Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@22:55:28 GMT

۱۹۵ بیمار جدید کرونایی در سیستان وبلوچستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۲۱۰۱

۱۹۵ بیمار جدید کرونایی در سیستان وبلوچستان شناسایی شد

سید محمد هاشمی شهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا صبح امروز ۳۲ هزار و ۲۴۶ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: همچنین از مجموع مبتلایان مثبت آزمایشگاهی یک هزار و ۲۴۴ نفر از هم استانی‌های عزیز علی رغم دریافت استاندارد ترین خدمات درمانی جان خود را از دست داده‌اند که ۲ نفر از آنها در همین ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان‌گونه که قبلاً نیز اعلام شده است، موارد فوق فقط شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص مورد درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم اینک ۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سیستان و بلوچستان بستری هستند که بیشترین تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان بسیار پایین است، تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز اگر به توصیه‌های بهداشتی توجه نکنند و در تجمعات حضور پیدا کنند قطعاً شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا خواهیم بود.

کد خبر 5201604

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ویروس کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان عکس استانها اردبیل کمک مومنانه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، وزیر کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک گفت: توجه به راه‌های استان به ویژه در جنوب استان برای توسعه سواحل مکران بسیار مفید است، زیرا راه؛ زیربنای توسعه است و باید برای ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم و مسئله راه‌ها در دستور کار جدی مسئولان باشد.

وحیدی وزیر کشور افزود: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسئولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.
وی افزود: در بحث برق، اقدامات لازم در حال انجام است، به زودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل می‌شود البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.
وی گفت: اقدامات اساسی برای تامین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مردم انجام شود تا مردم نگرانی در هنگام بارندگی نداشته باشند.
وزیر کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند، وباید سرعت بیشتر در اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری باشد، تصریح کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.
وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سد‌ها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، ادامه داد: گرگرو‌ها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستا‌ها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح‌های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگرو‌ها را ساماندهی کنیم.

 

استاندار سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه با فعالیت سامانه بارشی در این استان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، گفت: بخش‌های خصوصی در کنار دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن معضلات هستند.
 کرمی بیان کرد: در برخی شهرستان‌های جنوبی این استان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شده است.
وی افزود: به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع شده و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، همچنین اختلالاتی در ارتباطات به وجود آمد که بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن این معضلات هستند.
وی اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، همچنین با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفته که باید کمک برای جایگزینی آنها انجام شود‌.
کرمی گفت: برق تعدادی از روستاها به علت وزش شدید باد و باران قطع شده که باید هرچه سریعتر مشکل برطرف شود، پست برق کهیر نیز دچار مشکل شده که تلاش تیم‌ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.
وی تاکید کرد: تامین آب شرب مردم یکی از مهم‌ترین وظایفی است که باید به درستی انجام شود، در این زمینه یکی از اقدامات آبرسانی توزیع آب معدنی در نقاط درگیر سیل است.

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • حضور وزیرکشور درمناطق سیل زده جنوب،سیستان وبلوچستان
  • ازمشکل آب تاهشدارها ودغدغه های مردمی درتلنگر سیستان وبلوچستان
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز