Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا سمنان ضمن بیان اینکه پس از گذر از وضعیت ثبات کرونایی در استان، سیر نزولی کرونا آغاز شده است گفت: این وضعیت ثابت نیست و تداوم آن نیازمند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هم استانی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: استان سمنان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جزو ۳ استان برتر و از نظر رعایت فاصله اجتماعی نیز رتبه دوم را کسب کرده است.

استاندار سمنان ابراز داشت: باتوجه به محدودیت‌های کرونایی و وضعیت کسب و کار اصناف، مصوب شد تا بانک‌ها از صدور گواهی عدم پرداخت چک به مدت ۱۰ روز خودداری کنند.

به گفته آشناگر در شهرستان‌های رنگبندی قرمز و نارنجی کرونایی، مراسم‌های شب‌های قدر در فضای باز با رعایت دستوالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی با محدودیت زمانی ۲ ساعت برگزار می‌شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: تلاش می‌شود با اجرای روند نظارت‌ها بر کنترل ورودی و خروجی شهر‌ها به صورت مطلوب توسط نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی انجام و تقویت شود، تا سیرنزولی ابتلا به کرونا در استان تداوم یابد.

او ادامه داد: واکسیناسیون برای گروه‌های هدف آغاز شده و سمنان جزو استان‌هایی بوده است که زودتر از استان‌های دیگر شروع کردند و تلاش می‌شود با همین روند ادامه یابد.

به گفته استاندار سمنان اقدامات صورت گیرد تخت‌های مورد نیاز تامین و افزایش یابد تا در صورت بروز پیک بعدی با مشکل مواجه نشویم.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، تمامی شهرستان‌های استان سمنان قرمز و تنها شهرستان آرادان و میامی در وضعیت نارنجی قرار دارد.

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ضمن بیان اینکه وضعیت ابتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش سمنان به نقطه مطلوبی رسیده گفت: آمار ابتلا و روند نزولی شکننده است و امکان بروز سیر صعودی وجود دارد.

او افزود: در مجموعه تحت پوشش دانشگاه بیماران سرپایی و بستری ۲۲۰ بیمار تحت مراقبت و درمان هستندکه ۳۸ نفر به صورت سرپایی در کلینیک‌های درمانی خدمات دریافت می‌کنند.

به گفته دانایی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان شناسایی شدند.

او ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموعه تحت پوشش دانشگاه ۲۷ بیمار جدید در بیمارستان بستری شدند و این آمار نشان دهنده آن است ک چرخه ابتلا به بیماری هم چنان تداوم دارد.

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز در این جلسه گفت: شیب نزولی ابتلا به کرونا در شاهرود آغاز شده و خوشبختانه پیک صعودی را پشت سرگذاشتیم.

او ضمن اشاره به وضعیت ثبات ابتلا در روز‌های گذشته در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه گفت: روند ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است.

چمن ادامه داد: تامین دارو، تجهیزات پزشکی، منابع مالی مورد نیاز بمنظور جلوگیری از بروز مشکلات وچالش‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود تلاش می‌شود با اقدامات صورت گرفته پوشش حداکثری واکسیناسیون در جمعیت تحت پوشش دانشگاه محقق شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت کرونایی مبتلایان به کرونا جمعیت تحت پوشش تحت پوشش دانشگاه استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان