Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@02:04:28 GMT

زلزله ۶.۶ ریشتر ی در ژاپن

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۳۶۰۴

زلزله ۶.۶ ریشتر ی در ژاپن

زمین لرزه ای شدید به بزرگی ۶.۶ ریشتر امروز (شنبه) شمال شرق ژاپن را لرزاند اما هشداری مبنی بر احتمال وقوع سونامی صادر نشد.

 به نقل از ژاپن تودی، این زمین لرزه ساعت ۱۰.۲۷ امروز صبح به وقت محلی در عمق ۶۰ کیلومتری دریا و در استان میاگی رخ داد.

این زمین لرزه با خطر وقوع سونامی همراه نبوده و گزارشی مبنی بر تلفات احتمالی آن منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت لرزه‌های متعدد در استان کرمان و هرمزگان/تازه آباد استان کرمانشاه با زمینلره‌ ۴.۲ لرزید

در هفته گذشته در جبالبارز استان کرمان ۵ زمینلرزه به ثبت رسید و بندرمقام استان هرمزگان با زلزله‌هایی به بزرگای بین ۲.۷ تا ۳.۷ لرزید.

به گزارش ایسنا، جبالبارز استان کرمان با زلزله‌هایی به بزرگای ۳.۵، ۲.۹، ۲.۸ و دو زلزله به بزرگای ۳.۲ لرزید، ضمن آنکه در عمادده استان فارس زلزله‌هایی به بزرگای ۳.۴ و ۳.۷ رخ داد.

در بندر مقام استان هرمزگان زلزله‌های ۳.۲، ۲.۷، ۳.۷ و ۳ به ثبت رسید و در تازه‌آباد استان کرمان زمینلره‌ای به بزرگای ۴.۲ رخ داد.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۹ اسفند

در فراشبند استان فارس زلزله ۲.۹، در باغ ملک استان خوزستان زلزله ۲.۶ و در زرآباد استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ رخ داد.

جبالبارز استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۶ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۰ کیلومتری جبالبارز، ۳۸ کیلومتری جیرفت و ۴۰ کیلومتری بم این استان بوده است.

عمادده استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۲۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۲ کیلومتری عمادده، ۳۳ کیلومتری اهل و ۳۷ کیلومتری اشکنان این استان گزارش شد.

یکشنبه ۲۰ اسفند

گرمه استان خراسان شمالی زلزله ۲.۹، اردکان استان فارس زلزله ۲.۷ و مهدی شهر استان سمنان زلزله ۲.۸ را تجربه کردند.

جبالبارز استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید.

هجدک استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۲۴ کیلومتری هجدک، ۲۶ کیلومتری خانوک و ۳۱ کیلومتری زرند گزارش شد.

دوشنبه ۲۱ اسفند

عمادده استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۲۷ کیلومتری را تجربه کرد.

در فین استان هرمزگان زلزله ۲.۸ و در بلوک استان کرمان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۲۲ اسفند

در جبالبارز استان کرمان زلزله ۲.۹ و در سردشت استان خوزستان زلزله ۲.۸ رخ داد.

تازه‌آباد استان کرمانشاه با زمینلره‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۵ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۲ کیلومتری تازه‌آباد، ۲۹ کیلومتری گهواره و ۳۰ کیلومتری کرند این استان گزارش شد.

در مزایجان استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۰ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز آن در ۲۰ کیلومتری مزایجان، ۳۴ کیلومتری لار و ۴۶ کیلومتری شهر پیر این استان بوده است.

چهارشنبه ۲۳ اسفند

سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق یک کیلومتری لرزید و کانون آن در ۵ کیلومتری سی‌سخت، ۱۶ کیلومتری چیتاب و ۱۷ کیلومتری پاتاوه این استان بوده است.

در ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۶، در پیرانشهر استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶، در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵ و در مسجد سلیمان استان خوزستان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

دو برجی استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۵ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری دوبرجی، ۳۱ کیلومتری رستاق و ۴۷ کیلومتری درز این استان گزارش شد.

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند

در بروجرد استان لرستان زلزله ۲.۸، در لوشان استان گیلان زلزله ۲.۵، در لیسار استان گیلان دو زلزله ۲.۶ و ۲.۹، در آلاشت استان مازندران زلزله ۲.۵ و در هجدک زلزله ۲.۵ رخ داد.

بندرمقام استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز این زلزله در ۱۱ کیلومتری بندرمقام و ۲۸ کیلومتری جزیره هندورابی استان هرمزگان و ۴۳ کیلومتری اشکنان استان فارس به ثبت رسید. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای این منطقه بوده است.

پارسیان استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۱ کیلومتری پارسیان و ۳۴ کیلومتری کوشکنار استان هرمزگان و ۳۶ کیلومتری لامرد استان فارس گزارش شد.

جبالبارز استان کرمان زلزله‌های ۳.۲ در عمق ۱۰ و ۲.۸ را تجربه کرد.

در نودژ استان کرمان زمینلره‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۲ کیلومتری نودژ، ۲۲ کیلومتری قلعه گنج و ۲۴ کیلومتری منوجان این استان گزارش شد.

شوسف استان خراسان جنوبی با زمینلره‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۸ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۴۳ کیلومتری شوسف، ۶۰ کیلومتری سربیشه و ۶۷ کیلومتری نهبندان این استان به ثبت رسید.

جمعه ۲۵ اسفند

بندرمقام استان هرمزگان با دو زلزله به بزرگای ۳.۷ و ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون این دو رخداد لرزه‌ای در ۹ کیلومتری بندرمقام و ۳۶ کیلومتری جزیره هندورابی استان هرمزگان و ۴۰ کیلومتری اشکنان استان فارس بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرخه لرزید
  • وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری حوالی خنج فارس
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۴ و ۶ دهم ریشتر خنج را لرزاند
  • جزئیات زلزله ۴.۶ ریشتری حوالی خنج فارس
  • وقوع زلزله در استان فارس
  • دره‌شهر ایلام لرزید
  • زلزله نهاوند را لرزاند
  • طراحی لرزه‌ای بهینه سازه‌ها با بررسی پاسخ لرزه‌ای
  • طراحی لرزه‌ای بهینه سازه‌ها با بررسی دقیق‌تر پاسخ لرزه‌ای
  • ثبت لرزه‌های متعدد در استان کرمان و هرمزگان/تازه آباد استان کرمانشاه با زمینلره‌ ۴.۲ لرزید