Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:38:08 GMT

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد زنجان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۰۷۶۳

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد زنجان را فرا می‌گیرد

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه در مجموع میزان بارش ها در حد متوسط خواهد بود، افزود: این وضعیت جوی تا دوشنبه ادامه خواهد داشت و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها محتمل است.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها به صورت نقطه ای و محلی می تواند به ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر نیز برسد اظهار داشت: طی مدت یاد شده آسیب به تاسیسات کم استحکام شهری و روستایی و کشاورزی، پرتاب اشیا به سبب وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید و آسیب به محصولات کشاورزی در اثر بارش تگرگ وجود دارد و به افراد توصیه می شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارندگی و احتمال وقوع سیل و حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب وقوع رعد و برق خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی ادامه داد: افراد در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و توقف در کنار درختان خشکیده و کهنسال و تاسیسات شهری با استحکام کم، انجام عملیات عمرانی در ارتفاع بالا و سمپاشی و محلول پاشی پرهیز کرده و از تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها و نهال‌های تازه غرس شده نیز محافظت بیشتری به عمل آورند.

این کارشناس هواشناسی گفت: طی مدت یاد شده میزان دما با کاهش مواجه خواهد شد بطوریکه صبح دوشنبه احتمال به زیر صفر رسیدن دما در مناطق سردسیر این استان وجود دارد.

سلطانی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت ۱ درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

سلطانی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته باش قشلاق از توابع بخش افشار شهرستان خدابنده با میزان دمای ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنکترین نقطه این استان گزارش شد.

برچسب‌ها بارندگی اداره کل هواشناسی زنجان زنجان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی اداره کل هواشناسی زنجان زنجان بارندگی اداره کل هواشناسی زنجان زنجان سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام در انتظار کرمانشاه

محمدعلی زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه ناپایدار حاکم در منطقه، همچنان تا اواخر وقت امروز ۳ اردیبهشت‌ماه جو استان را تحت تأثیر داشته و مجدداً بارش‌هایی غالباً به شکل رگبار‌های بهاری، همراه با وزش باد و رعدوبرق برای سطح استان در پی خواهد داشت.

وی بابیان این‌که شرایط ناپایدار در نیمه شرقی و نواحی شمالی نمود بیشتری خواهد داشت، افزود: بارش‌ها، بخصوص در مناطق کوهستانی، ممکن است به‌صورت رگبار پراکنده تگرگ مشاهده گردد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال این وضعیت، از فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه تا شنبه هفته آینده ۸ اردیبهشت‌ماه، به دلیل تقویت نسبی شرایط پایدار، پدیده قابل‌توجهی برای جو استان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی ادامه داد: دمای هوای روزانه که امروز تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از فردا تا پایان هفته با روندی آرام افزایش می‌یابد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • رگبار باران و وزش باد در مازندران
  • جوی آرام در انتظار کرمانشاه
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها
  • باد و باران در راه مازندران است
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد