر نام خیابان قزوین در این شهر ورود کنیم و از ظرفیت خواهرخواندگی در راستای تغییر نام خیابان استفاده نکنیم.؟

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: بسیاری از اسناد خطی علما و مفاخر قزوین در خیابان قزوین کربلا وجود داشته است که در حال حاضر سرنوشت نامعلومی دارد، پس تنها عقد تفاهم‌نامه نمی‌تواند برای شهر مؤثر باشد بلکه باید پس از آن باید به دنبال تعاملات دوسویه برای همکاری‌های بیشتر بود.

اللهیاری با اشاره به فعالیت اپلیکیشن بهروب در قزوین برای خرید پسماند قابل بازیافت گفت: شهروندان از عملکرد و نحوه فعالیت این سامانه در قزوین اطلاع کمی دارند و اطلاع‌رسانی آن‌گونه که باید از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقاب اسلامی اضافه کرد: سپاه پاسداران از بدو تأسیس تاکنون ثمرات و افتخارات بی شماری داشته است و در عرصه‌های مختلفی برای ادای رسالتی که بر دوش داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته است.

کد خبر 746886

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی