Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@19:07:14 GMT

افرادی مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند + عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۰۱۲۴

افرادی مشهوری که پس از مرگشان شناخته شدند + عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العالم؛ بسیاری از افراد با استعداد هستند که در طول زندگی خود با وجود توانایی‌های متمایزی که نسبت به دیگر مردم دارند، توسط جامعه خودشان و جهان شناخته نمی‌شوند. با این حال، آن‌ها پس از مرگشان به چهره‌های مشهوری تبدیل می‌شوند و مردم سعی دارند خود را به آنان نزدیک کرده و ادعا می‌کنند که آن‌ها را می‌شناختند و با نام آن‌ها برای خود اعتبار جمع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

شباهت عجیب مردم عادی با افراد مشهور + عکس

در ادامه داستان برخی از این افراد مشهور را می‌خوانید:

امیلی دیکینسون

امیلی دیکینسون، شاعر در حال حاضر یک چهره مشهور است. او در دسامبر سال ۱۸۳۰ متولد شد و آثار او از بهترین آثار ادبیات زنان به حساب می‌آید. امیلی در دوران زندگیش شخصیتی خجالتی و درونگرا داشت و اگرچه ۸ شعر او در حالی که زنده بود منتشر شد، گفته می‌شود که امیلی حدود ۱۸۰۰ شعر را عمدا از دید مردم پنهان نگه داشته است. او در آن شعر‌های پنهان چشم انداز خود از مرگ و طبیعت را سروده بود. پس از مرگ وی در می‌سال ۱۸۸۶، خواهرش لاوینیا این اشعار را ویرایش و منتشر کرد.

فرانس کافکا

فرانس کافکا، نویسنده اهل جمهوری چک، متولد ژوئیه سال ۱۸۸۳، یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان قرن بیستم محسوب می‌شود. او وقتی در فرانسه آثارش را به ناشران نشان می‌داد، رد می‌کردند و هیچ کس کافکا را جدی نگرفت. او با مبحث اگزیستانسیالیسم سر و کار داشت، که انقلابی در زمان او بود. کافکا قبل از مرگش در فرانسه به یکی از دوستانش توصیه کرد که پس از مرگش همه آثار او را بسوزاند. اما دوست او همه آثارش را منتشر کرد تا همه مردم او را بشناسند. کافکا در ژوئن سال ۱۹۲۴ درگذشت.

وینسنت ون گوگ

وینسنت ون گوگ در مارس ۱۸۵۳ متولد شد، او از کودکی خجالتی بود و در طول زندگی فرصتی برای نشان دادن استعداد خود به عنوان یک نقاش پیدا نکرد. در اواخر بیست سالگی، عشق به نقاشی را کشف کرد و سعی کرد معنای زندگی را از طریق هنرش به دیگران نشان دهد. با این حال، او نتوانست نقاشی هایش را منتشر کند، که همین موضوع باعث شد او به افسردگی و صرع مبتلا شود که در نهایت منجر به مرگ او در ژوئیه سال ۱۸۹۰ شدند. پس از مرگ ون گوگ، حدود ۲ هزار نقاشی از آثار هنری او کشف شد که امروزه میلیون‌ها دلار ارزش دارند.

آلفرد وگنر

آلفرد وگنر، دانشمند و زمین شناس آلمانی متولد نوامبر سال ۱۸۸۰، مدرک نجوم را از دانشگاه برلین دریافت کرد و هدفش انجام آزمایشات و کشف بسیاری از حقایق در مورد رانش مداوم قاره‌ها و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر بود. آلفرد نظریه‌های خود را در طول زندگی منتشر کرد، اما به دلیل فقدان مدارک مشخصی که ادعاهایش را ثابت کند؛ جدی گرفته نشد. پس از مرگ او، جان توزو ویلسون، فیزیکدان شواهد قابل توجهی را برای اثبات درست بودن نظریه‌های آلفرد وگنر یافت. آلفرد در نوامبر سال ۱۹۳۰ درگذشت.

گالیله

گالیله، دانشمند و ریاضیدان در قرن شانزدهم و به طور مشخص در سال ۱۵۶۴ بود. او اولین تلسکوپ را برای بررسی ستاره‌ها و سیارات قابل مشاهده از زمین ساخت و اولین کسی بود که لکه‌های خورشید و دهانه‌های ماه و بسیاری موارد دیگر را کشف کرد. در دورانی که وی زندگی می‌کرد مردم اعتقادات مذهبی بسته‌ای داشتند و نظریه‌های گالیله را مخالفت صریح با همه متون مذهبی می‌دانستند. گالیله در ژانویه سال ۱۶۴۲ درگذشت.

هنری دیوید تورو

هنری دیوید تورو نویسنده، فیلسوف و مورخ آمریکایی متولد ژوئیه سال ۱۸۱۷ است. از جمله مشهورترین آثار وی می‌توان به «والدن» و «نافرمانی مدنی» اشاره کرد. او در طول زندگی خود مفهوم همزمانی زندگی ساده با طبیعت را تبلیغ کرد، اما در آن زمان هیچ کس مفاهیم و نوشته‌های او را که حاوی نمادین و مفاهیم پنهان زیادی بود، درک نکرد، بنابراین آن‌ها نادیده گرفته شدند. او حدود ۹۰۰ کتاب نوشت که فقط ۲ کتاب از آن‌ها در طول زندگیش منتشر شد. با این وجود، آثارش بر اندیشه‌های ماهاتما گاندی تأثیر زیادی گذاشت و سرانجام در می‌سال ۱۸۶۲ درگذشت.

گرگور یوهان مندل

گرگور یوهان مندل، متولد ژوئیه سال ۱۸۲۲، بنیانگذار ژنتیک مدرن محسوب می‌شود، وی بسیاری از آزمایشات خود را روی گیاه نخود ارائه داد و الگو‌های رایج را در بسیاری از ساختار‌های گیاهان مشاهده کرد. این کشف انقلابی در آن زمان برای بسیاری از مردم درک نشده بود، که همین موضوع باعث شد مندل کار خود را کنار بگذارد. اما در آغاز قرن بیستم اهمیت ژنتیک کشف شد و امروز از نظریه‌های وی به عنوان قوانین ژنتیک مندلی یاد می‌شود. مندل در ژانویه سال ۱۸۸۴ درگذشت.

ادگار آلن پو

ادگار آلن پو نویسنده و شاعر آمریکایی، متولد ژانویه ۱۸۰۹، بیشتر به خاطر نوشته‌های عاشقانه اش که معطوف به رمز و راز است شهرت دارد. اما او در طول زندگیش شناخته نشد. او اولین کسی بود که یک داستان کوتاه کارآگاهی نوشت و شخصیت کارآگاه دوپین را معرفی کرد که آرتور کانن دویل برای شخصیت شرلوک هلمز از آن الهام گرفته است. بیشتر نوشته‌های او در حالی که هنوز زنده بود منتشر شد، اما او پول کافی برای تأمین زندگی از این راه بدست نیارود و سرانجام آلن پو در اکتبر سال ۱۸۴۹ درگذشت.

هنری دارگر

هنری دارگر، نویسنده که در آوریل سال ۱۸۹۲ متولد شد و در دوران زندگیش فردی معلول ذهنی محسوب می‌شد که به تنهایی در شیکاگو زندیگ می‌کرد. پس از مرگ او در آوریل سال ۱۹۷۳، مردم هنر و نویسندگی دارگر را شناختند. امروز هزینه یک نسخه خطی کتاب او با قیمت بیش از ۸۰ هزار دلار نمایش داده می‌شود. اثر معروف وی داستان دختران ویویان، از بهترین آثار هنر و ادبیات است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افراد مشهور افراد مشهور افراد ناشناس واقعیت پنهان مرگ و میر طول زندگی ژوئیه سال پس از مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد

مختار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور در استان کرمانشاه بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور تائید شد.

وی افزود: طی سال گذشته یک هزار و ۶۱۳ درخواست تطبیق مشاغل سخت و زیان آور به دبیرخانه تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور استان تأیید شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: این تعداد درخواست با هشت هزار و ۷۲۲ عنوان شغلی در ۲ هزار و ۵۸۹ کارگاه و بنگاه اقتصادی این استان بوده است.

احمدی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا پایان سال، ۲ هزار و ۲۱۳ درخواست با ۹ هزار و ۳۰۷ عنوان شغلی برای ۳ هزار و ۹۶۹ کارگاه در دبیرخانه وصول شده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۳۳ جلسه کمیته بدوی و ۸ جلسه تجدید نظر با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی استان، نمایندگان بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، کارگران و کارفرمایان برگزار شد.

وی با بیان اینکه تمامی درخواست‌های تطبیق مشاغل سخت و زیان آور قبل از پایان سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شده است، افزود: رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش یافته است و پرونده‌ها در کمترین زمان، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: مطابق قانون، کارگران شاغل در کارهای سخت و زیان‌آور با داشتن سابقه ۲۰ سال متوالی در پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و در صورتی که سوابق بیمه شده بصورت متناوب باشد با ۲۵ سال پرداخت حق بیمه می‌تواند بازنشسته شوند.

احمدی توضیح داد: مشاغلی که به تناسب شغل، کارگر فشار جسمی و روحی بسیاری را متحمل می‌شود به عنوان مشاغل سخت و زیان آور تعریف شده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور به صورت اینترنتی و از طریق سامانه www.sakht.mcls.gov.ir انجام می‌شود، گفت: نتیجه بررسی و رأی صادر شده از سوی درخواست کننده قابل پیگیری و رصد است.

گفتنی است، دبیرخانه کمیته‌های بدوی و تجدید نظر "بررسی و تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور" در فرایند بازنشستگی در کارهای سخت و زیان آور در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار دارد و بر اساس گزارش اولیه بازرسان کار این اداره کل و کارشناس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم گیری نموده و نتیجه برای اجرا به سازمان تأمین اجتماعی ارسال می‌شود.

کد خبر 6063321

دیگر خبرها

  • مردان متولد این ماه مانند پادشاه رفتار می‌کنند!
  • ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان
  • سوال روز هفدهم پویش «زندگی با آیه ها» منتشر شد
  • موسیقی‌دان مشهوری که استعداد کمی داشت
  • مسی جدید متولد شد
  • آبشار شِوی نیاگارای ایران + فیلم
  • نوزاد عجول در این مکان متولد شد
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • مجرم خیلی خطرناکی که هنوز خبری از دستگیری‌اش نیست! مردم می‌پرسند: اگر مثلا یک روحانی را کتک زده بود، زودتر شناسایی نمی‌شد؟ (فیلم)
  • «آفتاب غریب» منتشر شد